Mýtné brány by měly měřit rychlost na dálnicích, souhlasíte s tím?

ar5, 27. května 2015, 16:20 Google+

Doba digitalizace jde neustále kupředu a tak se s dřívějším příchodem mýtných bran chystá další novinka, která se dotkne všech, co jezdí na dálnicích příliš rychle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Když se vůbec poprvé začaly stavět mýtné brány, Ministerstvo dopravy již tehdy prohlašovalo, že budou sloužit jen čistě k vybírání mýtného. Současný ministr dopravy Dan Ťok však vymyslel novou funkci, kterou by mýtné brány mohly v budoucnu zastávat.

Podle něj by měly sloužit i k postihování řidičů překračujících maximální povolenou rychlost na daném úseku. Hlavně v dopravních omezeních a uzavírkách se často stává, že řidiči tam jedou víc než je povoleno a nejen s tím chce Ťok zatočit. Technicky to navíc dle firmy Kapsch nebude zas takový problém, upravit mýtné brány na "radary".

Vše je inicializováno i ze strany ŘSD, které již několikrát v minulosti uvedlo, že nedodržování povolené rychlosti 80 km/h v místě uzavírek na D1 stálo život už několik jejích pracovníků. Podle Ťoka je navíc velmi problematické použití klasických mobilních radarů, protože vybírání pokut je často velmi zdlouhavé a řidiči vymýšlejí nové fígle, jak se vyhnout správnímu řízení viz. článek.

A jaký je váš názor na mýtné brány, které vás budou neustále monitorovat a ve spojení s úsekovým měřením vás i při nepatrném překročení rychlosti potrestají? Je to dobré řešení a nebo na to máte opačný názor?

Vytisknout

Diskuze: Mýtné brány by měly měřit rychlost na dálnicích, souhlasíte s tím?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tiguan

Volkswagen odtajnil nové motory pro Tiguan

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud