Motory 1.4 TDI pro Seat Ibiza a Cordoba

ar1, 26. září 2005, 11:34 Google+

Ve světle nedávných cenových šoků u pohonných hmot je určitě příjemnou zprávou, že SEAT přichází na tuzemský trh s novými, extrémně hospodárnými verzemi populárních modelů Ibiza a Cordoba.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ibiza

Ibiza | foto: Seat

Sdílejte článek

Jde o vozy poháněné ekonomickými a přitom překvapivě vitálními turbodiesely 1.4 TDI, jejichž normovaná průměrná spotřeba se s velkou rezervou srovná pod pět litrů nafty.

SEAT nabízí nový tříválcový turbodiesel 1.4 TDI, který je derivátem uznávaných turbodieselů 1.9 TDI koncernu Volkswagen, ve dvou výkonových verzích: 51 kW/70 k a 59 kW/80 k. Díky sofistikované technologii přímého vstřikování "čerpadlo-tryska" propůjčují tyto moderní motory modelům Ibiza i Cordoba dynamiku, plně srovnatelnou (a v mnoha případech i lepší) než v případě vozů se zážehovými motory stejného objemu.

Konkrétně kompaktní Ibiza se základní verzí tříválce 1.4 TDI/51 kW se dokáže z klidu na 100 km/h rozjet za 14,8 s a jede až 166 km/h, silnější verze 1.4 TDI/59 kW zvládá sprint z 0-100 km/h během 12,9 s a rozjede se až na 176 km/h. Kombinovaná spotřeba těchto modelů přitom činí jen 4,7, resp. 4,6 l/100 km.

Stejně nízkou spotřebou se chlubí i sesterské elegantní sedany Cordoba s nadprůměrně velkým zavazadlovým prostorem, které jedou až 167, resp. 177 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlují za 15,2, resp. 13,2 s.

Dovozce automobilů SEAT kombinuje nové motory 1.4 TDI s modely Ibiza i Cordoba ve výbavách Reference a Stylance. Už za 352 900 Kč může zákazník získat Ibizu Reference s motorem o výkonu 51 kW, v jejíž výbavě nechybí např. čelní airbagy, nastavitelný volant i sedadlo řidiče, tónovaná skla nebo ukazatel vnější teploty. Za silnější motor 1.4 TDI/59 kW zákazník připlatí 33 000 Kč. Obdobně vybavené modely Cordoba přijdou na 368 900 Kč, resp. 412 900 Kč.

I nyní může zákazník k vozům SEAT Ibiza a Cordoba dostat klimatizaci zdarma nebo si vůz odvézt za cenu nižší o 30 000 Kč.

Seat ČR

Vytisknout

Diskuze: Motory 1.4 TDI pro Seat Ibiza a Cordoba

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Passat

VW Passat s novým vylepšením designu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud