Porsche chce obhájit titul na Nürburgringu s vozem 911 GT3 R

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 28. května 2022, 08:38 Google+

Porsche a jeho zákaznické týmy se o tomto víkendu budou ucházet o celkové vítězství ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu. Představí se zde 8 vozů Porsche 911 GT3 R a tým Manthey zde bude obhajovat titul.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Legendární 24hodinovka v pohoří Eifel slaví 50. výročí a je považován za jednu z největších výzev motorsportu na světě. Jedno kolo dlouhé 25,378 km je kombinací Severní smyčky a okruhu Grand Prix. Závodní vozy Porsche opět mají lví podíl na startovním roštu: 46 vozů stuttgartského výrobce sportovních vozů se v sobotu od 16:00 utká v této vytrvalostní klasice. Žádný jiný producent není ve 138členném startovním poli zastoupen hojněji než Porsche.

V loňském roce si zákaznický tým Manthey připsal sedmé vítězství na eifelské klasice. O volant vozu 911 GT 3 „Grello“ se tehdy dělili tovární jezdci Kévin Estre (Francie), Michael Christensen (Dánsko) a Matteo Cairoli (Francie). Pro letošní jubilejní 24hodinový závod dali rekordní vítězové z Mauspathu opět dohromady impozantní posádku ve svém voze se startovním číslem 1: Estre a Christiansen budou sdílet zelenožlutý speciál se svými továrními kolegy Frédéricem Makowieckim (Francie) a Laurensem Vanthoornem (Belgie). Kromě Manthey mají klientské týmy Huber Motorsport, KCMG a Toksport WRT každý vůz GT3 z Weissachu. Dinamic Motorsport a Falken Motorsports mají zastoupení po dvou vozech z 500+PS Nine-Elevens.

„Zelené peklo nám letos opět ztížilo přípravu na 24hodinový závod: zrušení druhého podniku seriálu vytrvalostních závodů Nürburgring Endurance Series a jednoho z testovacích dnů kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám (mokro i led na závodní dráze) nás stálo důležitý čas na trati. V tuto chvíli je důležitější než kdy jindy úzce spolupracovat s dalšími týmy a sdílet informace,“ vysvětluje Sebastian Golz, projektový manažer Porsche 911 GT3 R. „Naší prioritou je, aby se do rozhodující top kvalifikace dostalo více vozů Porsche. Diváci se konečně mohou vrátit na trať, takže se všichni moc těšíme na první vrchol závodního víkendu – individuální časovku.

V předchozích dvou kvalifikačních závodech na 24hodinovku na Nürburgringu, stejně jako v prvních dvou podnicích vytrvalostní série Nürburgring Endurance Series, dostali závodníci šanci skočit přímo do závěrečných individuálních časovek o prvních 19 pozic na startovním roštu: stejně jako vozy 911 GT3 R od Manthey a Huber Motorsport, které si již zajistily místo na provizorní startovní listině pro klíčovou druhou část Top kvalifikace. V Top-Qualification 1 mají obě Porsche týmů Dinamic Motorsport a Falken Motorsports, stejně jako zázaznické týmy KCMG a Toksport WRT, stále šanci získat místo v závěrečné „přestřelce“. Ve dvou segmentech Top kvalifikace v pátek večer pak můžou všichni závodníci vytěžit maximum z jízdy během dvou měřených kol na legendární Norschleife a zajet svůj nejlepší čas.

Téměř třetina startovního pole řídí Porsche

Čtyřiadvacetihodinová klasika na nejdelší a nejnáročnější trati světa je vrcholem motoristické závodní sezóny. Všech 138 vozů ve 22 třídách tvoří startovní listinu prestižní akce na Severní smyčce Nürburgringu. „V jubilejním roce 24hodinového závodu je Porsche zastoupeno více než 40 vozidly, což je z nás opět dělá největší kontingent,“ zdůrazňuje Michael Dresier, obchodní ředitel Porsche Motorsport. „Naši zákazníci používají různé typy a varianty v deseti různých třídách věří v potenciál a sílu našich produktů. Téměř každé třetí závodní auto má zde znak Porsche. Jsme z toho upřímně nadšení a rád bych všech poděkoval za důvěru v naši značku.“

img-responsive

Porsche 911 GT3 | foto: Porsche

Historie Porsche ve 24hodinovce

Úspěšný příběh Porsche na závodě Eifel classic, který se koná od roku 1970, čítá 13 vítězství. V roce 1976 dosáhli Fritz Müller, Herbert Hechler a Karl-Heinz Quirin prvního vítězství pro stuttgartskou značku za volantem Porsche 911 Carrera 3.0. V následujících dvou letech se 911 Carrera RS ukázala jako neporazitelná. V roce 1988 byl tým Dören Motorsport nejrychlejší s vozem 911 Carrera RSR, opět let později triumfoval tým Konrad Motorsport. V roce 2000 Phoenix Racing oslavil se speciálem 911 GT3 R vítězství. Krátce na to zahájil tým Manthey svou bezpříkladnou vítěznou šňůru: tým z Mauspathu dosáhl čtyř po sobě jdoucích celkových triumfů v letech 2006 až 2009, následovaných dalšími prvenstvími v letech 2011 a 2018. V roce 2021 Manthey navázal na svůj rekord nejúspěšnějšího týmu na Nürburgringu svým sedmým celkovým vítězstvím.

Vytisknout

Diskuze: Porsche chce obhájit titul na Nürburgringu s vozem 911 GT3 R

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Designová skica poodhaluje novou Škodu Enyaq Coupé iV

Šéf odborů Škody promluvil o projektu Trinity

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud