Na co je šipka u stavu ukazatele paliva a proč je pokaždé jiným směrem?

AutoRoad.cz, 24. dubna 2017, 07:14 Google+

Určitě si toho někdy všiml každý z vás. Ne každé auto má u palivoměru vyznačenu malou šipku. Některá auta jí mají doleva, některá doprava a některá vůbec. Víte, o co se jedná a proč je to vlastně tak?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi A4 Allroad 3.0 TDI Quattro (2016)

Audi A4 Allroad 3.0 TDI Quattro (2016) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Se stále novějšími modely aut se rozmáhají stále nové ukazatele a kontrolky, tudíž i současný majitel s přehledem o technice a novinkách může být leckdy překvapen tím, co vlastně na něj bude na palubní desce blikat. Samostatnou kapitolou je ale palivoměr, který je zatím ve velké míře řešen klasickým ukazatelem s ručičkou a dílky.

Ne vždy ale u něj najdeme symbol malé čerpací stanice se šipečkou do strany. Právě ta naznačuje, na jaké straně vozu se nachází hrdlo palivové nádrže. Tento fakt se hodí například nám motoristickým novinářům, jelikož často střídáme nová auta a člověk se leckdy ztrácí v tom, kde vlastně najde víčko od nádrže.

Právě šipka je důležitým a šikovným prvkem, který ale není samozřejmost. Následně vám totiž prozradíme, u kterých aut je šipka doleva, doprava a také ty, u nichž šipka vůbec není.

Tak například vozy značky Alfa Romeo. Ty šipku mají, ale ne všude. Nový model Giulia a 4C jí mají, jenže třeba hatchback Giulietta jí postrádá. Místo toho je u palivoměru nápis „Benzina”, takže řidič alespoň ví, že má tankovat benzin a ne naftu. Bez šipek se musíte obejít také u Citroenu DS4 nebo Peugeotu 308. Proč se Francouzi s tímhle neobtěžují, to je otázkou.

Naopak třeba česká Škoda Octavia jí má, konkrétně u ní najdeme šipku směrem vpravo. To samé se týká také většího Superbu a sesterského Volkswagenu Passat. Obecně pak koncernová auta se šipkami jen hemží, což je jen dobře. Je vidět, že Němci jsou na rozdíl od Francouzů opravdu preciznější.

Vytisknout

Diskuze: Na co je šipka u stavu ukazatele paliva a proč je pokaždé jiným směrem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Škoda Trekka, K provozu mimo zpevněné komunikace předurčovaly vůz Trekka nízká hmotnost, světlá výška 190 mm, krátký rozvor a volitelná uzávěrka diferenciálu.

SUV značky Škoda z roku 1966? Jmenovalo se Trekka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud