PRO NÁROČNÉ. Volha Nostalgie, atraktivní přestavba z Ázerbájdžánu

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 21. prosince 2019, 14:11 Google+

Ladičské studio NF Design z Ázerbájdžánu si vzalo do parády Gaz-21 Volha, známou pod přezdívkou Carevna a Jaguar XJ12. Pět let tvrdé práce přineslo svůj výsledek a vy se na něj teď můžete podívat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GAZ 21

GAZ 21 | foto: carakoom.com

Sdílejte článek

O různých stavbách Careven s motory a podvozky Mercedes Benz nebo BMW jste mohli slyšet již vícekrát. Ale zde se jedná o kombinaci aristokratického britského Jaguaru a limuzíny pro sovětské papaláše. Na první pohled je Gaz-21 Volha jasně rozpoznatelná. Na ten druhý si uvědomíte, že je zde všechno jinak. Vůz je proporčně zcela odlišný, je nižší a delší. Celkové vnější rozměry jsou nyní 5070 mm na délku, 1800 mm na šířku a 1440 mm na délku.

Z předního pohledu nejvíce zaujme maska chladiče a nárazník z leštěné nerezové oceli. Z bočního leštěné prahy a obří kola. Vzadu zas leštěný nárazník a dvě koncovky výfuku. Kombinace nerezové oceli a černého metalického laku vypadá parádně. Velkou specialitou zadní části je přístup k hrdlům palivových nádrží. Přepínačem na středové konzoli se sklopí zadní světla o 45-50° a umožní tankování.

img-responsive

GAZ 21 | foto: carakoom.com

V interiéru se pánům z Ázerbájdžánu podařilo skloubit britský a sovětských styl. Červenou kůží obšitému interiéru, vévodí přístrojová deska převzata z Jaguaru, kdežto volant a přepínače v barvě slonoviny odkazují na sovětskou legendu. Dobře je zamaskovaný displej infotainmentu. Na první pohled vypadá jako dobové ochromované rádio.

img-responsive

GAZ 21 | foto: carakoom.com

Největší změny se odehrály pod dlouhou černou kapotou. Původně "21" používala řadový čtyřválec o objemu 2445 ccm s výkonem 55 kW (75 koní) a točivým momentem 172 N.m. Zadní kola byla poháněna přes 3 stupňovou manuální převodovku. Nyní je všechno jinak. Nyní zde svou práci odvádí motor Jaguaru a ne ledajaký. Jedná se o V12 o ob­je­mu 5307 ccm s výkonem 220 kW (299 koní) a točivým momentem 427 N.m. To znamená 3x víc válců a 4x větší výkon. Jediné, co zůstalo, jsou 3 rychlostní stupně. S tím rozdílem, že nyní se neřadí ručně, ale automaticky. Jízdní dynamika této krásné, téměř 300 koňové černé limuzíny, nám není známá. Můžeme jen uvést, že výchozí Jaguar XJ12 měl maximální rychlost 230 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h bylo otázkou 7,5 s.

Vytisknout

Diskuze: PRO NÁROČNÉ. Volha Nostalgie, atraktivní přestavba z Ázerbájdžánu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Škoda GT

ŠKODA KAMIQ - kolik stojí moderní CROSSOVER?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud