BMW INNOVATION DAYS: Nové technologie + jezdili jsme s novou třídou 5, X6, Z4, ...

Ivan Polaško, 4. srpna 2010, 19:48 Google+

BMW Innovation Days. Naše redakce byla při tom. Zúčastnili jsme se akce během které jsme měli možnost dozvědět se více o nových technologiích a vyzkoušet si jízdu s více auty BMW. Čtěte dále!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Na začátek je třeba říci, že akce byla hlavně zaměřena na představení nových technologií, které BMW zavedlo do sériové výroby svých vozidel. Nakonec to vyplývá i z názvu akce. Nové technologie jsme si měli i prakticky vyzkoušet, protože je lepší jednou vidět, v tomto případě, jednou vidět a vyzkoušet než 100-krát slyšet. Pak následovaly všemi očekávané testovací jízdy.

Na přivítání jsme obdrželi cedulku se jménem a zařazením do skupiny. Bylo přichystané malé občerstvení. Pak jsme se přesunuli k nové třídě 5, kde nám zaměstnanec BMW z Německa vysvětlil, všechny novinky, které se do nové třídy 5 zavedly. Pak jsme si vyměnili místa s druhou skupinou a šli jsme do kamionu inovace, kde byly na monitorech ukázány technologie s možností detailního popisu jednotlivých funkcí. Jednak tam byla část o hybridních systémech a pak skupina inovací pod názvem EfficientDynamics.

Můžeme si přiblížit o jakých inovacích si tady vlastně povídáme.

EfficientDynamics – zahrnuje veškerá opatření, která přispívají k neustálému snižování spotřeby paliva a produkce škodlivých emisí a zároveň zvyšují radost z jízdy. Do této definice můžeme započítat tato opatření: odlehčená konstrukce, optimalizovaná aerodynamika, regulace škrtících klapek vzduchu, pneumatiky se sníženým valivým odporem, elektrický posilovač řízení a vysoce efektivní motory, které obsahují funkce Auto Start Stop, ukazatel doporučeného rychlostního stupně a systém rekuperace kinetické energie při brzdění. Dnes má každé sériově vyráběné BMW tento balíček EfficientDynamics.

ActiveHybrid - využívá se zatím v X6 a třídě 7. Třída 7 je tzv. mild-hybrid, neboli není schopná jízdy pouze na elektřinu, zatímco X6 dokáže přejít rychlostí 60 km/h až 2,5 km pouze na elektřinu, a tím pádem jej nazýváme full-hybrid. Přesto, hlavním přínosem je výrazné snížení spotřeby, přičemž vozidlo ActiveHybrid jsou nejdynamičtěji pomezi hybridními auty. Třídě 7 pomáhá 1 elektromotor, X6 má na pomoc 2 elektromotory, které slouží pro rozběh a poté se připojuje zážehový osmiválec, kdežto ve třídě 7 benzínový motor jde vždy. X6 má přínos hlavně v městských zácpách, kde se auta posouvají pomalu, a tehdy se v podstatě nemusí delší dobu benzínový motor vůbec zapnout. Když se baterie vybijí, při zapnutém benzinovém se dobíjejí. Pokud člověk potřebuje okamžitě zrychlit, zapojí se benzínový motor a dva elektromotory najednou. Tehdy má člověk k dispozici celkem v X6 Activehybrid až 485 koní.

Pak jsme se přesunuli na všemi očekávané zkoušky. Jedna skupina šla k autům, které měly za úkol ukázat nám svou sílu a dynamiku, a druhá skupina dostala auta, které měly ukázat své úsporné technologie. Pak jsme si auta vyměnili.

Tak a teď informace a pocity z jízdy k jednotlivým modelům:

120d - 130kW (177 k), 350Nm, 0-100 km/h za 7,5 s
Nejmenší BMW bylo vybaveno dvoulitrovým čtyřválcovým motorem o síle 177 koní. V autě se člověk cítí "naprataný", což někomu může vyhovovat a někomu ne. Nám se to líbilo, člověk se cítí obklopený interiérem, všechno má na dosah, a cítí spojení s autem. Auto je dynamické a zároveň úsporné, nás příjemně překvapilo.

316d - 85kW (115k), 260Nm, 0-100 km/h za 10,9 s
320d - 120 kW (163k), 380Nm, 0-100 km/h za 8s (EfficientDynamics Edition)
Jedna trojka byla s nejslabším dieslem, druhá s výkonnějším dvoulitrem ale s balíkem EfficientDynamics při kterém má o 0,5 sekundy slabší zrychlení na stovku a menší počet koní než standardná verze 320d. Slabší trojka se nám zdála fajn zejména pro nenáročného řidiče, který má zájem o cestování na dlouhé tratě, neusiluje o enormní zrychlování ani o extrémně rychlé předbíhací menévre. Určitě ale nebude brzdou provozu. Silnější verze má v podstatě jen o asi 0,5 litru vyšší spotřebu, takže se stává velkým konkurentem pro prvo vyjmenované auto. Poskytuje za velmi podobnou spotřebu vyšší výkon. Spotřeba při normální jízdě se pohybuje kolem 5-6 l/100km.

530d - 180kW (245k), 540Nm, 0-100 km/h za 6,3 s
Nová třída 5 je kapitola sama o sobě. Je to něco neuvěřitelné. V BMW jsou přesvědčeni, že nová třída 5 je jako dokonale padnoucí oblek. Nám nezbývá nic, jen souhlasit. Toto auto se nám líbilo ze všech testovaných nejvíce. Disponovalo jako většina testovaných aut volbou mezi režimy Comfort, Normal, Sport a Sport +, takže člověk si může přizpůsobit nastavení auta podle toho, jakým stylem se chystá jezdit. Samozřejmě 8-stupňový automat Steptronic to má za jedna. Motor výborný, při tom, jakou silou disponuje, s ním můžete jen těžko jezdit pomalu. Nicméně i když jsme autu tlačili na krk, spotřeba zůstala na hodnotě 9,5-10 l/100km, vezmeme-li v úvahu sportovní jízdu a velikost auta, spotřeba je výborná. Auto je komfortní, nadčasové, má strašně moc nových technologií, můžeme zmínit výbornou ochranu při srážce s chodcem, kde maska auta narazí do boků chodce, protože je vyšší. Předchozí třída 5 narazila do chodce v prostoru kolen, a buď chodec přeletěl nad auto, nebo se dostal pod auto. Díky této inovací chodec spadne na kapotu, která se deformuje s tím účelem aby chodec utrpěl co nejmenší zranění. Dále snímání mrtvého úhlu držení auta v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s funkcí brzdění, noční vidění a tak dále. I na mokré vozovce drží třída 5 s zadním náhonem bez jakýchkoliv problémů, přičemž se člověk nemusí omezovat v jízdě.

535d GT - 220kW (300K), 600Nm, 0-100 km/h za 6,1 s
Třída 5 GT je postavena na třídě 7, pouze má jinak udělanou karoserii. V podstatě jde o techniku třídy 7 v kabátě třídy 5 za menší peníze. Kufr má variabilní přístup. Motor táhne auto silně vpřed, automat poskytuje velký komfort.

ActiveHybrid 7 - 342kW (465k), 700nm, 0-100 km/h za 4,9 s
Mild-hybrid. Třída 7 je právem nazývána jako dálniční rychlík. Je to velká loď s hybridním systémem. Díky tomu jezdí za 14-15 l/100km, což je vzhledem k výkonu a velikosti vozu dobrá spotřeba. Takže hybrid plní svou funkci. Auto je pohodlné, prostorné, dobře se s ním manévruje. Elektromotor pomáhá zážehovému velmi dobře.

ActiveHybrid X6 - 357kW (485k), 780Nm, 0-100 km/h za 5,6 s
Full-hybrid. Toto velké SUV, jak jsme již zmiňovali, dokáže přejít jen na elektřinu při 60 km / h rychlosti 2,5 km. Avšak BMW chtělo ukázat na svých nejsilnějších modelech, to, že jsou schopni vyvinout auto s takovým systémem. Stejné systémy, se dostanou i do dalších aut nižších tříd. X6 poskytuje obrovský točivý moment, a jen o 70 koní méně než X6 M. Přičemž díky hybridnímu systému dosahuje spotřebu kolem 12-13 l/100km. Výborný!

Z4 sDrive35is - 225kW (306k), 400nm, 0-100 km/h za 5,1 s
Třešnička na dortu. I tak bychom mohli nazvat nový coupé-cabrio roadster Z4. Pevná střecha potěší, vrcholná verze s třílitrovým šestiválcem a dvěma turbodmychadly, sedmistupňovou sportovní automatickou převodovkou (která se například dává i do M3) ještě více. Automat řadí šílenou rychlostí, Z4 se drží cesty jako klíšť. Laděné výfuky poskytují úžasný zvuk a motor vrčí velkou silou. Při kickdownu auto vystřelí a zatlačí vás do sedadel. Z4 je velmi zábavné auto. Spotřeba při sportovním běsnění vystoupila na 17-18 l/100km.

Celá akce trvala něco přes 4 hodiny a byli jsme rádi, že jsme mohli vyzkoušet nejnovější technologie BMW a silné a úsporné agregáty.

Prohlédněte si náš rozsáhlý fotoreport z akce.

Za poskytnutí vozu děkujeme ochotnému personálu společnosti AUTOBASE s.r.o., autorizovanému prodejci vozů značky BMW v Praze.

Zdroj: www.AutoRoad.cz

Foto: Ivan Polaško

Vytisknout

Diskuze: BMW INNOVATION DAYS: Nové technologie + jezdili jsme s novou třídou 5, X6, Z4, ...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Stratos

Lancia Stratos - špionáž reinkarnace?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud