Debica Frigo: Nová zimní pneumatika

ar1, 24. října 2005, 22:22 Google+

Debica, přední polský výrobce pneumatik, představuje novou zimní pneumatiku pro evropský region.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Frigo

Frigo | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Nová Debica Frigo má delší životnost a lepší záběrové vlastnosti. Svého předchůdce překonává také v úrovni ekonomičnosti a bezpečnosti.

V Evropě poptávka po zimních pneumatikách stále roste a v současnosti představují zimní pneumatiky 25 % z celkového prodeje plášťů pro osobní automobily; ročně se jich prodá zhruba 35 milionů. Standardní zimní pneumatiky jsou konstruovány do rychlosti 190 km/h a pokrývají většinu osobních aut v segmentu nižší střední a střední třídy.

Debica Frigo byla vyvinuta pro zákazníky, kteří preferují cenu a soustředí se na ekonomický a bezpečný provoz. Mezi přednosti Debicy Frigo patří příznivější ekonomické parametry a vylepšené záběrové vlastnosti na mokré, zasněžené a zledovatělé vozovce. Debica Frigo se může pochlubit novou zimní běhounovou směsí a novým směrovým dezénem, který má o 2 % delší záběrové hrany oproti předešlému typu a konfiguraci dezénových bloků 2-v-1.

Nová běhounová směs zůstává elastická při nízkých teplotách, má lepší charakteristiku, a výsledkem toho je delší kilometrový proběh. Tato speciální směs zároveň poskytuje optimální záběrové vlastnosti při teplotách nižších než 7 °C.

Směrový dezén Debicy Frigo má o 2 % delší záběrové hrany oproti předchozímu typu, zvlněné hrany a bloky s ostrými hranami. Středové žebro dezénu má bloky uspořádané v konfiguraci 2-v-1, jež nabízí více záběrových hran a lepší stabilitu. Je to právě tvar a větší délka záběrových hran, co se podepisuje na vyšší úrovni záběru v zimě stejně jako při přenosu výkonu a brzdění na mokru.

Směrový profil dezénu s obvodovými a radiálními drážkami minimalizuje riziko aquaplaningu a smyku v rozbředlém sněhu. Pevné bloky v ramenní části pneumatiky činí dezén stabilnějším a vylepšují ovládání vozu. Doladěním konstrukce pneumatiky bylo dosaženo lepšího a stejnoměrného dosednutí patky na ráfek.

Debica Frigo je nabízena ve 14 rozměrech pro 13-, 14- a 15palcové ráfky, všechny mají rychlostní index T (maximální rychlost do 190 km/h). V rozměrové škále se nově objevují 3 rozměry, které dříve v nabídce Debicy nebyly.

                  13”             155/65R13 

 175/70R13

                                    185/70R13

                  14”             165/65R14

                                    165/70R14 (nový rozměr)
                                    175/65R14
                                    175/70R14

                                    185/60R14

                                    185/65R14

185/70R14

                  15”             185/65R15

                                    195/60R15 (nový rozměr)

195/65R15

                                    205/65R15 (nový rozměr)

GoodYear Dunlop Europe

Vytisknout

Diskuze: Debica Frigo: Nová zimní pneumatika

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

S8

V Tokiu také nové Audi S8

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud