Story of Gumbalkan, část první

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 20. února 2022, 17:43 Google+

S kluky, kteří stojí za fenoménem posledních let, se snažím udělet rozhovor již téměř čtvrt roku. Přes všechny deadliny jsem z Ředitelství Gumbalkánu slyšel jen "sorry, fuck ti to neděláme schválně, jen jsme na tebe zapomněli. Až si pak konečně udělali čas a já byl ohromen.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Richard a Stefan

Richard a Stefan | foto: facebook

Sdílejte článek

Místo pouhých pár odpovědí na něco, čemu bych s trochou nadsázky mohl říkat "pokus o rozhovor, přišel mi úžasný text s nadpisem "Story of Gumbalkan. Seznamte se, jsme Richard a Stefan"

Pár dní jsem přemýšlel, jak jejich příběh zpracovat do článku a nakonec jsem se rozhodl rozdělit ho na tři části a vydávat dnes a pak ve dvou nadcházejících nedělích. 

img-responsive

Richard a Stefan | foto: facebook

Kde se vzal nápad na Gumbalkan?

Začalo to tím, že jsme s Toyotou 4Runner za 66 tisíc přijeli Baltské země. Za 14 dní 6 000 km. Projeli jsme tehdy Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Řecko, Makedonii, Albánii, Černou Horu, Chorvatsko a Srbsko.

Ani ne po půl roce od našeho návratu jsme začali spřádat další plán, tentokrát vetší a odvážnější. Rozhodli jsme se, že dojedeme Škodou Felicia na Pamir Highway v Tádžikistánu. Když už jsme takovou cestu vymysleli, chtěli jsme trochu pobavit lidi a tak jsme začali být na FB trochu aktivní, přidávali příspěvky, fotky. Koupili jsme za 3 tisíce auto, naučili se, jak vlastně funguje, svépomocí ho dali do expedičního stavu, vyřídili potřebná víza, naplánovali trasu a vyrazili.

Jak vás napadlo to jméno Gumbalkan?

Gumball+ Balkán. Gumball jsou závody drahých aut, hotely, kurvy, chlast. Gumbalkan je stan, oheň a špekáčky.

Který rok se jel první ročník?

2018

Kolik bylo posádek?

80

Čím jste jeli vy?

Dva Golfy mk3

img-responsive

Gumbalkan | foto: Gumbalkan

Čím pojedete příští rok?

Auto ještě nemáme. Času je spousta, ale snažíme se sehnat limuzínu.

Proč je limit zrovna 25 000 Kč, je to ekvivalent 1 000 €?

Říkali jsme si, že to je taková ideální hranice, kdy se dá sehnat spousta dobrých aut, ale žádné dobré auto. Haha.

Proč se startuje zrovna z Ostravy, myslíte, že tam někdo trefí?

Protože jsme oba z Ostravy a máme to blízko.

Startují všichni najednou nebo postupně?

Jak kdo chce, ale start je víceméně hromadný. Nikoho ale nenutíme, aby startoval stejně jako ostatní.

Kudy povede trasa?

V létě přes Maďarsko do Rumunska. Rumunsko je to, kde all the magic happens.

Jaké úpravy na vozech doporučujete?

Hlavně vizuální. Takže nějaké nesmyslné a vtipné barvy - ruku na srdce, kdo někdy nechtěl natřít auto válečkem? Nebo nastříkat sprejem? Křídlo, obrovskou zahrádku na střechu,.. Šusplech neboli kryt olejové vany je určitě vhodné udělat, ale není určitě potřeba auto zvedat až do nebe. Ikdyž to taky doporučujeme, protože je to sranda a člověk se spoustu naučí. A dobré pneu. Potřeba nejsou, ale vypadají sakra dobře.

img-responsive

Gumbalkan | foto: Gumbalkan

Jaké nejvíce bizár úpravy jste u posádek viděli?

Obrovské dildo místo řadící páky, což je super sranda, dokud s ním nemusíte týden řadit. Ale nás to hodně pobavilo. Potom borci vzali firemní Transit, dovnitř naházeli slámu, pověsili trenky na šňůru, udělali šoupací dveře ze dřeva a jeli. Těch bizarních úprav ale bylo tolik, že bychom tady byli dlouho...

Na co si dát po cestě největší pozor?

Aby člověk myslel v každé situaci na to, že on je ta návštěva. Jak u místních, tak u policie, ale to nejen v Rumunsku. Pravidelně se nás lidi ptají, jestli nás nebuzerují četníci, za ty naše úpravy. Ale my s tím nikdy problém neměli. Ke všem se chováme slušně a s respektem. Hodíme nějaké vtípky, které většinou pobaví jenom nás, ale četnictvo má dost pochopení a za to jim děkujeme ☺

Kromě týdenních expedic pořádáte i jiné akce?

Vytrvalostní závody na okruhu, Moped GP, vytrvalostní autocross a v plánu máme i další, ale to si zatím necháme pro sebe.

A pokud se těšíte na tu opravdovou Story o Gumbalkánu, tak nezapomeňte příští neděli žhavit náš web Autoroadu.

Poděkování sponzorům:

Firma Topkaravany: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů

Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě

Vytisknout

Diskuze: Story of Gumbalkan, část první

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW iX Flow

Za takovou vychytávku by se nestyděl ani James Bond

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud