TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. prosince 2017, 01:00 Aktualizováno 11.12.2017, 07:49 Google+

Tentokrát nám Mitsubishi zapůjčilo k testu znovu omlazené Mitsubishi ASX v nejvyšší výbavě Intense+, modelový rok 2018. Změny byly sice pouze kosmetické a možná si jich na první pohled ani nevšimnete, ovšem pokud se na vůz lépe zadíváte, zjistíte, že mu neskutečně pomohly s hledáním vlastní identity.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazené Mitsubishi ASX 2018 ve výbavě INTENSE+

Omlazené Mitsubishi ASX 2018 ve výbavě INTENSE+ | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Co skrývá omlazená tvář?

Mitsubishi ASX už je na trhu až překvapivě dlouho, ovšem neprodává se vůbec špatně, takže se ve výsledku ani nemůžeme divit, že s ním automobilka stále pracuje a dopřává mu další a další omlazovací kůry. Ta poslední, pro modelový rok 2018, se zaměřila hlavně na dynamický výraz.

Pojďme tedy začít od masky, která se již tradičně nese v duchu "dynamického štítu". Patrně nejvýraznější změnou jsou světla denního svícení, která se přesunula z mlhovek do samostatných LED vertikálních pruhů a elegantně lemují spodní mřížku chladiče s novým designem lamel. Zatímco minulý rok byla horní i dolní část masky tvořena pouze horizontálními lamelami, nyní má spodní mřížka tvar plástve a horní lamely protíná tenký chromový proužek, který dodává vozu na hodnotě.

Z profilu se toho příliš nezměnilo, jen v podbězích se objevila nová 18 palcová kola se zajímavými tvary a zrcátka dostala integrované blinkry (v závislosti na výbavě). Pro dávku dalších výrazných změn se pak musíme přesunout dozadu.

Zde se sice změnil pouze zadní nárazník, ovšem změna je to natolik výrazná, že by mohla vozu vtisknout i zcela nový charakter. Ochranný plast, který lemoval spodní hranu nárazníku již před faceliftem, totiž nyní dostal podobu difuzéru, který známe spíše ze sportovních vozů. Z jeho krajů zmizely nevzhledné kulaté odrazky, které se transformovaly do tvaru písmene C a přesunuly se o něco výš. Nejvýraznější ryze praktickou změnou je změna tvaru mlhového světla v tenký světelný proužek, který je integrován do tmavě zbarveného prolisu spojujícího odrazky.

Co si budeme nalhávat, jedná se pouze o kosmetické změny, ovšem ASX se díky nim lehce vzdálilo segmentu crossoverů a přiblížilo se spíše k hatchbackům. Při pohledu z boku tomu navíc výrazně pomáhají 18 palcové disky, které však z praktického hlediska až tak velkou výhrou nejsou. Na pohled však dávají vozu elegantnější až dynamické tvary.

Uvnitř vozu se největší změny projevily hlavně na středovém panelu, kde se poněkud kouzlilo s umístěním různých ovladačů. Nutno ovšem dodat, že se jedná o změny ryze praktické, funkční, a proto vítané. Například SUB porty, 12V zásuvka a ovládání vyhřívaných sedaček se konečně dostaly více na oči, takže po nich nemusíte poslepu šmátrat.

Přemístěn byl také volič pohonu všech kol, který se nově nachází před řadící pákou. Respektive nacházel by se zde, kdyby jím náš vůz byl vybaven. Místo něj jsme dostali stříbrnou záslepku, která však působí nesčetněkrát hodnotněji, než původní lacině vyhlížející odkládací miska na drobné, jejíž místo zaujal druhý držák na nápoje. Na konci středového tunelu zůstala umístěna loketní opěrka s úložným prostorem, jejíž posuvné víko se konečně neposouvá s každým prudkým zrychlením.

Pod maskou elegána pořád stejný pracant

Tím by mohl výpis novinek vztahujících se k faceliftu končit a můžeme se zaměřit na radosti spojené s vlastnictvím nejvyššího stupně výbavy, Intense+. Tím pravděpodobně největším benefitem z uživatelského hlediska je moderní 7 palcový dotykový infotainment systém, který nahradil již notně zastaralý Pioneer (bohu dík). Je jen škoda, že si po vzoru Pioneeru nezachoval alespoň pár klasických tlačítek. Místo nich se musí uživatel spolehnout jen na pár svítících symbolů po kraji obrazovky.

Dojmy z interiéru se nijak výrazně nezměnily, ASX nikdy neaspirovalo na tituly za nejkrásnější interiér a pár dekorů lakovaných leskle černým klavírovým lakem na tom nejspíš nic nezmění. Velkou předností je však pocit ze zpracování, které působí poctivě a dává pocit, že auto něco vydrží.

Pokud v něčem ASX vždy excelovalo, byl to prostor. Ať už na předních či zadních sedadlech, v odkládacích prostorech a nebo v kufru. I nadále je to obrovská přednost, zvlášť vezmeme li v úvahu maximální objem zavazadlového prostoru 1219 litrů. Osobně mě však stále trápí sada na opravu pneumatiky, která je uložena na boku v poněkud neforemném pytli.

Co se motoru týče, pod kapotou byl opět 1.6 litrový benzínový čtyřválec o výkonu 86 kW (117 koní), který skrze pětistupňovou manuální převodovku posílal výkon na přední kola. Při minimální pohotovostní hmotnosti 1335 kilogramů to je ideální porce výkonu na klidnou jízdu, ovšem na nějaké divočení či dramatické předjíždění zapomeňte. Náš motor sice nebyl pořádně zajetý, ale ani tak si nedělám iluze o jeho agilitě.

Co se podvozku týče, tady jsem poněkud rozpačitý. Během minulého testu ASX (modelový rok 2017 v edici 100 let) byl vůz obut na 16 palcových litých kolech a já si neměl nač stěžovat. Jízda byla relativně komfortní a nebylo příliš co vytýkat. Nový model ve výbavě Intense+ už je ale obut na 18 palcových discích a to byla chyba. Vzhledově to sice vozu sluší, ale co se komfortu týče, je to bohužel bída. A to nemluvím o skutečnosti, že po dvou dnech se rozvrzal pravý zadní tlumič, který si to po dalších dvou dnech opět rozmyslel a utichl.

Kromě velkých kol však kazila komfort ještě jedna drobnost, kterou si neumím úplně vysvětlit. Během prvních jízd s ASX jsem neměl se sedačkami žádný problém, nicméně během tohoto testu mě ze sedačky řidiče začala nepochopitelně bolet záda už po 45 minutách jízdy. Příliš nadšení nesklidila ani zadní lavice, na kterou jsem napasoval spolucestující. Ti si sice pochvalovali dostatek prostoru ve všech směrech i dost odkládacích prostorů, ale lavice byla jednoduše tvrdá a opěráky nenabízí ani náznak komfortního tvarování.

Bezpečnost nadevše

Pokud toužíte po SUV kvůli bezpečnosti, pak vás ASX nezklame. Sice nenabízí kamery, radary a sonary jako jeho současníci, ovšem pod záložkou "Bezpečnost" nalezneme kromě 7 airbagů a karoserie s vyšší odolností proti nárazu i celou abecedu asistentů, včetně ABS, ASC, BOS, ESS nebo EPS. Není tak divu, že v roce 2011, kdy ASX poprvé podstoupilo crash-testy Euro NCAP, získalo plný počet hvězd. V jednotlivých kategoriích pak ASX uspělo následovně: bezpečnost dospělé posádky 86%, bezpečnost dětí 78%, bezpečnost chodců 60% a bezpečnostní systémy 71%.

Z crash testů Euro NCAP si Mitsubishi ASX odneslo plný počet hvězd (1:48) | zdroj: youtube.com

Technická data
Pohonné ústrojí:
Typ motoru řadový čtyřválec
Palivo bezín
Zdvihový objem 1 590
Max. výkon v kW (koní) @ ot./min. 86 (117) / 6 000
Max. točivý moment v Nm @ ot./min. 154 / 4 000
Typ pohonu Přední pohon
Převodovka 5 st. manuální
Jízdní výkony:
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11.5 s
Maximální rychlost 183 km/h
Spotřeba paliva l/100 km
Město   6,9 - 7,4
Mimo město 4,9 - 5,0
Kombinovaná 5,7 - 5,8
Rozměry:
Délka 4 365 mm
Výška 1 640 mm
Šířka 1 810 mm
Hmotnost 1 335 - 1 360 kg
Zavazadlový prostor:
Základní objem 488 l
Se sklopenými sedadly 1 219 l

Mitsubishi Motors ČR

Jak tedy dojmy z ASX 2018 shrnout? Přemýšlel jsem nad tím poměrně dlouho. Když jsem měl v druhém čtvrtletí roku zapůjčené ASX ve verzi "100 let", celkem jsem dovedl pochopit, proč si ho lidé kupují a co na něm vidí. V nejvyšším stupni výbavy Intense+ však i modernější ASX 2018 poněkud postrádá smysl. Za oněch 625 000 Kč, které normálně stojí, je totiž vůči svým mladším a vybavenějším soupeřům poněkud bezzubé. A nic na tom nemění ani akční cena 533 850 Kč, kterou lze uplatnit do konce roku.

Jak jsem se ale z různých důvěryhodných zdrojů dozvěděl a doporučuji se nad tím pořádně zamyslet, většina potenciálních kupců modelu ASX se zajímá převážně o modely v základní výbavě a s absencí pohonu všech kol, přičemž právě v této konfiguraci dává tohle Mitsubishi největší smysl. V základní výbavě Inform vyjde téměř na půl milionu, což je dle mého stále moc, ovšem v akci se dá do konce roku pořídit za 395 000 Kč a za tuhle cenu rozhodně smysl má. S každým příplatkem nad 400 000 Kč se však jeho poměr cena / výkon propadá a v nejvyšší výbavě atakuje záporné hodnoty.

Vytisknout

Diskuze: TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo 4C a 4C Spider (2016)

Alfa Romeo 4C dostane další sérii vylepšení, na manuál ale zapomeňte

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud