Sledovanost F1 v Mexiku stoupla o 500 %

Dlouhé roky čekání, upravená trať a domácí pilot - neúspěch byl prakticky vyloučen

Dlouhé roky čekání, upravená trať a domácí pilot - neúspěch byl prakticky vyloučen | foto: Red Bull Content Pool

Na jednu stranu se F1 potýká s odlivem diváků a klesající sledovaností při televizních přenosech. Ovšem existují oblasti, ve kterých se závody těší obrovské popularitě a jejich čísla jsou více než uspokojivá.

Nahrávají tomu určité okolnosti, jako například přestávka trvající 23 let. Tak dlouho museli čekat na opětovné pořádání Grand Prix Mexičané. Není pak divu, že závod na přepracovaném okruhu Hermanos Rodríguez sledovalo celkově 3,4 milionu diváků v celé zemi a závod samotný byl beznadějně vyprodán.

Samotný návrat F1 do Mexika byl široce kritizován a zejména se negativní ohlasy týkaly Bernie Ecclestonea, i když spíše v souvislosti se zařazováním nových závodů na úkor těch zemí, kde má motorsport hluboce zakořeněnou tradici. Pro někoho se může zdát, že jde o kritiku neopodstatněnou, když rok po Grand Prix Rakouska slavil ohromující úspěch i závod v Mexiku. Naproti tomu ale stojí nepříliš povedené pokusy v Koreji a Indii. 

Ecclestone však může mexickou Grand Prix jen chválit: "Byl to jeden z nejlepších závodů, kterého jsem se účastnil. Oficiální údaje uváděly v den závodu více než 130 tisíc fanoušků v ochozech a atmosféra byla ještě fantastičtější než toto číslo," rozplýval se Ecclestone a zdůraznil, jak ke "své" Grand Prix přistoupili Mexičané - po celé zemi visely bannery a příjezdové komunikace k okruhu byly doslova obsypány reklamními panely.

img-responsive

Dalším bodem úspěchu byl i velkoryse pojatý marketing | foto: Red Bull Content Pool

S Ecclestonem zajišťují Grand Prix Mexika podnikatel Tavo Hellmund a šéf CIE Entertainment Co. Alejandro Soberon. Trojice si libuje, že se nejen podařilo opět přivézt F1 do země, ale zároveň vytvořit obří propagaci Mexika před celým světem. A po jediném závodě je možné registrovat pozitivní dopad.  Jak uvádějí oficiální zprávy F1, živý přenos byl nejsledovanějším závodem roku a v přepočtu oproti dalším podnikům vzrostl jeho rating o 500 %. Svou zásluhu na tom určitě měla i přítomnost domácího pilota Sergia Péreze.

Naskýtá se však otázka, nakolik podobná euforie Mexičanům vydrží. Stačí si vzpomenout na případy z minulosti, kdy se zdálo, že tu budou některé závody "do skonání světa" a po několika letech tiše vyklidily místo dalším lokalitám. Mexiko má v tomhle případě určitou výhodu v tom, že motorsport tu má velkou tradici a celonárodní nadšení fanoušků je známé. Stačí si připomenout jinou oblast a příklad opakovaného pořádání MS ve fotbale. Do jisté míry je to také mentalitou místního obyvatelstva, ne náhodou se v čele sledovanosti F1 drží podobně temperamentní brazilští diváci a za nimi následují Italové. Ti podle sdělovacích prostředků opět našli cestu k F1 zejména po loňském vítězství Vettela v Malajsii. Sledovanost F1 v této evropské zemi poskočila nahoru o 1,5 milionu fanoušků.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu