Test Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT8, sázka na vzhled, prostor a silný turbodiesel

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 19. prosince 2021, 15:59 Google+

Peugeot 3008 a 5008 jsou v současné generaci co do designu jedni z nejzajímavějších vozů ve své třídě. Oba v loňském roce prošli faceliftem, který je více přiblížil k ostatním vozům v nabídce francouzského výrobce. My se dnes podíváme na vrcholný model v podobě Peugeotu 5008 se silným vznětovým motorem a vrcholnou výbavou GT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Po faceliftu ještě lákavější

Peugeot 5008 se řadí mezi středně větší vozy kategorie SUV. Vnější rozměry - délka 4641 mm, šířku má (bez / se sklopenými / s vyklopenými zpětnými zrcátky) 1844/ 1906/ 2098 mm a výška (bez / se střešními nosiči) 640/ 646 mm, rozvor má na délku 2840 mm.

Výrazná příď s inovovaným předním nárazníkem s integrovaným světelným podpisem se lvími tesáky jasně identifikuje novou generaci vozů PEUGEOT. Nedílnou součástí přídě vozu je unikátní bezrámová vertikální maska chladiče s chromovanými lamelami, které plynule přecházejí až k okrajům nárazníku.

img-responsive

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 | foto: Petr Boháč

Interiér

Jak jsme již u modelů automobilky Peugeot zvyklý, přístrojová deska se nese ve stylu PEUGEOT i-Cockpit®. Což znamená, že má 5008 zploštělý kompaktní volant se sedmi ovladači TOGGLE SWITCHESi, uprostřed palubní desky se nachází centrální dotykový displej infotainmentu o průměru 10″ a nad volantem v dobrém zorném poli řidiče najdeme inovovanou konfigurovatelnou 12,3″ digitální přístrojovou deskou s kvalitním zobrazením, která je dobře čitelná.

V interiéru je dostatek místa pro 5 dospělých a v případě nouze se dají přepravovat další dvě osoby na sklopných sedadlech v zavazadlovém prostoru. Třetí řadu sedadel bych označil spíše za nouzovou. Dospělý člověk se na ni vleze, ale o žádném velkém pohodlí nemůže být řeč. To sedadla v první řadě jsou jiné kafe. Jsou pohodlná, elektricky nastavitelná s masážní funkcí se zdravotnickým certifikátem AGR.

Peugeot 5008 se může pochlubit obřím zavazadlovým prostorem. V sedmimístném uspořádání sice za sedadly moc místa nezbývá, ale v klasickém pětimístném uspořádání je již k dispozici 702 litrů pro zavazadla. Při jízdě ve dvou se do vozu dle metodiky měření vejde až přes 2 m3 zavazadel.

img-responsive

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 | foto: Petr Boháč

Pohonná jednotka
O pohon námi testovaného a pravděpodobně vrcholného provedení, tedy alespoň dle ceníku , se stará vznětový čtyřválec o objemu 1997 ccm. Tento motor dosahuje maximálního výkonu 130 kW (177 koní) při 3750 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 400 N.m. již při 2000 ot./min. Motor spolupracuje s 8 stupňovou automatickou převodovkou a pohání výhradně kola přední nápravy. Pohon všech čtyř kol bohužel na rozdíl od 3008 není k dispozici.


Překvapivá spotřeba

Velkým překvapením pro mě byla spotřeba paliva. Tento motor jsem již měl v Peugeotu 508 a v DS 7 a nikdy jsem z něj nebyl úplně nadšený jak po dynamické stránce, tak ani ohledně spotřeby paliva. Ale k 5008 si tento motor sednul dobře a to se projevilo i na spotřebě paliva.

Po dálnici při ustálené rychlosti 130 km/h točí motor na osmý převodový stupeň necelé 2000 ot./min., přičemž si nárokuje pouze 5,5 litrů nafty na 100 km. Okresky umí ještě lépe. Jelikož 5008 není žádný hot hatch, tak i má jízda s ním byla spíš klidná, což se podepsalo na průměru 4,9 litrů na 100 km. Ve městě je to trochu horší, ale výsledných 6,8 litrů na 100 km považuji vzhledem k velikosti vozu za dobrý výkon. Celkový týdenní průměr byl příjemných 6,1 litrů nafty na 100 km.

Jízda

Jak již bylo napsáno výše, pod kapotou se nachází překopaný vznětový čtyřválec o objemu 1997 ccm a výkonu 130 kW. Na papíře oněch téměř 180 koní a hlavně 400 N.m. může vypadat dobře, ale tento motor jsem již dříve měl ve vozech Peugeot 508 a DS 7 Crossback a ani v jednom z těchto případů mě o své existenci nepřesvědčil. Za to tak zcela úplně nemohl on, ale jiné pohonné jednotky v těchto dvou vozech, které jsou zkrátka daleko lepší.

V případě Peugeotu 5008 byl motor s vozem lépe vyladěn a nebo se prostě k charakteru velkého SUV skvěle hodí. Jelikož je vůz nastavený především na komfort, tak mu můžu s čistým svědomím spíše průměrnou dynamiku odpustit. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 s a maximální rychlost 215 km/h mi zde u takového vozu přijde dostačující.

I přes velká 19 palčivá kola je jízda příkladně pohodlná. Od podvozku do kabinky nepronikají žádné větší rány a i po přejetí opravdu ošklivé díry je cítit jen drobné drcnutí. Také převodovka si s motorem velmi dobře rozumí, což se dále podepisuje na plynulosti a komfortu jízdy. Co můžu jízdě vytknout, to je nulový cit v řízení, ale opět u této kategorie vozů jsem ochotný absenci zpětné vazby od předních kol akceptovat.

img-responsive

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 | foto: Petr Boháč

Cena

      Výbava             Motor            Emise CO2       Cena        Sleva    Akční cena

img-responsive

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 - ceník | foto: Peugeot ČR

Závěr

Facelift již tak libovému francouzi prospěl a dle mého subjektivního názoru je Peugeot 5008 jedním z nejhezčích vozů ve třídě. Jízdní komfort je příkladný, stejně jako dobře sladěný motor s automatickou převodovkou.

Jako možný hendikep vidím nemožnost volby pohonu všech kol a poměrně odvážnou cenu, která v našem případě včetně příplatků činí 1,068 milionů Kč.

Plusy:

- vzhled

- zpracování a prostor interiéru

- spotřeba

Mínusy:

- absence možnosti volby pohonu všech čtyř kol

- průměrná dynamika

- cena

Typ motoru:

Přeplňovaný R4

Palivo:

nafta

Zdvihový objem:

1997 ccm

Výkon:

130 kW (177 k)

Točivý moment:

400 N.m-

Převodovka:

A8

Poháněná kola:

přední

Délka:

4641 mm

Šířka:

1844 mm

Výška:

1646 mm

Rozvor:

2840 mm

Zavazadlový prostor:

702 / 1940 litrů

Provozní hmotnost:

1682 kg

V-max:

215 km/h

0-100 km/h:

9,2 s

Spotřeba

6,1 l / 100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT8, sázka na vzhled, prostor a silný turbodiesel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

FlixBus se připravuje na vodíkový pohon dálkových autobusů

Dálkové autobusy na vodík se brzy rozjedou po Evropě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud