DISKUZE K ČLÁNKU Manuál nebo automat? Bratrovražedný souboj ukázal obrovský rozdíl v akceleraci

Technika automatických převodovek urazila za poslední roky obrovský kus cesty, ovšem mnoho řidičů stále namítá, že není nad manuál. Pokud se ale oprostíme od osobních preferencí a zaměříme se čistě na výkony, pak poměrně rychle zjistíme, kdo je tím skutečným vítězem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Nejlepší názory

» Jaroslav P. (Hlasoval 1 člověk) 11.04.2018 19:38
Zkusím automat 6.. Může být dobrý. 11 01 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jaroslav P.

    Jaroslav P.

    185.185.129.XXX
    Zkusím automat 6.. Může být dobrý. 11 01

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Petr62

    Petr62

    176.222.226.XXX
    Jinak by bylo zajímavé srovnání s motorem 1,2 s normálním výkonem. ???!!!

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Petr62

    Petr62

    176.222.226.XXX
    Myslím , že nemá cenu zatracovat jednu nebo druhou převodovku ale objektivně zhodnotit klady a zápory ,pokud chcete s automatem býti stejně rychlí jako s manuálem , tak tam musíte navolit režim sporting, jinak je tam spíše eco, když někdo v tom autě skoro "bydlí" nebo pracuje tak je jasné že si chce za volantem odpočinout , tak jsem pro automat. Mě osobně na některých automatech a DSG vadí to nesmyslné řazení stále výš a výš a najednou zjistíte , že jedete 80 km/hod na 1100 ot/min a motor dostává vybrace a nepodřadí zejména na to trpí 6st DSG a to nemluvím když do toho příjde kopec, bohužél zatím automaty neumějí předvídat profil jízdní trasy, což vy s manuálem umíte.Na druhou stranu pro řidiče kteří se nikdy nenaučí správně řadit je automat či DSG vysvobození a chápu ,že jsou šťastní.Takže každý má právo vybrat si tu svou . V neposlední řadě proč automobilky přechází na automaty je věc ,že mohou chránit součásti pohonu proti přetížení a vyhnout se tak reklamacím , už několik let jsou nejsilnější verze vozidel dodávány s automaty a nedochází tak k poškození kloubů spojovacích hřídelů a poloos .

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel002458

    uzivatel002458

    46.135.80.XXX
    Najedu ročně okolo 50.000 km nejvíce km najezdím po Velkých městech Brno Praha Vídeň a okolí spoustu času v aute travim jako v pojizdne kancelari neustale volani a zarizovani pracovnich veci proto potrebuji automat nemam cas chut naladu poskakovat po meste v kolonach a za den zaradit tisickrat jednicku a dvojku jezdim s BMW X6 jejich 8 st automat radi presne a hladce pokud bych chtel radit mohu padlama pod volantem ale neni duvod... zena jezdi polovicni kilometry a take ma bmw a automat a na obcasne vyjizdky mam audi kabrio v manualu ale kdyby to byl automat byla by to vetsi pohoda. Chapu kdyz nekdo najede kolem peti tisic km rocne auto pouzije v patek do prace a o vikendu k tchyni nebo do zoo ze jej bavi kvedlat vetsinou takovy ridic nema zadne zkusenosti s automatem a nebo s nejakym dvacetiletym autem v automatu ujel patnact kilometru a ted pise kraviny

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • uzivatel002578

      uzivatel002578

      212.79.110.XXX
      Kraviny píšeš sám a ještě k tomu blbě česky. Třeba ta velká města s velkým "V", to je pecka a o čárkách si zřejmě neslyšel nebo spíš na ně nemáš čas, co? K těm převodovkám, to je každého věc, co preferuje a není potřeba na někoho, kdo má jiný názor, pohlížet s despektem. Jezdím s různými auty, mezi nimi je i ten dvacetiletý automat, ale i nový 9 stupňový. A ten mám vlastně jen proto, že se dané auto a daným motorem nedá koupit v manuálu, protože bych mu jinak dal přednost. Řazení pádly není úplně řazení, je to posílání ponížené petice nablblému SW převodovky, jestli by nebyl tak hodný a nezařadil nějaký virtuální stupeň, ale když se mu to nebude líbit, stejně bude řadit po svém. 03

      + 0 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
      • Milan B.

        Milan B.

        88.80.244.XXX
        Len prehlásenie, že máš rád zbytočné pohyby. Žiadne argumenty, agresivita a hrubosť. Piloti F1, VRC.. musia byť strašní hlupáci, že neháčkujú rýchlosti, ale používajú pádla, alebo iné ovládanie sekvenčnej prevodovky. Kto jazdí automatom, tak mu ani nenapadne nič iného. Okrem milovníkov veteránov.

        + 0 / − 0

        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel003391

    uzivatel003391

    193.179.62.XXX
    Záleží, co kdo chce a co preferuje. Technicky založený jedinec nejspíše volí manuál. Na silnici závodí jen zakomplexovaní blbci a rozdíl v rychlosti řazení se využije jen výjimečně. Řidič s technickým myšlením zvolí před předjížděním správný převod,aby při vlastní akci nemusel řadit. Bohužel mlasá generace spíše kliká na ikony, tak si s ničím jiným než automatem neporadí. Pro mne není důležitá tolik mírně lepší akcelerace, jako svobodná volba převodu. Zatím všechny automaty, které jsem řídil řadily jinak než bych volil já a často dosti blbě. Chápu to jen u velikých silných motorů, které poberou všechno.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel003392

    uzivatel003392

    185.82.238.XXX
    Neměl jsem spoustu aut, starám se o ně a proto mi dlouho vydrží. Automat mám až poslední vůz, přes plánovanou (drahou) prvotní opravu na něj nedám dopustit. Je to opravdu něco jiného. PS: na řádění s šaltrpákou mám motorku :-)

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel003350

    uzivatel003350

    185.133.58.XXX
    Nikomu nic neberu jenom vlastní skušenost. Měl sem spoustu manuálů,nikdy nic.
    a Pak dva automaty a u obou se podělala převodovka za mě už nikdy! 02

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • uzivatel003390

      uzivatel003390

      80.188.29.XXX
      Tak to máte fakt smůlu. Na Octavii (2,0 TDI DSG 6st) mám najeto 150tis km, na VW Touran (TSI 125kW DSG 7st) 90 tis a na Vianu přes 100tis km a (klepu na dřevo) naprosto bez potíží. Celý život jsem jezdil s manuály, ale před 7 lety jsem dostal služební automat a jiné auto už si asi nekoupím. Je to pohodlné, akcelerace na křižovatce perfektní a rychlá, spotřeba není vyšší, a dá se řadit i sekvenčně (ale moc to nedělám - spíš v terénu). Pravda je, že automaty udělaly veliký pokrok - nedávno mi na Ukrajině půjčili asi dvanáctiletou Corollu s automatem a svezení bylo o poznání horší než s DSG.

      + 0 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel003388

    uzivatel003388

    80.154.98.XXX
    v teste je AUDI S3 nie RS3. 02

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Brázdil

    Brázdil

    109.81.208.XXX
    Měl jsem několik automatů a nedám na ně dopustit. Do městského provozu a zvlášť pro ženu je to ideální výběr. Momentálně mám P407sw s 3 L motorem v benzínu a 6st automatem. Je to pochoďák a nádherně se s tím předjíždí.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Aktuálně

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama