Zimní pneumatiky na litých kolech? Jde to, ale má to svá úskalí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. října 2017, 16:59 Aktualizováno 13.10.2017, 18:07 Google+

Pokud každý podzim během přezouvání z letních pneumatik na zimní zamačkáváte slzu, protože svá krásná litá kola musíte vyměnit za nevzhledné plechové disky, máme pro vás dobrou zprávu. Už dávno totiž neplatí, že lité disky během zimy okamžitě zničíte. Stojí to sice trochu úsilí a stále to obnáší svá rizika, nicméně na litých kolech můžete jezdit klidně i během zimních měsíců.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pneumatiky.cz

Sdílejte článek

Proč jsou vlastně zimní měsíce pro lité disky tak náročné? Je to jednoduché, zatímco v létě jsou vaše kola různým agresivním látkám či mechanickým poškozením vystavena jen po krátkou dobu, v zimě musí kola odolávat agresivní směsi sněhu a soli i odletujícímu štěrku od kol ostatních automobilů.

Jako největší riziko užívání litých kol během zimních měsíců bývá uváděno narušení svrchní vrstvy laku, po kterém začnou pronikat agresivní látky hlouběji do kola, vznikají praskliny, puchýře a další defekty, jejichž odstranění je velice náročné a vyžaduje komplexní servis včetně nového lakování.

Nejnovější litá kola už by však měla být vyráběna z takových materiálů, které podobným podmínkám dokáží dlouhodobě odolávat. Pokud ale chcete mít absolutní jistotu, pak můžete ochránit svá litá kola jednak speciálními chemickými prostředky a jednak bezbarvým lakem. Ten by měl jakékoliv trhlinky zacelit a zamezit pronikání agresivních látek hlouběji do kola.

Během zimních měsíců je pak potřeba nezanedbávat jak údržbu karoserie, tak i údržbu kol samotných. K tomu je nejlepší využívat speciální čistící prostředky, jejichž složení je k povrchu disků šetrné a zároveň zabraňuje zasychání nečistot.

img-responsive

Test pneumatik: Dunlop WinterSport 5 | foto: pneumatiky.cz

Web Pneumatiky.cz pak ještě specifikuje některé druhy disků, které se k zimnímu použití hodí lépe než ostatní. Mezi jejich vlastnosti by měl patřit menší počet paprsků a také jednodušší design, díky kterému by měla být údržba o mnoho snazší.

Vytisknout

Diskuze: Zimní pneumatiky na litých kolech? Jde to, ale má to svá úskalí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Japonsko zažívá svou obdobu Dieselgate, tentokrát jde ale o železo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud