Jak proti propíchnutí pneumatiky? Druhou vnitřní vrstvou.

Marek Litzman, 30. dubna 2010, 12:35 Google+

Defekty trápí motoristy již skoro od samého počátku. Výměna kola je nepříjemná, proto se konstruktéři snaží pneumatiky před defektem nějak chránit, často se používají pneumatiky schopné dojezdu i po defektu, na Autosalonu se ale představí systém, který dokáže defektu zabránit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Od doby, kdy pan Dunlop omotal první tříkolku gumovou hadicí a vynalezl tak první pneumatiku (vlastně druhou, ale ta první už byla tou dobou dávno zapomenuta), řeší motoristé problém. Co s píchlou duší?

Pneumatika, dnes již bezdušová, je konstrukčně gumovým pláštěm se zalitými ocelovými výztuhami. Potíží této gumy je, že je poměrně tuhá a málo pružná, takže se na rozdíl od nějaké pružnější gumy nedokáže po vpichu sama zase zacelit.

Toho docela chytře využil výrobce zajímavého přípravku Tyreguardian (neboli ochránce pneumatiky). Funguje docela prostým způsobem, přes ventilek se pneumatika napustí viskózní kapalinou, která se krátkou jízdou rozlije rovnoměrně po celé pneumatice a zaschne. Výhodou výrobku je, že se ho používá něco přes sto mililitrů, přičemž pneumatika bez ráfku váží kolem šesti kilo, což znamená, že aplikací neutrpí jízdní vlastnosti, komfort, ani maximální rychlost, je proto použitelný i pro rychlé vozy. Dnes často používané pneumatiky runflat zhoršují jízdní vlastnosti i komfort jízdy.

Díky přípravku se na vnitřním povrchu pneumatiky vytvoří tenký film, který se vzhledem ke své vysoké pružnosti po průrazu zase zacelí a zabrání úniku vzduchu z poškození, přičemž výrobce garantuje samozacelení průpichu o průměru 6 mm, to můžeme srovnat se šířkou propisovačky. Takovéto poškození potom řidič vůbec nezpozoruje, ačkoliv jinak by z pneumatiky začal unikat vzduch.

Vzhledem ke slušné ceně kolem tisícovky pro sadu peumatik Tyreguardian nezní nezajímavě. Časopis European Car ho navíc vyhlásil výrobkem roku 2009 po testu, kdy Tyreguardian zabránil defektu širokému 7,5 mm. Novinku hodlá dovozce prezentovat i na Autosalonu Brno, který probíhá na počátku měsíce června.
 
Zdroj & foto: Tyreguardian.cz

Vytisknout

Diskuze: Jak proti propíchnutí pneumatiky? Druhou vnitřní vrstvou.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

56

VIDEO: Podivuhodné parkování v Oklahomě

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud