TEST: Volkswagen Touran 2.0 TDI (140 kW) R-line: Rychlost je jeho druhé jméno

ar5, 8. září 2016, 08:00 Google+

Práce motoristického novináře je někdy dosti těžká, což platí hlavně v případě, že má testovat vůz, který takřka nemá chybu. I slavný Sherlock Holmes by si musel dát hodně práce s tím, aby našel nějaká negativa na aktuálně námi otestovaném Touranu R-line s dvoulitrovým čtyřválcem TDI o nejvyšším výkonu 190 koní. Nikdo však není dokonalý a my vám proto přinášíme podrobný rozbor verze, která je do jisté míry vrcholem modelové řady Touran.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Touran 2.0 TDI (140 kW) R-line

Volkswagen Touran 2.0 TDI (140 kW) R-line | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Po několika exemplářích s klasickými laky karoserie tady nyní máme zářivě modrého Tourana s příplatkovou metalízou Carribic. V kombinaci s černě lakovanými doplňky se pak z klasického MPV stal velmi pohledný kus auta, na který budete minimálně po vizuální stránce pyšní.

img-responsive

Volkswagen Touran 2.0 TDI (140kW) R-line | foto: Roman Havlín

Vše má na svědomí výbava R-Line, která přidává jiné nárazníky, loga R-Line na bocích, stříbrně eloxované podélné střešní nosiče, leskle černé rozšířené boční prahy a v základu litá 17“ kola. Opět bychom rádi zmínili, že v porovnání s předchůdcem ušla nová generace velký kus vpřed a jen malá hrstka populace by k vizáži nového Touranu mohla mít nějaké připomínky.

Interiér

Nová generace Touranu je defacto zmenšená kopie většího Sharanu, jenže i přes to nabídne ve své kabině taktéž velkou porci místa. Druhá řada sedadel nabízí trojici samostatných sedadel, která se dají různě posouvat v rozmezí 20 cm. K tomu se přidává funkce nastavení sklonu každého opěradla a pro krajní cestující zde jsou i vyklápějící se stolečky s držákem na pití. Výrobce myslel i na zákazníky s více jak třemi dětmi a za příplatek je proto možné dokoupit třetí řadu sedadel. Připravte se však na to, že přístup na ně nebude zrovna nejlehčí.

A jelikož se díváme do kabiny edice R-line, vypadá to tady trošku jinak, než jak jsme klasicky zvyklí. Hlavní změna spočívá především v tom, že tenhle Touran nabídne kožený sportovní tříramenný volant z Golfu R a také více sportovnější sedadla s vtisknutým logem edice do opěradla. V nich se sedí výborně, mají skvělou podporu a výrobce to díky bohu nepřehnal s bočním vedením, které je ideálním kompromisem.

img-responsive

Volkswagen Touran 2.0 TDI (140kW) R-line | foto: Roman Havlín

Drobnou výtku bychom si neodpustili k výhledu z vozu směrem vzad. Může za to vnitřní bezrámové zpětné zrcátko, které sice plní elegantní funkci, jenže na druhou stranu je poměrně úzké a řidič si musí vybrat, zda bude sledovat cestující vzadu a nebo provoz za vozem. Obojí zkrátka nejde zvládnout a tak celou situaci může zachránit jedině za příplatek dodávaný systém, jenž nabídne možnost propojení s outdoorovými kamerami GoPro (pro jiné kamery není funkce dostupná) prostřednictvím funkce Car-Net Cam-Connect. Ten následně skrze WiFi hot spot přenáší obraz z kamery na velký středový displej.

Užitečnou informací je bezpochyby základní objem kufru. Ten činí v pětimístné verzi 743 litrů, v čemž je započítána i dojezdová rezerva. Oproti tomu pětimístná verze s dvojitou podlahou a bez rezervy má 834 litrů a v případě sedmimístného provedení se velikost smrskne na 137 litrů. Po sklopení zadních sedaček se objem zavazadelníku zvětší na 1 980 litrů. Komu je to málo, pro převoz dlouhých předmětů lze sklopit sedadlo spolujezdce a pak převezete předmět o délce až 265 cm.

Motorizace

Vůbec poprvé máme v testu vrcholnou variantu Tourana, která obnáší přítomnost naftového dvoulitru s výkonem 190 koní. Jeho vrchol najdeme v rozsahu od 3500 do 4000 otáček a točivý moment je rovných 400 Nm. Už dopředu ale říkáme, že Touran nenabízí pohon všech kol, takže hlavně na mokrém povrchu byl někdy velký problém přenést výkon na přední nápravu, o což se v této konfiguraci stará výhradně automatická převodovka DSG se šesti stupni.

Hlavní předností do sportovna laděného Tourana R-line je pak zrychlení z nuly na stovku za 8,2 sekundy. Dle našeho měření se mu to za ideálních podmínek povedlo za 8,4 sekundy, ovšem i tak je to čas, za který se nemusí tohle rodinné MPV stydět. Otázkou pak je, zda by někdo chtěl po Touranu ještě větší porci koní, protože v případě posílení motoru to odnese hlavně přední náprava, která má na horším podkladu celkem problém přenést uvedený točivý moment.

img-responsive

Volkswagen Touran (2015) | foto: Volkswagen

Trošku s podivem se díváme na automatickou převodovku, která nabízí „jen“ šest kvaltů. Aktuálně nejvýkonnější Touran naštěstí nabídne delší zpřevodování, takže v rychlosti 130 km/h motor točí 2100 ot./min. Všemu pomáhala volba jízdních režimů, kdy například v režimu Eco motor sám vyřazoval na neutrál. Naopak v nastavení Sport ztuhl posilovač řízení, reakce motoru na pohyb plynového pedálu je vskutku divoká a to samé se dá říci o natáčení předních světlometů. Optimální volbou je podle nás režim Comfort, kdy je vůz nastaven na pohodovou jízdu, ovšem nevadí mu ani divočejší předjetí delší kolony vozidel.  

Jak jste asi všimli, náš testovaný kousek zdobily příplatkové 18“ disky. Právě ony stály za tím, že do jisté míry trpěl jízdní komfort především na špatně udržovaných silnicích. Problémem však byly taktéž větší spáry v silnici, které o sobě v kabině dávaly nepěkně znát. Tím ale nechceme rozhodně říci, že Touran je nekomfortní, spíše jen poukazujeme na možná jedinou větší chybu vozu samotného. S menšími disky se ale situace obrátí, o čemž vypovídají naše zkušenosti s exempláři na 17ctkách.

Velkou zábavou se pak stane ostřejší jízda na okresní silnici, na kterou se tenhle Touran víc než hodí. Ideální situací je pětičlenná rodina v čele s tatínkem, který chce dohnat ztrátu času na cestě za jejich oblíbenou babičkou. V případě potřeby totiž může zvolit režim Sport, přepnout si řazení na pádla pod volantem a rázem z Tourana R-Line 2.0 TDI 190 udělá polozávodní MPV, s nímž se nemusí bát projet rychleji kdejakou okresku. Řízení je totiž nadmíru komunikativní, přesné, vůz jede tam kam řidič chce a snad jen právě vlhčí povrch bude problémem v případě, že z Tourana se někdo rozhodne vymáčknout maximum. V případě pohonu všech kol by se problém vyřešil, jenže s ním výrobce nepočítá. A jak je to se spotřebou? V průběhu testu jsme se pohybovali na hodnotě 6,5 litru na 100 km, v čemž byly obsaženy dynamičtější přesuny po dálnici a plnější obsazení vozu. Dle našeho názoru tak nebude problém při větším snažení srazit výše zmíněný údaj o dalšího půl litru.

Závěr

Líbí se vám Touran ve sportovně laděné verzi R-Line? Nám rozhodně ano a až na drobné nedostatky se jedná o dokonalé MPV, na kterém se chyby musí hledat ve spolupráci s obří lupou. V kabině je dostatek místa, výkonná pohonná jednotka postačí na všechny možné myslitelné situace a komfort podvozku je na solidní úrovni, pokud tedy zvolíte základní 17palcová kola. Drobným problémem může být cena, která v našem případě přesáhla hranici jednoho milionu korun. Na druhou stranu, kupujete si kvalitně zpracovaného Němce se slavným jménem, takže nemusíte riskovat, jako v případě některé „levnější“ korejské konkurence.

Celkové hodnocení: 93 %

Základní cena testované verze: 862 900 Kč

Cena testovaní verze s příplatky: 1 011 400 Kč

KLADY

- vnitřní prostor

- komfort na palubě

- dynamický vzhled

- silný a kultivovaný motor

- výbava

ZÁPORY

- vyšší cena

- některé nečekané příplatky

- tlumení ostřejších nerovností

Pohonná jednotka
Pohonná jednotka: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1 968 cm3
Palivo: nafta
Převodovka: automatická 6st.
Výkon: 190 koní při 3 500 až 4 000 ot./min
Točivý moment: 400 Nm při 1 900 až 3 300 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 sekundy
Maximální nejvyšší rychlost: 220 km/h
Spotřeba (město /mimo / kombinovaná): 7,2 l / 5,9 l / 6,5 l
Rozměry
Délka x šířka x výška: 4 527 × 1 829 × 1 659 mm
Objem kufru: 743 l / 1 980 l
Objem nádrže: 58 litrů
Rozvor: 2 786 mm
Vytisknout

Diskuze: TEST: Volkswagen Touran 2.0 TDI (140 kW) R-line: Rychlost je jeho druhé jméno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz Vision Van je ukázkou budoucnosti lehkých užitkových automobilů.

Blíží se konec otravných pošťáků. Víme, co a kdy je nahradí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud