TEST: Škoda Octavia Combi RS TDI - K dokonalosti jí moc nechybí

ar5, 5. května 2016, 07:30 Google+

Zájemci o rychlý kombík od Škody Auto mají poměrně široký výběr. V aktuální nabídce najdeme hned tři sportovní verze modelu Octavia s označením RS, RS230 a RS TDI. Výše v nabídce je pak ostrá verze Superbu s motorem TSI 280 a karoserií liftback nebo kombi. My se však pro tentokrát budeme věnovat Octavii, a to konkrétně její naftové „sportovní“ verzi. Ta stojí s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 184 koní a automatickou převodovkou DSG rovných 758 900 Kč. V testu jsme se pak snažili najít odpověď na to, jestli se koupě tohoto vozu vyplatí, anebo je lepší si pořídit silnější benzinovou verzi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia Combi RS TDI

Škoda Octavia Combi RS TDI | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

I po letech je stále neokoukaná

Už na první pohled je poznat, že styling RS dodává Octavii patřičný šmrnc. Designéři jí totiž přidali atraktivnější přední nárazník, odlišně tvarované přední mlhovky, hezká litá kola v rozměru od sedmnácti do devatenácti palců (my měli osmnáctky) a o patnáct milimetrů nižší světlou výšku. Někoho možná nepotěší dvojice chromovaných koncovek výfuků, které sice vypadají náramně, jenže u naftové verze je skutečná koncovka pouze nalevo.

img-responsive

Škoda Octavia Combi RS TDI a její fanynka | foto: Roman Havlín

Pohled na fotogalerii dává jasně najevo, že Octavia Combi RS hodně vynikne se správně zvoleným lakem karoserie. Třeba nedávno testované provedení RS230 svým bílým odstínem doslova přitahovalo pozornost kolemjdoucích, ovšem tentokrát testovaný modrý exemplář byl na tom dokonce ještě o něco lépe. Výsledné hodnocení designu však musíme nechat na vás, čtenářích, každému se totiž líbí něco jiného.

Odlišuje se decentně

Co se týče kabiny, tam tolik změn oproti sériové Octavii nenajdeme. Tedy, ne tak úplně. Jsou tady prvky jako kožená sportovní sedadla s integrovanou opěrkou, loga RS a taktéž sportovní kožený volant s logem RS a plochým spodním ramenem. Lehce odlišná je pak také grafika přístrojového štítu a strop je pokryt černou látkou, což dodává větší pocit sportovnosti. 

Hlavně sedadla pak zaslouží pochvalu, jejich celokožené provedení je sice za příplatek, ovšem mají výborný tvar a široký rozsah nastavení. Drobný problém může činit přítomnost elektrického ovládání, protože v porovnání s manuální verzí se za volant vejde ridič s menší výškou. Důvodem je přítomnost elektroniky v útrobách sedadla. To samé pak platí o elektricky ovládaném střešním okně, jenž taktéž ubere nějaký ten milimetr nad hlavou pasažérů.

img-responsive

Škoda Octavia Combi RS TDI | foto: Roman Havlín

I přes jejich robustnost je ale i tak dostatek místa pro kolena cestujících vzadu. Kvůli karoserii kombi je zde dost místa nad hlavami všech cestujících a typickou předností současné Octavie Combi je obří zavazadelník. V základním uspořádání totiž kufr vozu nabídne objem 610 litrů, při sklopení zadní řady to pak je 1740 litrů. To je už celkem dost na rodinný sportovní kombík, který leckdy umí s celou posádkou pěkně pohnout v sedadlech.

Stačí jí výkon 184 koní?

Verze RS TDI má pod kapotou výhradně naftový čtyřválec řady EA288 s výkonem 184 koní a točivým momentem 380 Nm. S motorem byla v našem případě spojena automatická převodovka DSG se šesti stupni a pro různé styly jízd se v příplatkové výbavě nacházel systém s několika jízdními režimy.

Přítomná pohonná jednotka zabírala pěkně odspodu a vrchol síly předvádí kolem tří až čtyř tisíc otáček. Na sportovní režim pak DSG dokonce nechávalo vytočený jednotlivý rychlostní stupeň až k omezovači, což nám přišlo zbytečné. V tomto spektru otáček už motor jen řve a dost se trápí. Naftové eReSo jinak nabízí solidní jízdní dynamiku a přibližně do rychlosti 170 km/h je hodně rychlým kombíkem.

img-responsive

Škoda Octavia Combi RS TDI | foto: Roman Havlín

Jenže oproti benzinové verzi RS nebo RS230 je tu jedno velké ale. Dosáhnout nejvyšší maximální rychlosti 228 km/h dá s verzí RS TDI docela práce, a to hovoříme o situaci, kdy ve voze sedí jen řidič se spolujezdcem. V případě plného obsazení je tak dost pravděpodobné, že budete muset hodně podřazovat, jinak se nedostanete ani k hranici dvou set kilometrů za hodinu. Právě v tuhle chvíli se jasně ukazuje, že benzinové RS je více sportovnější (i díky vyššímu výkonu), nabídne větší požitek z „přeletu“ po dálnici a snad jen spořílky odradí větší spotřeba benzinového čtyřválce.

Auto se nebrání ani ostřejší sportovní jízdě po okreskách a k jízdními komfortu přispívá i víceprvková zadní náprava. Díky tomu jsou i větší nerovnosti vyžehleny celkem dokonale a snad jen velké výmoly a hluboké poklopy od kanálů pošlou do kabiny velký ráz od kol. V oblasti spotřeby se pak RS Combi může chlubit solidními čísly. V ekonomickém režimu není problém jezdit za 5,6 litru na 100 km, při využití plného potenciálu vozu pak počítejte s devíti litry.

Závěr

Současná Octavie je na trhu už nějaký ten rok a i přesto se stále jedná o pohledný, prostorný a ve verzi RS dobře jezdící vůz. Do její výbavy navíc nedávno přibyly nové prvky, jako je například adaptivní podvozek DCC, což znamená, že jízda by měla být nyní ještě víc komfortnější. S naftovým motorem o výkonu 184 koní pak Octavie Combi RS skvěle poslouží jako pohodlný a úsporný dálniční křižník nebo stěhovák. Pro milovníky opravdové dynamiky a sportovnosti, je však vhodnější benzinová verze eReSa s výkonem 220/230 koní. Ta totiž nabídne mnohem větší agresivitu, lépe se s ní vyřádíte na okreskách a ve výsledku o dva až tři litry vyšší průměrná spotřeba za to vážně stojí.

Celkové hodnocení: 89 %

Základní cena vozu: 758 900 Kč

Cena testované verze: 920 000 Kč

KLADY

- skvěle okořeněný vzhled

- dobrá sportovní kožená sedadla

- prostor a komfort v kabině

- jízdní dynamika a stabilita

- dobře naladěný automat DSG

ZÁPORY

- ve vysokých rychlostech slabá dynamika

- kratší sedáky vzadu

- někteřé příplatky

Motorizace
vznětový čtyřválec s turbem
objem: 1968 cm3
nejvyšší výkon: 184 koní při 3 500 až 4 000 ot./min
největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 až 2 500 ot./min
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 228 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 sekundy
spotřeba paliva dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 5,9 l / 4,3 l / 5,0 l
objem palivové nádrže: 50 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Octavia Combi RS TDI - K dokonalosti jí moc nechybí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Kicks je nejnovějším crossoverem Nissanu, rozměry se řadí mezi Juke a Qashqai.

Nissan odhaluje další crossover, Kicks si ale zatím užijí jen Brazilci

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud