Nový Golf má zpoždění. Šéf VW Stackmann promluvil o důvodech

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. dubna 2019, 12:45 Google+

Automobilka Tesla se proslavila celou řadou inovací, které postupně zavádějí i tradiční světové automobilky. Jednou z nich jsou třeba tzv. „over-the-air updates," tedy bezdrátové aktualizace, které by měl nabídnout i nový Volkswagen Golf osmé generace. Právě problémy s tímto software ale podle všeho stojí za odkladem připravované premiéry na autosalonu ve Frankfurtu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Uniklé fotografie osmé generace Volkswagenu Golf (YouTube/Dmitry Force)

Uniklé fotografie osmé generace Volkswagenu Golf (YouTube/Dmitry Force) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Volkswagen Golf osmé generace měl být oficiálně představen společně s prvním produkčním elektromobilem I.D. na autosalonu ve Frankfurtu, který se koná v září. Není to však příliš dlouho, co automobilka premiéru odložila na pozdější datum, stále by se však měla uskutečnit před koncem roku 2019.

O důvodech se vedla řada spekulací, neboť prototypy nového Golfu už se delší dobu prohání po silnicích a díky pohotovosti mnoha fotografů víme, na co se můžeme těšit. Nový pohled na odložení premiéry však přinesl web Automotive News Europe, kterému se na autosalonu v Šanghaji podařilo vyzpovídat šéfa značky, kterým je Juergen Stackmann.

I z jeho slov totiž vyplývá, že velký podíl na odkladu premiéry mají problémy se software. „Nikdy jsme neskrývali skutečnost, že software, nesmírně důležitá oblast pro produkty budoucnosti, pro nás představuje skutečnou výzvu," uvedl Stackmann. „Máme před sebou úkol a naši technici jsou pod velkým tlakem."

V další části rozhovoru pak Stackmann přiznal, že za velkou částí problémů stojí právě nová služba tzv. „over-the-air updates," tedy bezdrátových aktualizací. Ta sice může uživatelům zpříjemnit život, ale zároveň činí vůz komplikovanějším a zranitelnějším. Třeba vůči hackerům. Dokud nebyly vozy připojeny k síti, bylo možné k nim získat přístup pouze fyzicky. To se však do budoucna mění.

„Díky jejich on-line připojení je zde mnoho softwaru, zejména v oblasti bezpečnosti, který je skutečnou výzvou, neboť automobil už není uzavřeným ekosystémem," uvedl Stackmann. V novém Golfu je prý až desetkrát více řádků programování, než ve smartphonech. A tato komplexnost může znamenat problémy, které jsou v případě aut mnohem závažnější, než když vám jen zamrzne mobil. I proto je zabezpečení tak důležité.

Poslední problém, kterému musí Volkswagen čelit, jsou zákony a procesy homologace. Díky bezdrátovým aktualizacím lze totiž do automobilu přidávat nový obsah ještě po homologizaci, což je problém, který musí automobilka řešit s odpovědnými úřady. „Je to nové pro ně i pro nás," dodal k problematice Stackmann.

I přes problémy by však premiéra měla proběhnout ještě letos, stejně jako zahájení produkce ve slavném závodu ve Wolfsburgu. Jak ovšem upozornil německý magazín Der Spiegel, do konce letošního roku bude pravděpodobně vyrobeno jen okolo 10 000 kusů, namísto plánovaných 80 000. Prvním trhem, na kterém se nový Golf začátkem příštího roku objeví, bude již tradičně ten německý. Později by se však měl začít dostávat i do dalších evropských zemí.

Vytisknout

Diskuze: Nový Golf má zpoždění. Šéf VW Stackmann promluvil o důvodech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Výrobní linka Tesly Model 3

Čtvrtletní uzávěrka ukázala, jak se u Tesly všichni mýlili

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud