Když se vůbec poprvé začaly stavět mýtné brány, Ministerstvo dopravy již tehdy prohlašovalo, že budou sloužit jen čistě k vybírání mýtného. Současný ministr dopravy Dan Ťok však vymyslel novou funkci, kterou by mýtné brány mohly v budoucnu zastávat.
Podle něj by měly sloužit i k postihování řidičů překračujících maximální povolenou rychlost na daném úseku. Hlavně v dopravních omezeních a uzavírkách se často stává, že řidiči tam jedou víc než je povoleno a nejen s tím chce Ťok zatočit. Technicky to navíc dle firmy Kapsch nebude zas takový problém, upravit mýtné brány na "radary".
Vše je inicializováno i ze strany ŘSD, které již několikrát v minulosti uvedlo, že nedodržování povolené rychlosti 80 km/h v místě uzavírek na D1 stálo život už několik jejích pracovníků. Podle Ťoka je navíc velmi problematické použití klasických mobilních radarů, protože vybírání pokut je často velmi zdlouhavé a řidiči vymýšlejí nové fígle, jak se vyhnout správnímu řízení viz. článek.
A jaký je váš názor na mýtné brány, které vás budou neustále monitorovat a ve spojení s úsekovým měřením vás i při nepatrném překročení rychlosti potrestají? Je to dobré řešení a nebo na to máte opačný názor?