TEST: Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG Highline: Potěší milovníky benzinu?

ar5, 19. května 2016, 07:30 Google+

Nová generace Volkswagenu Touran si pomalu ale jistě získává na velké oblibě a nám už jednou tenhle nováček z Německa prošel redakčním testem. Jenže zatímco minule mu pod kapotou tepal naftový čtyřválec, nyní jsme se podívali na to, jak jezdí benzinová verze 1.4 TSI. Ta nabízela výkon 150 koní, který šel na přední nápravu skrze automatickou převodovku DSG se sedmi stupni.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG (2016)

Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Hraje víc na sportovní notu

Už v minulém testu jsme se podrobněji věnovali designu dvojkového Tourana, takže podrobněji ho rozebírat už moc nemá smysl. Novinka je oproti předchůdci o 41 mm širší, o 130 mm delší a o šest milimetrů nižší. Díky tomu je nový Touran široký 1 814 mm, do výšky mu naměříme 1 628 mm a na délku se chlubí 4 527 mm.

img-responsive

Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Díky těmto hodnotám vůz vypadá o něco víc sportovněji a samozřejmě jistou změnu pocítí i cestující, kteří se zde budou cítit prostorněji. Výsledný efekt dokonalosti pak dokáže podtrhnout správně zvolený odstín karoserie, přičemž námi testovaný modrý exemplář nám přišel méně nápaditý, než tomu bylo u jeho sněhově bílého sourozence s naftovým motorem.

Prostor mu nechybí

U nového Touranu se dočkal nárůstu i rozvor, jenž se natáhl o 113 mm na výslednou hodnotu 2 786 mm. To je zárukou toho, že v kabině se nikdo nebude tísnit a pokud ano, bude už spadat do kategorie nadprůměrně vzrostlých osob. Kabina nového Touranu je taktéž o 63 mm delší a vedle sebe se dozadu v naprostém klidu posadí tři dospělí cestující.

Nový Volkswagen Touran je pak o něco větší náhražkou Golfu Sportsvan, nebo menší alternativou k modelu Sharan. Vpředu se nám tak opět sedělo víc než dobře, z místa řidiče je ideální výhled do všech stran a nad hlavou nám zbyla ještě slušná řádka centimetrů. Druhá řada sedadel nabízí trojici samostatných sedáků, které se dají různě posouvat, a to až v rozmezí 20 cm. K tomu se přidává funkce nastavení sklonu každého opěradla a pro krajní cestující zde jsou i vyklápějící se stolečky s držákem na pití.

img-responsive

Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Za příplatek lze do Tourana dokoupit třetí řadu sedadel. Interiér jako takový nabídne ukázkové zpracování, příjemné materiály a celkově zde vládne klidná atmosféra. Při pohledu na cestující vzadu vás ale možná bude omezovat velikost vnitřního zpětného zrcátka. To je sice bezrámové, jenže jeho velikost není zrovna největší a sledovat pasažéry vzadu (například vaše děti) a zároveň provoz za vámi, je takřka nemožné.

S novou generací Touranu přichází i zlepšení objemu zavazadelníku. Ten v pětimístné verzi nabídne základních 743 litrů (provedení s dvojitou podlahou a bez rezervy má 834 litrů), ovšem v sedmimístné konfiguraci počítejte pouze s 137 litry. Naopak po sklopení zadních sedaček vůz nabídne nákladový prostor o 1 857 litrech.

Někdy je dost nenažraný

Pod kapotou testované verze pracoval přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 150 koní a točivém momentu 250 Nm. S motorem pak byla spárována sedmistupňová automatická převodovka DSG. Tu však dostanete za příplatek 50 tisíc Kč, v základu je šestistupňový manuál.

Sedmistupňové DSG se suchými spojkami má však svoje jisté nevýhody. Během klasických klidných jízd sice řadí hladce a velmi rychle, jenže problém nastal, když jsme se s autem dostali do dopravní zácpy. Pak se totiž každé rozjetí rovnalo peklu, převodovka cukala, díky čemuž naše rozjezdy vypadaly podobně, jako když jsme právě dostali řidičský průkaz. Za nás bychom proto volili manuál, s nímž si jízdu vychutnáte o dost víc a i na spotřebě se tato volba do jisté míry projeví.

img-responsive

Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Koho by cukání nadmíru obtěžovalo, může si přepnout DSG do manuálního režimu a řadit si sám skrze pádla pod volantem, čímž se zmatenost převodovky do jisté míry vytratí. Samotný motor je naštěstí jiná písnička a ve srovnání s naftovou verzí o stejném výkonu nám přišel o něco více kultivovanější. Má slušný zátah již od 1500 otáček, turboefekt zde téměř neexistuje a i při plném obsazení vozu se všech 150 koní dokázalo naplno přihlásit o slovo.

O něco horší je ale spotřeba, která je hodně citlivá na počet převážených osob a jízdní styl. Touran 1.4 TSI totiž nemá problém jet v průměru za devět, ale i za šest litrů na sto. Při ekonomické jízdě, kdy nikam nebudete pospíchat a povezete jen spolujezdce, se vám může podařit dosáhnout průměrné spotřeby okolo šesti litrů na 100 km. Pokud si ale občas rádi užíváte sportovního tempa na okreskách nebo rychlého přeletu po dálnici, pak počítejte s odběrem devět až jedenáct litrů na sto. Oproti dříve testovanému Touranu 2.0 TDI s totožným výkonem to jsou pak velmi odlišné hodnoty, které mohou leckomu hodně napovědět, jaká verze by pro něj byla ideálnější.

Podvozek německé novinky je naladěn na tužší notu, což zaručuje menší náklony karoserie, než třeba u většího Sharanu. Potěšilo nás skvělé odhlučnění kabiny, kdy jsme téměř neslyšeli motor. V rámci bezpečnosti dostal Touran druhé generace citlivě naladěný stabilizační systém. To je důkazem toho, že zde máme rodinně založené MPV, které je vhodné pro rodiny, nikoliv pro závodní jezdce. Pro ně jsou v nabídce VW modely Golf GTI, R a nově GTI Clubsport.

Závěr

Ačkoliv si čeští zákazníci kupují s velkou oblibou naftová provedení, i tenhle benzinový Touran rozhodně není něčím, co by jste měli jen tak přehlédnout. Nebýt někdy dost zmatené automatické převodovky a občas velmi nepříjemně vysoké spotřeby, pak bychom tohoto „benzinového Němce“  měli možná i rádi. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI je však podle nás pouze náhradou pro ty, kteří odsuzují naftové sazomety a po kauze Dieselgate si nikdy v životě nechtějí koupit Volkswagena s motorem TDI. V porovnání s naftovým Touranem tak dostanete vůz, který je o něco lépe odhlučněný, kultivovanější a při volbě jiné převodovky by jste z něj mohli mít i radost.

Celkové hodnocení: 87 %

Základní cena vozu: 657 900 Kč

Cena testované verze s příplatky:  866 900 Kč

KLADY

- vnitřní prostor

- síla motoru

- dobrý výhled z vozu

- útulná kabina

- vzhled exteriéru

ZÁPORY

- někdy zmatená převodovka

- hluk od kol na horším povrchu

- některé příplatky

Motorizace
přeplňovaný zážehový čtyřválec
objem: 1395 cm3
nejvyšší točivý moment: 250 Nm při 1500-3500 ot./min
největší výkon: 150 koní při 5000 ot./min
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 209 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 sekundy
spotřeba paliva dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6,5 l / 4,8 l / 5,4 l
objem palivové nádrže: 58 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG Highline: Potěší milovníky benzinu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

BMW řady 7 nabídne již brzy vznětový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly.

BMW odhaluje naftový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly, dostane ho 750d xDrive

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud