Bugatti Chiron říká: "Dejte mi rychlejší pneu, ty současné mi nestačí!"

-jka / AutoRoad.cz, 24. června 2017, 15:53 Google+

Působí to až legračně. Neuplynulo totiž ani 24 hodin od zveřejnění zprávy, ve které jsme vás informovali o tom, jak si nový Venom F5 brousí zuby na překonání rychlostního rekordu Bugatti Chiron.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Chiron

Bugatti Chiron | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Bugatti tedy vrací úder se zprávou, která říká: „Opravdová nejvyšší rychlost Chironu zůstane tajemstvím, dokud nám technologie neumožní vyrobit rychlejší pneumatiky.“ Aktuální nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 420 km/h. Jak rychle tedy auto ve skutečnosti dokáže jet, je zatím záhadou. Při pohledu na tachometr ale můžeme tušit, že maximální rychlost vozu bude někde kolem 500 km/h.

I když jsou to v podstatě nepředstavitelné rychlosti, věříme tomu, že je Chiron (za pomoci svého 8.0 litrového motoru W16 se čtyřmi turby o výkonu 1479 koní) schopen takové rychlosti dosáhnout. Pokud ale pomineme problémy s aerodynamikou, máme tu další technické omezení. Na takovou rychlost totiž zatím žádná bezpečná silniční pneumatika neexistuje.

img-responsive

Bugatti Chiron nahrazuje letitý Veyron, váží necelé dvě tuny a má 1500 koní. | foto: Bugatti

Andy Wallace, testovací jezdec Bugatti, který překonal rychlostní rekord 386 km/h v McLarenu F1 vysvětluje, že v současné době neexistuje legální silniční pneumatika, která by vydržela tak extrémní síly, které při rychlostech 480 km/h vznikají. „Dokonce už při 420 km/h musí kola a pneumatiky odolávat extrémním silám. Čepička ventilku na každém kole váží přibližně 2,5 gramu což se ale při rychlosti 420 km/h rovná 7,2 kilogramu." Podle informací, které nám Andy Wallace poskytnul, na speciálních pneumatikách pro Chiron pracuje Michelin, zatím se ale nedaří dosáhnout požadovaných výsledků.

Bugatti plánuje provést test maximální rychlosti Chironu v příštím roce a nezbývá tedy než doufat, že do té doby podaří vhodné pneumatiky vyvinout. Je to další důkaz toho, že hypersport Chiron předběhl svou dobu, stejně jako Veyron před více než deseti lety.

Vytisknout

Diskuze: Bugatti Chiron říká: "Dejte mi rychlejší pneu, ty současné mi nestačí!"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

výmoly

Poškodili jste si auto o díru v silnici? Poradíme, co udělat

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud