Volvo S80 se dočkalo nástupce

Martin Kovalčík, 31. ledna 2006, 18:53 Google+

Zbrusu nové Volvo S80 je tady! Nejluxusnější třída automobilky je oproti svému předchůdci opět o krok dále.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S80

S80 | foto: Volvo

Sdílejte článek

S80 se svým evolučním designem a novými materiály reprezentuje nepřetržitý vývoj automobilky. Vrcholovým modelem je V8 AWD s pohonem všech kol a aktivním podvozkem Four-C, stabilizace a kontrola trakce je standartně u všech modelů, stejně jako adaptivní tempovat s výstražným zařízením pře kolizí a brzdící podporou. Ve výbavě nechybí například aktivní Bi-xenony s natáčením světelného paprsku dle směru jízdy. Další inovací prošel dálkový informátor PPC s kontrolou úrovně zabezpečení s tepovým senzorem uvnitř auta, který varuje řidiče jestli se do vozidla někdo dostal nebo na dálku aktivuje alarm.

Všechny nové S80 jsou samozřejmě vybaveny Volvovým premiérovým zvukovým systémem s digitálním zesilovačem Alpine, dolby Pro logic II a reproduktory od Dynaudio.

Mezi motory nechybí 2,5 turbo diesel s 200 koňmi a 400 N.m. kroutícího momentu, dalším agregátem je již zmíněný V8 s 315 koňmi a 440 N.m. Asi největší proměnou prošel vysoce výkonný šestiválcový řadový agregát vyznačující se pokročilým sacím systémem, který přispívá jak vyššímu výkonu, tak lepší výhřevností paliva. Dalším inovačním řešením je pozoruhodně kompaktní rozměry motoru, pouhých 625mm na délku (o 3mm delší než slabší pětiválec), díky němu může být uložen napříč prostorem motoru, tím zvyšuje bezpečnost při čelním nárazu. Hliníkový motor se systémem CVT (proměnlivé časovaní vačky) má zvýšený objem na 3,2 litru oproti předchozímu 2,9. Jeho síla byla vylepšena na 175kw (238k) a kroutící moment na 320 N.m. což představuje zvýšení o 31kw a 40 N.m. Motor je spjat s 6-ti stupňovou automatickou převodovkou.

Hlavním trhem nového modelu je USA, Německo, Španělsko , Švédsko a Čína.

zdroj: Volvo

 

Vytisknout

Diskuze: Volvo S80 se dočkalo nástupce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

EZ MIEV

Koncept: Mitsubishi EZ MIEV - premiéra

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud