Ford z roku 1932 dostal motor z Ferrari. Výsledek je šílený

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. června 2017, 12:05 Aktualizováno 19.6.2017, 12:20 Google+

Americká záliba v Hot-Rodech má většinou jedno společné - všechny díly pochází z vozů vyrobených v USA. Tento saténově rudý Hot-Rod stojící na základu Fordu z roku 1932 však pohání více než 700 italských plnokrevníků

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford 1932 s motorem z Ferrari Maranello

Ford 1932 s motorem z Ferrari Maranello | foto: classiccars.com

Sdílejte článek

Tohle už se nedá nazývat autem, tohle je zkrátka šílenství na čtyřech kolech. Ford Custom z třicátých let je poměrně častým výchozím bodem pro mnoho stavitelů tzv. hot-rodů, většinou však pod svou kapotou ukrývají některý z osvědčených plnotučných amerických motorů V8.

Tento je však výjimkou. Díky chybějící kapotě motoru totiž dává všem jasně najevo, že v tomto voze dupe stádo italských plnokrevníků. Použitý motor totiž pochází z vozu Ferrari Maranello. Motor V8 o objemu 3.0 l byl z továrny naladěn na celkem slušných 357 kW (485 k), to se však stavitelům tohoto vozu zdálo málo.

U přední masky si tak každý může všimnout dvou velkých turbodmychadel, které motor zásobují pořádným přívalem čerstvého vzduchu. Díky kompresnímu poměru 9.1:1 a velké ochotě motoru točit až do 8,500 ot/min se povedlo z vozu vymáčknout neskutečných 708 kW (963 k). Kroutící moment sice neznáme, víme však, že ho krotí a na zadní kola přenáší šestistupňová manuální převodovka se speciální závodní spojkou.

Pokud přehlédneme výkon, už samotný vzhled vozu je uměleckým dílem. Vše je řešeno jednoduše a hlavně funkčně. Většina dílů podvozku není nijak zakryta, takže si je můžeme na přiložených fotografiích prohlédnout. Pokud vám přijde dominantní červená barva povědomá, nedivte se. Jedná se o klasický odstín Ferrari - Vintage Flatz saténová červená.

Ačkoliv by měl být interiér vyveden v kůži a měl by být ve skvělé kondici, jeho fotky bohužel chybí. Vůz je nyní vystaven na webu classiccars.com kde hledá nového majitele. Pokud vás zajímá, na kolik tahle hračka vyjde, je potřeba si připravit 250.000 dolarů (5,8 milionu korun).

Vytisknout

Diskuze: Ford z roku 1932 dostal motor z Ferrari. Výsledek je šílený

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Honda Civic Type R

Chystá Honda revoluci? Civic Type R možná dostane pohon všech kol

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud