TEST: Škoda Yeti City 1.8 TSI 4x4 DSG Elegance

ar5, 18. srpna 2014, 04:00 Google+

Faceliftovanou Škodu Yeti jsme pro vás již jednou v letošním roce otestovali, tehdy to byla drsně se tvářící verze Outdoor, pod jejíž kapotou pracoval naftový dvoulitr spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Pro dnešek vám přinášíme test dalšího provedení, které potěší především milovníky rychlejší jízdy a automatické převodovky DSG.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Na týden se naším společníkem stala Škoda Yeti v městském provedení nesoucí označení City, která pod svou kapotou ukrývala benzínový turbomotor o objemu 1.8 TSI. Spolu s převodovkou DSG a slibným výkonem 152 koní jsme se proto nemohli dočkat, jaké dojmy a poznatky si z testu dravějšího Yetiho odneseme. 

Design

Verze Outdoor a City se od sebe liší poměrně dosti, zatímco dřívější Yeti nesl rudě červený lak a černé plasty ve spodních částech obou nárazníků, dnes je tomu úplně jinak. Testovaný Yeti City se chlubil příjemně vypadajícím stříbrným lakem karoserie, který nesly komplet i oba nárazníky. Střechu pro změnu zdobilo panoramatické výsuvné okno s roletkou a pokud bychom postavili verze Outdoor a City vedle sebe, rozdíly by jste i jako laici našli více než markantní. 

K vynikajícímu vzhledu přispívala i povedená litá kola o rozměru 17 palců, zatmavená zadní boční okna a oproti předfaceliftovanému provedení zmizely i pro mě dosti zvláštní přední světlomety. Je to sice o vkusu každého z nás, ale nynější řešení předních světlometů a mřížky chladiče mi zkrátka konečně dává pocit, že modernizovaný Yeti je v jakémkoliv provedení konečně pohledným vozem. 

Interiér a výbava

V jeho kabině jsem se stejně jako minule, cítil velice útulně a pohodlně. Látková sedadla se světlým vzorem a obstojným bočním vedením bych sice při koupi vozu nezvolil, jejich pozdější čištění by bylo možná velkým problémem, ale jinak se kabině nedá nic moc vyčíst. Jedná se zde o typickou německou přesnost a eleganci, veškeré ovladače jsou kvalitně zpracovány a jsou přesně tam, kde by jste je očekávali. Tříramenný kožený volant v koncernových vozech je příjemný na dotek a osobně mám na ně díky jejich dobrému zpracování lehkou úchylku.

Do prostorného interiéru Yetiho posadíte s přehledem pět osob, přičemž nikdo zde po žádné stránce nebude strádat. Vysoká stavba karoserie, dostatečná délka vozu a široký rozsah nastavení předních sedadel, to vše nám v průběhu testu ukázalo, že by nebyl vůbec žádný problém vůz naplno obsadit, naložit a vydat se na dalekou cestu k moři, třeba do oblíbeného Chorvatska. K tomu by se přidal i výkonný motor TSI s převodovkou DSG, o kterém ale až později.

Výhled z vozu je do všech stran dobrý, A-sloupky ve výhledu řidiči moc nepřekáží, jen couvání s Yetim je lehce obtížné díky jeho rozměrům. To naštěstí zachraňuje parkovací asistent s parkovací kamerou, takže průměrně zdatný řidič je ušetřen drobných kolizí při parkování. Ostatně, když už jsme u výbavy vozu, námi testovaný kus byl v nejvyšší výbavě Elegance (nepočítáme-li ultra verzi Laurin & Klement). Ve výbavě proto nechybělo krom kožených sedadel snad vůbec nic. Posádku dovede do cíle spolehlivý a intuitivní navigační systém Amundsen. Kdo chce do svého Yetiho lepší systém Amundsen+, ten si i ve stupni Elegance bude muset připlatit. Příplatky jsou ostatně u Škodovky celkem častým jevem, testovaný vůz jimi byl taktéž vybaven a tak se u něj našly některé prvky, které cenu auta parádně vyšperkovaly.

Motorizace a jízda

To, proč jsme si opět do redakce vzali Yetiho, je silný benzínový motor o objemu 1.8 TSI, jehož práci podporovala i dvouspojková automatická převodovka DSG. Motorizace dodává vozu výkon 112 kW a točivý moment o hodnotě 250 Nm, což podle námi získaných jízdních dojmů Yetimu postačuje. 

Oproti naftovému dvoulitru je benzínová jednotka tišší, v celém spektru otáček o sobě nedává moc znát a pro ty, kteří nesnáší "traktorový" projev, je prostě TSI vhodnější volbou. Výkon 152 koní dokáže s vozem slušně hnout, a to i když je plně obsazený. Nyní se ale dostáváme k typickému dilema, kterým je spotřeba. I když byly obě testované verze poháněny na obě nápravy, předchozí naftový Yeti prostě konzumoval méně paliva a to za jakékoliv situace, což se o nynějším provedení říci určitě nedá. 

Kdo touží po rychlosti, dynamice a nechce nejvyšší výkonovou specifikaci naftového motoru 2.0 TDI s výkonem 177 koní, může zvolit silný motor 1.8 TSI, ale v tu chvíli musí počítat s tím, že ho Yeti bude stát u čerpací stanice pěkný ranec. Za dobu našeho týdenního testu jsme se za maximálního snažení prostě nedostali pod hranici 8 litrů na 100 km. Je pravdou, že co bychom taky čekali od silného vozu s automatickou převodovkou, ale kombinovaná spotřeba kolem 8 litrů na nás při velmi klidné jízdě svítila na palubním počítači u nedávno testované 220 koňové Octavie III RS 2.0 TSI, a to je už trochu jiná liga.. 

Ve městě si 1.8 TSI DSG řekne okolo 9,6 litru, při ostré jízdě po okresních silnicích se spotřeba dostala na hranici 11 litrů. Zkrátka, naftové a benzínové verze mají své pro a proti a rozhodnout se, která je lepší, to prostě nelze. Yeti TDI vás odmění nízkou spotřebou ale těžkým předkem a nákladnějším servisem, benzínový nás nyní přesvědčil o tom, že je s ním větší zábava, dá se s ním lépe vyřádit, což vás však ve výsledku přijde někdy dost draho na projetém palivu. Finální volba je tak čistě na zákazníkovi. 

Co se týče automatické převodovky, k té osobně nemám žádné výhrady, za poslední dobu jsem měl možnost otestovat automatické převodovky z řad korejské a japonské produkce a i tak je na tom koncernové DSG nejlépe. Převodovku nachytáte snad jen při nečekaných prudkých rozjezdech, kdy si převodová skříň chvíli uvědomuje, co vlastně po ní chcete a pak se s větším cuknutím  náhle probudí. Za zvláštnost bych uvedl také příplatkové startování tlačítkem, které je sice komfortním prvkem, ale startování se neodehraje jen pouhým stisknutím, jako třeba v nové Octavii, nýbrž tlačítko musíte do naskočení motoru držet.

Do drsného terénu se s verzí City raději nepouštějte, městská verze se vyznačuje měkčími pružinami a absencí černých plastů chránící oba nárazníky před náhodným úderem od kamene či podobně. Kdo chce řádit na polních cestách, oplastovaná verze Outdoor je jednoznačně lepší volbou. I přes přítomnost pohonu všech kol, který pracuje za pomoci spojky Haldex páté generace, se Yeti City 1.8 TSI hodí spíš do role dálničního rodinného společníka, který se dokáže taktéž v zimě vyšplhat do Krkonoš, ale své limity má nastaveny o maličko níže než jeho drsnější dvojče.

Resumé

Škoda Yeti City s motorem 1.8 TSI a automatem DSG je skvělou volbou pro ty, kteří více než v terénu řádí na běžné silnici, potřebují výkon vždy a všude a chtějí se zároveň slušně reprezentovat ve společnosti. Osobně bych se například vůbec nestyděl s naším testovaným kusem jet na obchodní schůzku či s partnerkou do divadla na operní představení. Yeti prostě neurazí a automobilka pochopila, že zákaznící chtějí něco víc, proto si můžeme zvolit tvrdého pracanta v podobě Škody Yeti Outdoor či elegantního společníka s označením Yeti City. Dalším negativem může být i vyšší cena, jenž pro někoho může znamenat překážku v jeho koupi, na druhou stranu zůstatková hodnota bude po letech o dost vyšší, než u většiny konkurence. 

Celkové hodnocení: 90 %

Základní cena testovaného vozu : 644 900 Kč
Cena testované verze s příplatky: 785 100 Kč

KLADY
- příjemný design karoserie
- vnitřní prostor a útulná kabina
- výbava a bezpečnost
- jízdní vlastnosti

ZÁPORY
- vyšší cena a příplatky
- vyšší spotřeba

Motorizace 
řadový zážehový čtyřválec
zdvihový objem: 1798 cm3
nejvyšší výkon: 112 kW při 4300 - 6200 ot/min
největší točivý moment: 250 Nm při 1500 - 4500 ot/min
palivo: benzín
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 192 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 9 sekund
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 9,8 l / 6,6 l / 7,8 l
objem nádrže: 60 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Yeti City 1.8 TSI 4x4 DSG Elegance

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Seat Leon Cupra Sub8 - pro ty náročnější - anotační foto

Seat Leon Cupra Sub8 - pro ty náročnější

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud