Méně je někdy více - Seat Altea

Pavel Srp, 10. listopadu 2005, 13:10 Google+

Po krátké přestávce se opět podíváme do českých tuningových vod. Půjde o jeden z nejnovějších modelů od Seatu a to o Alteu. V "rodném listě" má rok 2005, takže mladice a navíc ještě krasavice.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Altea

Altea | foto: Pavel SRP

Sdílejte článek

Když jsem Davidovi, majiteli tohoto tuňáčka volal, zvedl to a velmi příjemným hlasem se ozval. Já jsem se představil a řekl mu, že mě zaujala jeho Altea, jestli bychom se nemohli sejít a udělat o ní reportáž, odpověděl, že není problém, stačí se jen domluvit na čase a místě. Brzdil jsem to já, ale nakonec se vše povedlo a na 5. sraze SEAT KLUBu jsem autíčko nafotil a získal o něm spoustu informací, o které se s vámi teď chci podělit. Tak pojďme na to!

První otázka se, jako vždy, týkala spíše majitele: Proč zrovna SEAT a tenhle model? David odpověděl, že se mu líbí po designové stránce a je prý jako stvořená pro styling - a to nám taky dokázal... :)

Ale pojďme dál. Jak jsem již psal, Altea je rok výroby 2005, výbava SPORT UP. Tento stupeň výbavy zahrnuje, mimo jiné, sportovní podvozek a pozměněný design nejen nárazníků (ani jednu věc odlišující vnější vzhled Altey SPORT UP od ostatních výbav už na autě nenajdeme) a v jejích útrobách dřímá nejsilnější "ropák" o objemu 2,0 litru a výkonem 103 kw / 140 koní.

Motor byl tuningem posílen jen decentně a to hlavně sportovním filtrem K&N. David je spíše přes styling a vzhled, což poznáte z fotek, na motoru by se dalo v klidu a bez obav třeba poobědvat. V motoru je spousta airbrushe, chromu i zlata. Zarazilo vás to zlato? Nedivím se vám, ale ano, opravdu je to tak. Všechny šroubky, nejen v motoru, byly pozlaceny. Auto je opravdu dotažené do nejmenšího detailu.

Seátek sedí na originálních kolech z AUDI A8, nejsou to žádné repliky, ale opravdu 19". Na "liťácích" jsou navlečeny pneumatiky značky Dunlop a typu Sport SP 9000 ve shodném rozměru vpředu i vzadu a to 235 / 35 R19. Kola si libují v bílou barvou lakovaných podbězích. Kromě podběhů byl nalakován i podvozek a spodek auta. Altea šla k zemi díky stavitelnému podvozku KW (varianta 1) a to, jak moc jí to prospělo, můžete vidět na fotkách - ve srovnání s Alteou sériovou (co se podvozku týká).

Nejvíc úprav proběhlo na karoserii. Zde přesně platí přísloví, které je i názvem dnešního článku, že MÉNĚ je někdy VÍCE! S popisem úprav začneme u přední části. Jiná je maska - domácí výroby. Výraz vozu byl zdrsněn použitými mračítky od JE DESIGNu a na nárazníky přibyly sportovní nástavce SEAT SPORT. Přesuneme se rovnou dozadu. Tady na nás vykoukne naprosto hladká plocha. Víko kufru bylo zbaveno všech zámků, popisků, lišt a dokonce i stěrače. Těsně nad zemí na nás ještě mrkají dvě chromované koncovky duplexního výfuku, který si David dělal sám. A hurá na bok! Na boku nás na první pohled zaujmou již zmiňovaná kola, ale také např. čiré boční blinkry a z pravé strany airbrush víčka nádrže. To ale k víčku není vše. Zkuste ho otevřít! To co uvidíte vás překvapí. Nejen, že je airbrush zvenku, ale najdeme ho i z vnitřní strany. Už nás ani nepřekvapí další dávka zlata která se nám odhalila.

V interiéru se cítíte jako doma. Krásně čisto. Ani bych se nedivil, kdyby měl David do auta přezůvky :) Interiér byl kompletně přečalouněn do černobéžové kombinace - sedačky, dveře, plato, kufr, řadící páka a dokonce i loketní opěrka. Béžovou barvu mají i koberečky. Stejně jako v motoru, tak i v interiéru je airbrush všude, kam jen oko pohlédne a nutno dodat, že airbrush je vkusný a vydařený. Budíky mají jiné pozadí - při detailním pohledu na nich naleznete logo SEAT SPORT s typickou šachovnicí a okolo nich jsou chromované rámečky. Od SEAT SPORTu pocházejí i sportovní pedály a opěrka levé nohy.

Už jednou jsem v článku napsal, že auto je dotaženo opravdu do detailu a na závěr to musím zopakovat. Našel jsem jen pár detailů, které nebyly 100% a to bylo jen pár šroubků, které nebyly ve zlatě a to jen proto, že se to ještě nestihlo. Dnes už je všechno jinak. Pokud se vám tahle kára líbí a nemáte v peněžence nebo na účtě průvan, kontaktujte Davida, protože se rozhodl jí PRODAT!! Jeho telefon je +420 608 263 913!

Vytisknout

Diskuze: Méně je někdy více - Seat Altea

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

300C

Startech: Chrysler 300C 3.0 CRD

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud