MAN začíná zmenšovat své modely, TGE je dvojčetem Crafteru

ar6, 12. srpna 2016, 10:09 Google+ IAA Hannover 2016

Do segmentu lehkých užitkových vozů zavítá v příštím roce staronový hráč. Německý MAN představí na nadcházejícím hannoverské výstavě autobusů, užitkových a nákladních vozů řadu TGE, která je dvojčetem nedávno odhaleného Volkswagenu Crafter.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MAN TGE je dvojčetem Volkswagenu Crafter.

MAN TGE je dvojčetem Volkswagenu Crafter. | foto: MAN

Sdílejte článek

MAN v současné době vyrábí pouze nákladní automobily a autobusy, vždy tomu tak ale nebylo. Do segmentu lehkých užitkových vozidel poprvé nakoukl v šedesátých a sedmdesátých letech díky licencím francouzského Saviemu, podruhé pak v osmdesátých a devadesátých letech díky řadě G90, což byl licenční Volkswagen LT. A s „lidovým vozem“ spolupracuje MAN i na výrobě řady TGE. Ono se ostatně není co divit, když značka patří pod křídla německého koncernu. TGE je dvojčetem nedávno představené druhé generace Volkswagenu Crafter, s níž sdílí naprostou většinu dílů a designových řešení. Nejlépe tak oba vozy rozeznáte podle jiné masky chladiče a nového volantu. Částečně odlišná je ještě optika předních světel. Zbytek ale, včetně koeficientu odporu vzduchu cx = 0,33 nebo čtyř různých designů sedadel, odpovídá Volkswagenu.

Také nabídka karosářských variant nedoznala přílišných změn, těšit se tak můžeme na skříňovou dodávku, prosklené kombi, valník i podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou. Na výběr bude také mezi dvěma rozvory, délkami 5983 milimetrů, 6833 milimetrů nebo 7388 milimetrů a výškami 2340 milimetrů, 2575 milimetrů nebo 2800 milimetrů. Klasický skříňový vůz má maximální objem nákladového prostoru 18 m3, zároveň se pyšní jeho celkovým LED osvětlením. Nejvyšší povolená hmotnost se podle motoru a rozměrů pohybuje od 3 do 5,5 tuny, přívěs může mít maximálně dalších 3,5 tuny.

Pod kapotou bude řada dvoulitrových naftových čtyřválců o výkonu 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) s jedním turbodmychadlem, respektive o výkonu 130 kW (177 k) se dvěma turbodmychadly. Opět v závislosti na zvolených rozměrech a nosnosti nabídne TGE pohon předních, zadních nebo všech kol. Převodovky jsou šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická, a to pro všechny pohonné jednotky. Na segment užitkových vozů byla velká pozornost věnována bezpečnosti, TGE se tak může pochlubit standardním asistentem nouzové brzdění nebo multikolizní brzdou a příplatkovými prvky, mezi které patří detekce automobilů při vyjíždění z parkovacího místa, asistent pro jízdu s přívěsem nebo adaptivní tempomat. Produkce začne v novém závodě v polském Vřesně příští rok v dubnu, dva měsíce po jejím zahájení přijedou první vozy na trhy v Německu, Rakousku, Švýcarsku a Holandsku. Ostatní evropské země se dočkají na podzim.

Vytisknout

Diskuze: MAN začíná zmenšovat své modely, TGE je dvojčetem Crafteru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

V Rusku se stala děsivá nehoda.

VIDEO: Při děsivé nehodě létali lidé vzduchem, jako zázrakem přežili

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud