Konec downsizingu, další automobilka zvětšuje objem

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 17. června 2020, 09:38 Google+

Mnozí z nás již léta tuší, že downsizing je slepá ulička a to, co funguje při laboratorním měření, v reálném světě prostě nefunguje. Automobilka Porsche vyslyšela volání zdravého rozumu a u svého bestselleru zvyšuje objem a přidává válce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS | foto: Porsche

Sdílejte článek

Automobilka Porsche oficiálně představila novou řadu Cayenne GTS, ta bude k mání buď jako klasické SUV nebo ve variantě GTS Coupe.

Největší změna se odehrála pod kapotou. Původní twin-turbo V6 o objemu 3,6 litru, uvolnil své místo motoru, který má v takovémhle voze důstojný počet válců. Pod kapotou novinky bije bi-turbo V8 o objemu 4,0 litru. Díky silnějšímu motoru je nové GTS rychlejší. To staré umělo akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,1 s, kdežto to nové umí stejnou disciplínu za 4,5 s. Maximální rychlost je omezena na 270 km/h.

img-responsive

Porsche Cayenne GTS | foto: Porsche

Zapracovalo se i na podvozku. GTS dostalo modifikované zavěšení a o 20 mm nižší světlou výšku. Za příplatek může být GTS dovybaveno vzduchovým odpružením nebo jízdním asistentem Porsche Dynamic Chassis Control.

Balíček Sport Design dále vylepšuje vzhled "terénního" Porsche. Balíček obsahuje zatavené světlomety, černé lemování, sportovní výfukový systém a 21 palcová kola RS Spyder. Za nimi se nacházejí velké brzdy s červeně lakovanými třmeny. Ocelové kotouče mají vpředu průměr 390 mm a vzadu 354 mm. Na přání zákazníka mohou být kotouče zhotovené z wolframu a nebo karbono-keramické.

img-responsive

Porsche Cayenne GTS | foto: Porsche

Interiéru vládne Alcantara a leštěný hliník. Alcantara je použita u výplně dveří, na středové konzoli a na stropě. GTS dostalo exkluzivní sportovní sedadla s výrazným bočním vedením. O tom, že sedíte ve verzi GTS vás v interiéru přesvědčí všudepřítomná loga GTS.

Cena za Porsche GTS začíná na částce 3,08 milionů Kč, kdežto na Porsche GTS Coupe si musíte připravit 3,2 milionu Kč.

Vytisknout

Diskuze: Konec downsizingu, další automobilka zvětšuje objem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Bmw m5

Nové BMW M5 a BMW M5 Competition, supersportovní limuzíny

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud