Chytré řazení přináší ještě více místa ve Volkswagenu Multivan

AutoRoad.cz / Pavel Stavebník, 28. dubna 2021, 23:28 Google+

I opravdu dobré věci je někdy nutné zásadně změnit, aby mohly být ještě lepší. Právě touto cestou se vydala značka Volkswagen Užitkové vozy a zbavila nový Multivan řadicí páky. Výsledek?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Multivan

Volkswagen Multivan | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Více komfortu i prostoru! První i druhá generace tohoto bestselleru v segmentu MPV – na základě T3 a T4 – měla klasickou řadicí páku s dlouhým mechanismem pro ovládání převodovky. Ve třetí a čtvrté generaci Multivanu – na základě T5 a T6 – se řadicí páka přestěhovala na přístrojovou desku. Tím vznikl prostor pro optimalizaci uličky do zadní části interiéru, která je pro Multivan typická. Toto řešení však může být ještě lepší, jak brzy ukáže nová generace tohoto modelu.

Souhra elektroniky a softwaru umožňuje nové funkce, které Volkswagen Užitkové vozy u nové generace Multivanu využívá beze zbytku. Řadicí páka se tak proměnila v mnohem menší ovládací prvek, který ponechává ještě více místa pro přístup do zadní části interiéru. Po technické stránce za tím stojí technologie „shift-by-wire“, u níž jsou signály pro převodovku přenášeny elektronicky – stačí kliknout. Předpokladem k tomu je skutečnost, že budoucí Multivan bude sériově vybaven výhradně dvouspojkovou převodovkou, krátce DSG. Prostor pro mechanismus manuálního řazení včetně řadicí páky již proto není potřeba a lze jej využít jinak.

img-responsive

Světová premiéra digitalizovaného modelu Multivan 6.1 | foto: Volkswagen

Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy, vysvětluje, čím se vyznačují interiéry vozů Bulli: „Jejich interiéru vládne velkorysost. Řadicí páku jsme odstranili. Prostor uprostřed jsme důkladně uklidili a přiřadili ho řidiči. Nový Multivan je fascinujícím produktem. Máte se na co těšit!“

Místo řadicí páky si Multivan nyní vystačí jen s malým ovládacím prvkem, který je v ergonomicky dokonalé poloze začleněn do nové přístrojové desky vpravo od volantu. Volič převodovky DSG se tak nachází ve stejné úrovni jako 10“ displej informačního a zábavního systému. A i ten nabízí nové funkce – například na něm může být poprvé zobrazováno reálné okolí vozidla v rozsahu 360°, pokud je vůz vybaven na přání dodávaným prostorovým kamerovým systémem „Area View“. Díky němu je parkování a manévrování pro řidiče nového Multivanu mimořádně snadné. Z podlahy vozu byla odklizena také klasická páka parkovací brzdy. I parkovací brzda se totiž nyní ovládá elektronicky – tlačítkem, resp. automaticky. Tím se dále zvětšil prostor mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu. Rodiče se tak po zastavení na odpočívadle mohou rychle přemístit dozadu ke svým dětem. Nebo si vyndají občerstvení z chladicího boxu. Nebo využijí nový multifunkční stolek ze zadní části interiéru jako středovou konzolu mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu. Ale to už je zase jiný příběh o novém Multivanu, který přijde na řadu příště!

Vytisknout

Diskuze: Chytré řazení přináší ještě více místa ve Volkswagenu Multivan

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Letos došlo na trhu ojetých aut k mimořádné situaci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud