Technika: Twin Spark

Martin Kovalčík, 10. března 2006, 19:25 Google+

Technologie, výkonnost, spolehlivost a respektování životního prostředí jsou hlavními kvalitami motorů Twin Spark je chloubou Alfy Romeo už více jak 15 let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alfa Romeo

Alfa Romeo | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Twin Spark znamená dvojité zapalování, neboli dvě zapalovací svíčky na každý válec. Dvousvíčkový systém zlepšuje spalování paliva, což přináší řadu výhod z hlediska výtěžnosti motoru, omezené spotřeby paliva a nižších emisí. Brilantní, velkorysý motor s rovnoměrným výkonem je schopný reagovat na vaše pokyny, zároveň ho lze snadno ovládat. Existují čtyři rozdílné verze, všechny dokážou nabídnout skvělé řízení spalování a tím i obrovskou pružnost. Motor Twin Spark je ztělesněním veškerých zkušeností značky Alfa Romeo.

1.6 TWIN SPARK 105 k
1598 cm3
77 kW (105 k)
Maximální výkon při 5600 ot./min
Maximální točivý moment 140 Nm při 4200 ot./min

1.6 TWIN SPARK 120 k
1598 cm3
88 kW (120 k)
Maximální výkon při 6200 ot./min
Maximální točivý moment 146 Nm při 4200 ot./min
Alfa 147 nabízí verzi 105 k nebo 120 k 1.6 Twin Spark, zatímco do Alfy 156 a Sportwagonu se montuje motor se 120 k.

1.8 TWIN SPARK
1747 cm3
103 kW  (140 k)
Maximální výkon při 6500 ot./min
Maximální točivý moment při 3900 ot./min
Do verze 1.8 se montuje systém sání s proměnnou geometrií. Přívod sacího potrubí ovládaný řídicí jednotkou vstřikování pracuje s různými rychlostmi a délkami v závislosti na rychlosti a zatížení motoru. Sání je kratší, pokud požadujeme maximální výkon, delší pak při nižších rychlostech. Výsledkem je větší pružnost motoru při vyšším výkonu a lepší jízdní chování při nízkých rychlostech. K dispozici je pro modely Alfa 156 a Sportwagon.

2.0 TWIN SPARK
1970 cm3
110 kW (150 k)
Maximální výkon při 6300 ot./min
Maximální točivý moment 181 Nm při 3800 ot./min
Čtyři válce v řadě
Dvě vačkové hřídele
Čtyři ventily na válec.
Klasický dvoulitrový motor Alfa Romeo se chlubí dokonce ještě lepšími vlastnostmi než je u tohoto motoru obvyklé, montuje se do modelů Alfa 147 a 166.

zdroj: Alfa Romeo ČR

Vytisknout

Diskuze: Technika: Twin Spark

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

911 Hamann

Porsche 911 Carrera by Hamann

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud