TEST: Honda Jazz 1.3 i-VTEC - Bude stačit náročným Evropanům?

ar5, 21. března 2016, 07:30 Google+

Honda Jazz se poprvé veřejnosti představila v roce 2001, jenže za celou dobu existence si například u nás nezískala moc popularity. Současná třetí generace tak přináší hromadu výbavy a prostoru, za který si ovšem opět nechá královsky zaplatit. Vyplatí se vůbec nový Jazz s novým atmosférickým motorem o objemu 1.3 litru?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Jazz 1.3 i-VTEC (2016)

Honda Jazz 1.3 i-VTEC (2016) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Rozporuplný vzhled

Nová Honda Jazz se po vzhledové stránce liší od svých předchůdců víc než hodně. Pryč je typická zakulacenost a designéři jí dali do vínku uhlazený vzhled, který ale není každému po chuti. V rámci veřejnosti se totiž na její adresu snášeli pochvalné, ale i negativní reakce. Tak či tak, vůz působí dospěle a díky žluto-zelenému laku vypadá dost zajímavě.

img-responsive

Honda Jazz 1.3 i-VTEC (2016) | foto: Roman Havlín

Ve výbavě nechyběly LED diody pro denní svícení, dynamicky střižené nárazníky, prolisy v bočních dveřích anebo patnáctipalcová litá kola. Ano, tohle jsou opravdu 15ky, na snímcích ale působí jako o palec menší disky.

Čekali byste, že společně s LEDkami dostanete v nejvyšší výbavě i xenony? Pak budete nejspíše zklamaní. Ani vrcholná verze Jazzu třetí generace nenabídne víc než světlomety s dvouvláknovou žárovkou H4. To znamená celkem špatnou viditelnost v nočním dešti, kdy nevidíte skoro nic a až dálková světla vám trošku ujasní, kam vlastně jedete.

Interiér je překvapivě velký

V novém Jazzu je přítomna již dobře známá palubní deska s infotainmentem Honda Connect a dotykovým displejem, pohodlná měkká sedadla a hlavně, kabina je nečekaně prostorná. Snad jen boční obří okna by si možná zasloužila zatmavit, protože si pak přijdete, jako když jedete v prosklené výloze.  

Za volantem nového Jazzu má řidič o něco vyšší posez, než je zdrávo, ale oproti Civicu to zas tolik nevadí.  Z auta je velmi dobrý výhled do všech stran, řadící páka není zbytečně utopená někde u podlahy a hlavy předních pasažérů potěší doslova obrovské opěrky. S novou generací se zapracovalo na odhlučnění, takže až v opravdu vysokých dálničních rychlostech nastává v kabině ruch.

img-responsive

Honda Jazz 1.3 i-VTEC (2016) | foto: Roman Havlín

Překvapil i volant, který sice postrádá kožené čalounění, za to dobře padne do ruky. Zadní lavice dostala funkci Honda Magic Seats, díky které ji lze vyklopit vzhůru a rázem jde v autě převést například nerozložené horské kolo. Základní objem kufru činí 354 litrů, po sklopení zadních sedadel můžete naopak díky zcela rovné ploše využít objem 1314 litrů.

V interiéru se však najdou i chyby. Převážně tvrdé plasty jsou zde hodně častým jevem, vzhled řadicí páky vypadá, jako byste se vrátili do minulého tisíciletí a lehkou tragedií je umístění příplatkové loketní opěrky. Na rozdíl od konkurence si na ni prostě nejde pohodlně položit loket. Hledat vhodné nastavení sedadla, abyste se mohli o loketku opřít, je pak poměrně těžké a většinou se to nepodaří.

Jediný motor v nabídce

Někoho může zarazit, že do Evropy se dostala jen jedna motorizace, kterou může být nový Jazz vybaven. Tou je zážehový atmosférický čtyřválec o objemu 1.3 litru s výkonem 102 koní a točivým momentem 123 Nm. Přijde vám to málo? Pak nemáte bohužel moc na výběr… S dotyčným motorem pak spolupracuje manuální šestikvalt, automat je taktéž v nabídce, ale v rámci většího požitku z jízdy je dle našeho názoru manuál mnohem lepší volbou.

Testovaná pohonná jednotka disponuje legendárním systémem i-VTEC. Ten funguje na principu přiostření vačky ve vyšších otáčkách, což znamená, že motor má zcela proměnlivou charakteristiku podle stylu jízdy řidiče. Chcete jet úsporně a nikam se nehnat? Pak řaďte do necelých 3400 ot/min., moc nešlapejte na plynový pedál a rázem máte z nového Jazzu úsporné a tiché auto. Na oplátku vás vůz odmění kombinovanou spotřebou okolo 4,5 litru na 100 km.

img-responsive

Honda Jazz 1.3 i-VTEC (2016) | foto: Roman Havlín

Kdo naopak uznává sportovní styl jízdy, nechť se nebojí točit motor až do 6000 ot/min., protože v tomto pásmu se vám dostane plného výkonu a leckdy jsme měli pocit, že pod kapotou je o padesát koní víc, než udává technický průkaz. V dynamickém tempu se přidával i hutný sportovní zvuk a snad jen „prsknutí“ z výfuku chybělo k tomu, abychom měli na tváři úsměv od ucha k uchu. Kdo se však rozhodne využít potenciál motoru a auta naplno, bude muset počítat s tím, že z nádrže o objemu 40 litrů mu brzo zmizí všechno palivo. Spotřeba se totiž leckdy dostala k deseti litrům na sto.

Ještě lepší je ale podvozek a samotná jízda. Auto doslova žehlí i větší nerovnosti, do kabiny se dostává minimum rušivých zvuků z okolí a posádka si může užívat nerušenou jízdu. Až obří díry nebo prohlubně od kanálu přináší jasnou odezvu v podobě tupé rány od kol. V zatáčkách je dobré pamatovat na to, že auto se poměrně hodně naklání, což je daň za měkčí tlumiče.

img-responsive

Honda Jazz 1.3 i-VTEC (2016) | foto: Roman Havlín

Posilovač řízení poskytoval dostatek zpětné vazby a převodovka je velmi přesná a má krátké dráhy. A pokud by se někdo až moc za volantem nové Hondy Jazz rozvášnil, celkem brzo jej zkrotí elektronická stabilizace. Dost nás překvapily i neúnavné a celkem ostré brzdy, které nás několikrát (nedobrovolně) přesvědčily o svých kvalitách.

Závěr

Třetí generace Hondy Jazz ušla opět mílový krok kupředu, jenže i tak se nedá považovat za krále segmentu. Na první pohled hezký vzhled může někoho doslova znechutit, opticky menší kola tomu taktéž moc nepřidávají a prehistorické vláknové žárovky v hlavních světlometech by mohl někdo považovat za aprílový žert, jenže tomu tak není. V dalších ohledech ale Jazz boduje svou prostorností a variabilitou interiéru, dobrým odhlučněním a velmi živým motorem, který dokáže být na požádání klidný anebo zběsilý. Kdo tak touží po novém Jazzu a nevadí mu námi zmíněné chyby, měl by se po něm poohlédnout, chybu tím rozhodně neudělá.

Celkové hodnocení: 81 %

Základní cena vozu: 384 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 405 900 Kč

KLADY

- úsporný a výkonný motor

- dobré odhlučnění kabiny

- vnitřní prostor a variabilita

- dobře naladěný podvozek

- solidní výbava

ZÁPORY

- absence xenonových světlometů

- vzhled řadící páky

- tvrdé plasty v kabině

Motorizace
řadový zážehový čtyřválec
objem: 1318 cm3
nejvyšší výkon: 102koní při 6000 ot./min.
největší točivý moment: 123Nm při 5000 ot./min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 190 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h:  11,2 s
spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 6,1 l / 4,3 l / 5 l
objem palivové nádrže: 40 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Honda Jazz 1.3 i-VTEC - Bude stačit náročným Evropanům?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz CLA je po faceliftu jiný jen v detailech.

Mercedes-Benz CLA prodělal pár kosmetických zákroků, na první pohled je…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud