Tohle nejde uřídit. Mitsubishi Evo, 2000 koní a jasný světový rekord

AutoRoad.cz, 10. června 2017, 16:58 Google+

Úpravy aut jsou tu s námi odjakživa. Někdo se zaměřuje na design a styling, jiný jde zase po výkonu. Evo, které uvidíte ve videu, dosahuje opravdu extrémních hodnot.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Extreme Tuners

Extreme Tuners | foto: extreme tuners

Sdílejte článek

Mitsubishi Lancer Evolution (chcete-li "Evo") je etalon mezi sportovními automobily, který se vyrábí jíž od roku 1992. I když světlo světa spatřilo již deset generací tohoto vozu, základ zůstává po celou dobu stejný, a opírá se o dvoulitrový motor s turbodmychadlem a pohon všech čtyř kol. Původně se počítalo pouze s prodejem v Japonsku, ale velký zájem a černý vývoz rozhodly, že Mitsubishi Lancer Evo IV. se do Evropy dostane i oficiálně. S osmou generací potom následoval i oficiální dovoz do USA.

Za celým projektem stojí skupina lidí s názvem "Extreme Tuners", pocházející z Řecka. Jak dokazují videa dostupná na portálu Youtube, "optimalizaci" modelu Lancer Evo se tato skupina věnuje již několik let. Nyní se jim ale povedlo dosáhnout světového rekordu, a i když si "extrémní tuneří" své několikaleté know how dobře střeží, je zřejmé, že sériový díl bychom zde hledali jen stěží. 

Takže jaké je resumé? Automobil o výkonu dvou tisíc koní, který zdolal oblíbenou "čtvrtmíly" za 7,9 vteřin, během kterých dosáhl rychlosti 298 km/h. Tohle jsou opravdu extrémní hodnoty a jak je z přiloženého videa zřejmé, řidič měl plné ruce práce, aby tolik výkonu vůbec udržel na silnici v přímém směru. Nezbývá než pochválit a těšit se, čím nás skupina extrémních tunerů překvapí příště. 

Vytisknout

Diskuze: Tohle nejde uřídit. Mitsubishi Evo, 2000 koní a jasný světový rekord

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Svérázná dáma vyrazila do boje s motoristy vybavená fénem místo radaru

Svérázná dáma vyrazila do boje s motoristy? Nejde o opožděný apríl

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud