Malé dodávky zažívají boom, v Japonsku jdou však ještě dál

ar6, 19. června 2016, 10:47 Google+

Popularita městských dodávek s délkou pod čtyři metry v Evropě poslední dobou stoupá. V portfoliu má podobný stroj Citroën, Fiat, Ford, Peugeot nebo Renault. Stále se dá ale koupit i něco menšího. Jen pro takové auto budete muset do Japonska, kde se nebývalé oblibě těší auta třídy kei. A z jednoho z nich odvodilo Daihatsu model Hijet Caddie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Daihatsu Hijet Caddie je japonskou interpretací pojmu městská dodávka.

Daihatsu Hijet Caddie je japonskou interpretací pojmu městská dodávka. | foto: Daihatsu

Sdílejte článek

Auta třídy kei nikde jinde na světě nepotkáte. Hlavní příčinou nejsou ani tak striktní vnější rozměry, ale motor s maximálním povoleným objemem 0.66 litru a výkonem 64 koní. Když už někdo podobné městské přibližovalo exportuje k nám, zasadí do útrob minimálně litrový tříválec. To však není případ nového Daihatsu Hijet Caddie, dodávky postavené na základech stylového kei MPV Wake. V porovnání s ním zůstala karosérie s délkou 3395 milimetrů, šířkou 1475 milimetrů a rozvorem 2455 milimetrů. Zvedla se pouze výška, a to o 15 milimetrů na konečných 1850 milimetrů. Vzhled obou vozů se v základních liniích shoduje, pryč jsou však barevné detaily, lakovaná zrcátka a nárazníky, litá kola, zatmavená světla nebo dvoubarevná střecha. Hijet dostal prvky typické pro svět dodávek, tedy nelakované části nárazníků a zrcátka nebo ocelová kola. Paleta barev pak zahrnuje jen šest odstínů.

Dodávka je nicméně především o využitelném prostoru, a toho je za předními sedadly překvapivě hodně. Na délku má nákladový prostor 1310 milimetrů, na šířku 1210 milimetrů a na výšku 1235 milimetrů. Přístup k nákladu je usnadněn nejen zadními výklopnými dveřmi, ale i dvojicí bočních posuvných dveří, které se otevírají v rozsahu 560 milimetrů. Páté dveře se otevírají do výšky 1485 milimetrů, nákladová hrana leží 595 milimetrů nad zemí. Samotný nákladový prostor skrývá další schránky na drobnosti pod podlahou, vybavit jej lze rovněž nosičem s nosností 15 kilogramů, sítí s nosností 8 kilogramů nebo kotevními oky. Jedinou větší překážkou je fakt, že náklad celkově nesmí mít více než 150 kilogramů. Převoz květin nebo pečiva však Hijet zvládne bez problémů.

Interiér je podobně jako exteriér velice strohý a jednoduchý, v základní výbavě je dokonce na středové konzoli velká „díra,“ využitelná jako odkládací prostor. Vyšší stupně tam mají integrované rádio nebo infotainment. Zaujmou uprostřed palubní desky umístěné přístroje, vyšší pozice sedadel usnadňující orientaci ve městě nebo mírně prodloužená zpětná zrcátka. Pod kapotou je zážehový tříválec o objemu 0.66 litru v atmosférické i přeplňované verzi. První jmenovaný má 52 koní a 60 Nm, druhý 64 koní a 92 Nm. U obou mohou být poháněná dvě nebo čtyři kola prostřednictvím automatu CVT, podvozek vpředu i vzadu disponuje vzpěrami MacPherson. Bezpečnost posádky hlídají kamera a sonar, poskytující data detekci chodců, nouzovému brzdění, varování při vybočení z jízdního pruhu nebo přednárazovému systému. V ceníku jsou čtyři výbavové stupně pro atmosférický motor s cenami od 1 188 000 do 1 447 200 jenů (cca 274 000 až 334 000 korun) a dva výbavové stupně pro přeplňovanou jednotku s cenami od 1 335 400 do 1 544 400 jenů (cca 308 000 až 356 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Malé dodávky zažívají boom, v Japonsku jdou však ještě dál

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Proton Perdana je po faceliftu poprvé dostupný také běžným zákazníkům.

Vrchol malajského autoprůmyslu? Honda Accord s logem Proton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud