Seat Cordoba – mírný facelift 2006

Milan Maun, 30. dubna 2006, 20:11 Google+

Aktuální druhá generace Seatu Cordoba (odvozeného od třetí generace Ibizy) je na trhu už od roku 2002 a tak pomalu nazrává čas na omlazení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cordoba

Cordoba | foto: Seat

Sdílejte článek

Pro rok 2006 se sice nejedná o převratné změny, vylepšení zaznamenal především interiér, nicméně Seat potěšil nižšími cenami a bohatší výbavou.

Nejvýznamnější novinkou je standardně montované ABS. Ve starých zemích EU by tato položka byla samozřejmostí, v ČR bude brzy také, avšak není na škodu z této skutečnosti učinit marketingové lákadlo. V interiéru doznaly změny hlavně použité materiály, které by měly být příjemnější na dotyk a vypadat hodnotněji.

Co se exteriéru týká, ke změnám nedošlo, na rozdíl od Nové Ibizy (o níž jsme vás informovali v lednu http://autoroad.cz/Seat-Ibiza-pro-rok-2006-11344-10-1 a která dostala například přepracované nárazníky). Na tom je jasně vidět, že Ibiza představuje nosný model automobilky, do kterého se vyplatí investovat, a Cordoba jen jakýsi doplněk v programu, tržní výklenek pro ty, kdo chtějí sedan za málo peněz.

Zájemce o Novou Cordobu má na výběr ze sedmi motorů, z toho jsou tři zážehové a čtyři vznětové. Paleta benzínových motorů začíná na dvanáctiventilovém tříválci objemu 1,2 L, který má maximální výkon 47 kW (64 PS) při 5.500 ot. a točivý moment 112 Nm při 3000 ot.

Silnější 1,4ka je nabízena ve dvou variantách, buď 55 kW (75 PS) nebo 74 kW (100 PS). Slabší čtyřválec 1,4 může být kombinován i se čtyřstupňovým automatem, jinak je standardně dodávaná 5ti stupňová manuální převodovka.

I u dieselových motorů jsou na výběr buď tříválce (1,4) nebo čtyřválce (1,9). Tříválcový turbodiesel vyvine ve slabší verzi 51 kW (70 PS, 155 Nm) či v silnější 59 kW (80 PS, 195 Nm). Služebně starší, ale „dospělejší“ přeplňovaný vznětový čtyřválec se pyšní hodnotami 74 kW (100 PS, 240 Nm) a v nejsilnější podobě dokonce 96 kW (130 PS, 310 Nm), kdy je navíc kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou.

Nová Cordoba se prodává ve třech stupních výbavy podivně pojmenovaných Reference, Stylance a Sport. Kromě toho je v nabídce také akční model Advantage, který přináší cenové zvýhodnění 40 tisíc Kč. Obsahuje totiž klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání a metalízu. Oproti základní výbavě Reference je o 20 500 Kč dražší, kdežto jednotlivé prvky by dohromady vyšly na 60 500 Kč.

Základní cena Cordoby pro rok 2006 začíná na 315 900 Kč, což je oproti minulému roku o 3000 Kč méně. Určitě má tato marketingově pozitivně prezentovatelná sleva původ v postupném zastarávání aktuální řady, importéra navíc vzhledem ke zpevňování kursu koruny nic nestojí. Jiné už je to u slev na turbodieselové motory, kde najdeme cenové zvýhodnění oproti loňsku dokonce přes 15 tisíc Kč. Zážehová 1,4ka je levnější o 11 tisíc.

Pro letošek doznala Cordoba zajisté příjemných změn, nicméně prezentovat ji jako „Novou Cordobu“ je dle mého názoru poněkud optimistické.

                    

Foto: Seat

Vytisknout

Diskuze: Seat Cordoba – mírný facelift 2006

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

L200

Za volantem Mitsubishi L200

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud