DISKUZE K ČLÁNKU Kterak se Ferrari zbavilo titulu aneb nejhorší může být jen jeden

Letošní sraz debatujících ze zdejšího webu v Hříměždicích měl jednu speciální položků: účastníci si mohli přímo a fyzicky kopnout do Ferrari. Jak se z diskusním příspěvků zdá, měla by onoho květnového víkendu dorazit celá Scuderia Fans.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kterak se Ferrari zbavilo titulu aneb nejhorší může být jen jeden

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 10.07.2022 12:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 05.07.2022 15:23
Sorry Roberte, ale s tím se fakt nedá souhlasit. … »
» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 06.07.2022 19:33
nemyslím si, že by Hamilton zůstal na staré tvrdé… »
» Mansell_fan (Hlasovali 4 lidé) 06.07.2022 17:30
Kdybychom chtěli být trochu konspirační, tak k… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Však píšu že se toho nedočkáme...je jasný že vracet se takhle jednoduše nejde.

    Ale myslím že by se dalo udělat dost pro lepší podívanou i za současné technické sofistikovanosti. Tak aby vliv pilotů na výsledek byl větší...
    Ale není vůle...letos je vidět docela názorně jak pilot je jen doplněk v F1.

    Příspěvek je k diskuzi o návratu do starších časů...nějak mi to přeskočilo sem...je to reakce na tom11 a Fanda.LH

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hwrychlik H.

    Hwrychlik H.

    90.183.80.XXX
    Velká cena Rakouska F1 se letos nebude konat. Při dnešním požáru uniklo do ovzduší tolik zplodin, že byla vyčerpaná celá kvóta přidělená pro tento závod. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr Hloušek

      Petr Hloušek

      194.79.55.XXX
      18 18 zpráva z nedaleké budoucnosti EU

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      193.165.97.XXX
      Už to není pravda. EU totiž v rámci v boji proti ekologickému boji větrům ze strany žlutého srpu povoluje s okamžitou platností navýšit spotřebu paliva o množství kyselin, které se uberou z akumulátorů.
      Podmínkou je, že palivo doveze Liberty z USA. Arabský, případně Asijský původ prý není na závadu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • 14Alonso14

    14Alonso14

    193.165.96.XXX
    Pořád se tu píše o tom, jak Ferrari udělalo fatální chybu, ale podle mě museli jedno auto nechat na trati, aby pohlídali pozici. Myslím si, že RedBull by v podobné situaci udělal úplně stejnou věc, nepovolali by dvě auta do boxů, aby ztratili pozici vůči Mercedesu, který by v reakci na jejich zajetí do boxů pravděpodobně zůstal na trati a pak se to snažil ubránit.

    Kdyby jeli na jiné trati, mohla jim takhle taktika dost dobře vyjít. Taky si musíme uvědomit, že měli jenom nějakých 15-20 vteřin na rozhodnutí. Takhle zpětně to byla chyba, ale rozhodně ne taková hrubice, jak všude píšou.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      194.212.104.XXX
      nemyslím si, že by Hamilton zůstal na staré tvrdé za SC před dvěma Ferkama na čerstvé měkké. rozhodně ne po zkušenosti z konce loňské sezony. v tom s Tebou nesouhlasím. navíc, a to píšu dlouhodobě, bych zrušil všechny ty stratégy a rozhodnutí bych nechal čistě na pilotech. a to bychom teprve viděli zajímavé strategie.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        S tímhle já zase nesouhlasím... Jednak pilot nemůže mít přehled o tom co a jak se na trati děje, takže by do toho začal promlouvat prvek náhody... Pak stejně by se to nějakým způsobem obcházelo a byly by kolem toho jen zbytečný dohady...

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          93.99.211.XXX
          Ano, prvek náhody, jak to nazýváš, by byl fajn. Ubylo by jasných kalkulací, které jsou předem lehce odhadnutelné a přineslo by to svěží vítr. Nemusí pršet, jen když kape 🤣🤣🤣.
          A zrušení rádiové komunikace a návrat k cedulím na boxové zídce by se těžko obcházel. Ale vím, je to v dnešní době anachronismus.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            01
            Taky by se mi líbil návrat do starých časů v ohledech které popisuješ.
            No, těžko se toho dočkáme...ale jistá omezení (např. v komunikaci) by udělat šla.
            Upřímně řečeno mě hodně překvapilo jak u Mercedesu je to spíš Russell kdo přichází s vlastním nápadem...zatímco Hamilton ne povedenou strategii jednoduše hodil na lidi na boxové zídce...jistě, oni jsou tam od toho...ale mě to vyznělo tak jako že tým musí šlapat jak hodinky a Hamilton to jen odřidi. Vím, vím že on je tam od řízení...ale jakoby to inklinovalo k tomu že z boxu budou i rozhodovat o tom kdy pilot bude předjíždět a kdy ne.
            Mě tohle nepřijde normální...pilot by měl mít možnost...a měl by mít i motivaci k tomu aby se zapojil do strategii a rozhodování.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.62.XXX
              Do starých časů nemůžeme vrátit, protože v nich ani trochu nejsme... To je jako bys chtěl do těch novejch formulí dát volant z 50. let... Nemůžeš vzít jeden aspekt a ten vložit mezi xxx dalších, mezi které se absolutně nehodí...

              Edit: Ostatně SC koukám vyjel poprvé v roce 73... A vyjížděl opravdu svátečně... Dost pravděpodobně v minulosti by Ocon vůz odstavil mimo trať u svodidel a nikdo by mu dokonce závodu nevěnoval pozornost... Dojeli by v pohodě bez SC... Zatímco dnes máme neustále VSC, SC...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                185.63.97.XXX
                Fando, podívej se na reportáže z městských závodů v USA v osmdesátých letech. Auta tam stojí klidně u okraje a nikdo to neřeší. Pravda, mělo to třeba fatální dopady, jako v případě Regazzoniho nehody v Long Beach, ale to byla opravdu spíš výjimka. Piloti s tím počítali a chovali se podle toho. Holt žijeme v době, kdy se všichni bojí, aby se náhodou něco nevyčítalo.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            Pokud bys měl cedule, tak budeš komunikovat skrz ně. Ale umím si představit, že dnes by nebyl problém komunikovat přímo s vozem nebo čímkoli o velikosti větší mince... Prostě je to utopie... Pak budeš řešit, že jezdci vibruje náramek...

            Každopádně jezdec nemůže přesně vědět, kde se nachází a jak jsou na tom ti jezdci za ním / před ním, tudíž nemůže udělat kvalifikované rozhodnutí... A stávala by se z toho haluz viz strategie Ferrari... Leclerc zůstal na trati jakoby mu nefungovala vysílačka... Aby to za mě mělo smysl, tak by musel mít jezdec dokonalé info a následně by mohl udělat rozhodnutí o tom zda zajede nebo ne, ale to zase vede k multitaskingu... Kdy jezdci řídí po slepu a soustředí se na x věcí okolo... Což mi přijde na palici...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              194.212.104.XXX
              souhlasím s tebou a pravdu máš v tom, že návrat ke "starým časům" je nereálný a že piloti řídí tak nějak poslepu a starají se o zbytečně moc věcí. klidně bych jim těch starostí ubral. spousta nastavování parametrů motoru, přenastavování auta do každé druhé zatáčky, úpravy brzd, diferenciálu.... vždyť ten volant vypadá jak z nějaké počítačové hry. řidič by měl řídit = točit volantem, řadit a k tomu rozhodovat kdy kam a na čem pojede. ostatní nastavit pro závod v boxech a hotovo. maximálně udělat třeba tři nebo čtyři módy motoru ( běžný závodní režim, booster pro předjíždění či obranu, SC a třeba ECO, ať uděláme radost zelenému pohledu na F1 ).
              vím, že to je utopie, ale líbilo by se mi to.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.62.XXX
                Ještě mě napadlo, že vlastně dlouho se v F1 pitstopy vůbec neřešili... Resp. jezdilo se tam jen v případě defektů... V tomhle je průkopník Bernie, který se záměrným pitstopem experimentoval už právě v 70tých letech a naplno je prosadil v 80tých letech... Ale to byly všechno plánované pitstopy nic o čem by jezdec nějak extra rozhodoval... A SC vyjížděli jen svátečně, závody se nechávaly plynout...

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • tom11

                  tom11

                  194.212.104.XXX
                  To máš pravdu. Ono to současné využívání, spíše tedy nadužívání, SC svádí k různým kalkulacím s tím, že vyjede a přezujeme "zadarmo". Dřív toho bylo míň a to byly jen žluté vlajky a žádný virtual SC. Bohužel mi přijde, že po Bianciho tragické nehodě jsou všichni piloti považováni za nesvéprávné pitomce, které je třeba ochránit i před jimi samotnými. Julese je mi opravdu moc líto, ale bohužel ta tragická nehoda byla hlavně jeho chybou, jak se nyní v jiných sportech často říká, individuální chybou. A řešit individuální chyby systémově není podle mě úplně optimální.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Ok... Tak řekněme, že hrozila tahle šíleně neřešitelná situace... Tedy LH na starých tvrdých by se rozhodl zničit si závod a zůstat na trati... Chápu, že je to extrémně neřešitelná situace... Ale napadlo mě po opravdu dlouhých letech přemýšlení řešení... Normálně by stačilo využít ty nové červené gumy, využít toho rychlejšího červeného auta a během pár zatáček si ho namazat na chleba... Stejně jako si namazal Leclerca na chleba nejdříve Sainz a posléze i Peréz...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Sorry, ale to je nesmysl. Mercedes by rozhodně neudělal tak brutální botu, že by nechal Hamiltona na starých gumách. Tu zkušenost z loňského Abu už má, aby věděl jak by to dopadlo.
      Nejen, že by Hamilton na 100% ten závod na starých gumách nevyhrál, ale namazali by si ho na chleba nejen obě Ferka a RB, ale také Alonso s Norrisem. To minimálně. Nejspíš by měl pak co dělat i Verstappenem a dalšími. 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        90.183.80.XXX
        O jaké brutální botě Mercedesu (jak jinak) tady zase točíš?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Píšu o brutální botě, kterou by MERCEDES NEUDĚLAL.
          A jo, ty to bereš zase jako invektivu proti Mercedesu, místo naopak, že? Že tys to zase nečetl pořádně? 03

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Píše, že se neumí představit, že by Mercedes ty gumy nepřezul... A já si to taky neumím představit... Protože by to byla brutální bota, která by vedla k propadu polem...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama