Eurošikana platí i pro dodávky, největší modely od PSA musí dostat nové motory

ar6, 7. září 2016, 03:15 Google+

Emisní norma Euro 6 platí od září nejen pro osobní, ale také pro užitkové automobily. Ford tak nedávno uvedl naftové čtyřválce EcoBlue, koncern PSA nyní plošně zavádí jednotky BlueHDi. A protože dvojice Jumpy a Expert prošla nedávno generační výměnou, na řadě jsou logicky největší dodávky Jumper a Boxer.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot Boxer a Citroën Jumper přichází s novými turbodiesely Euro 6.

Peugeot Boxer a Citroën Jumper přichází s novými turbodiesely Euro 6. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Dvojčata Citroën Jumper a Peugeot Boxer (patří k nim ještě Fiat Ducato, využívající vlastní motory) se na trhu pohybují již od roku 1994 a třeba takový dvojitý šíp už si našel na 1 130 000 spokojených zákazníků. V drtivé většině jsou potom pod kapotou dodávek naftové motory, které musí (stejně jako benzíny) plnit od září emisní normu Euro 6. V případě dvojice od PSA to tak znamená nahrazení starších čtyřválců 2.2 HDi za novější 2.0 BlueHDi. Ty, v samozřejmě upravené podobě, najdeme i v útrobách osobních modelů obou značek.

Stejně jako u nich se tak jednotky vyznačují razantním snížení vypouštěných emisí NOx a CO2. K tomu pomáhá architektura výfukového vedení s katalyzátorem SCR umístěným před filtrem pevných částic s aditivem, což je systém následného zpracování výfukových plynů, který dokáže snížit emise NOx až o 90 % a současně o 4 % snížit emise CO2. Přítomno je také vstřikování AdBlue, jehož speciální nádrž má 15 litrů a vydrží 10 tisíc kilometrů. Spotřeba klesla oproti předchůdci až o 1 l/100 km a má nyní nálepku „nejlepší ve třídě“. K dispozici jsou tři výkonové varianty – 81 kW (110 k) a 300 Nm, 96 kW (130 k) a 340 Nm nebo 120 kW (163 k) a 350 Nm. Ve všech případech jsou přední kola poháněna přes manuální šestistupňovou převodovkou, Boxer pak má pro dvě silnější verze připravenou čtyřkolku od Dangelu. A pokud jde o spotřebu, dvě slabší verze si shodně řeknou o 6,5 l/100 km, vrchol potřebuje v průměru o 0,2 l/100 km více. Volitelný systém stop & start snižuje spotřebu o 0,3 l/100 km, respektive 0,2 l/100 km.

Kromě nových motorů má dvojice od PSA také (alespoň na některých trzích) balíček Premium s novou schránkou před spolujezdcem, obsahující USB port, nebo centrální držák na tablet či chytrý telefon s USB. V Česku jsou oba modely dostupné s několika rozličnými karosériemi a hned ve čtyřech délkách a třech výškách. Vedle klasického furgonu tak nechybí ani polokombi, kombi, minibus, valník s jednoduchou nebo dvojitou kabinou a podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou. Základní furgon přijde v případě Citroënu na 590 700 korun bez DPH, u Peugeotu je cena o 1200 korun bez DPH vyšší.

Vytisknout

Diskuze: Eurošikana platí i pro dodávky, největší modely od PSA musí dostat nové motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Audi A5 Sportback je praktická a elegantní zároveň.

Praktičnost kombi s elegancí kupé. Audi představuje novou A5 Sportback

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud