Nové detaily o Hyundai Prophecy. Sexy čtyřsedadlové kupé ovládané joysticky zaměřené na zábavu

AutoRoad.cz, 14. dubna 2020, 00:09 Google+

Hyundai zveřejnil podrobnější informace o svém koncepčním elektromobilu Prophecy EV. Šéfdesignér koncernu Hyundai Luc Donckerwolke v novém videu názorně ukazuje celý vůz ze všech stran a vysvětluje nejdůležitější prvky jeho vnější a vnitřní výbavy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ladný design studie Hyundai Prophecy ve stylu kupé je inspirován klasickými automobily z 20. a 30. let 20. století

Ladný design studie Hyundai Prophecy ve stylu kupé je inspirován klasickými automobily z 20. a 30. let 20. století | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Studie Prophecy zažila svou digitální premiéru v březnu. Nejedná se přitom o pouhý koncepční automobil. Již název naznačuje, že toto vozidlo prezentuje nápady a inovace, které Hyundai vyvíjí pro své budoucí modely.

Design klasického vozu vytváří dokonalé automobilové tvary
Ladný design studie Prophecy ve stylu kupé je inspirován klasickými automobily z 20. a 30. let 20. století. Elegantní křivky a plynulé linie ji odlišují od hranatého koncepčního vozu Hyundai 45, který debutoval na IAA v roce 2019. Prophecy však stejně jako 45 přebírá designérský styl s pixelovým osvětlením. Dynamické tvary a zadní spoiler dodávají vozu sportovní vzhled a kola s motivem vrtule snižují aerodynamický odpor vzduchu. Tento vzhled vychází z designérské identity značky Hyundai, charakterizované „smyslnou sportovností“.

img-responsive

Ladný design studie Hyundai Prophecy ve stylu kupé je inspirován klasickými automobily z 20. a 30. let 20. století | foto: Hyundai

Interiér vozu láká k odpočinku. Tmavé barvy a přírodní materiály směřují pozornost zpátky k přírodě. Záměrem je vytvořit zcela nový druh zážitků z cestování automobilem.

„Slovo ‚smyslný‘ dodává našemu designu více emocí. ‚Sportovnost‘ naznačuje dynamiku, schopnost okamžitě reagovat na dění kolem nás,“ říká Donckerwolke. „Smyslná sportovnost není novým designérským stylem ani filozofií. Je to nový koncept při vytváření našich automobilů.“

img-responsive

Místo volantu se koncept Hyundai Prophecy ovládá dvěma joysticky | foto: Hyundai

Žádný volant, jen joysticky
Mezi nejvýjimečnější prvky studie Prophecy patří mechanismus řízení. Místo volantu vyčnívajícího z přístrojové desky před řidičem se Prophecy ovládá dvěma joysticky na levé a pravé straně vedle řidiče. Jeden z nich je umístěn na středové konzole, druhý ve výplni dveří. V kombinaci s prostorným interiérem je tím umožněna komfortnější poloha sezení za jízdy. Kromě toho vznikl na přístrojové desce větší prostor pro různé prvky. Tlačítky na joysticích lze ovládat 90 procent funkcí vozidla, takže řidič nemusí joysticky pouštět, aby změnil například nastavení audiosystému. Toto ergonomické uspořádání nese označení IHI (Intuitive Human Interface) – intuitivní uživatelské rozhraní. Výhodou je vyšší úroveň bezpečnosti cestujících a vizuální svoboda.

Optimalizovaná poloha sezení díky systému SPCS (Smart Posture Care System)
Poloha sezení je ve studii Prophecy ergonomičtější, a to nejen díky joystickům. Nový chytrý systém péče o držení těla SPCS (Smart Posture Care System) optimalizuje polohu sezení řidiče na základě jeho individuálních tělesných proporcí. Řidič si může nastavit polohu sedadla manuálně podle svých představ, nebo si může od vozu nechat navrhnout „chytrou“ polohu sezení. V „chytrém“ režimu zadá řidič svou tělesnou výšku, výšku při sezení a hmotnost. Vůz automaticky přizpůsobí polohu sedadla individuálním tělesným vlastnostem řidiče. SPCS ovládá sedadlo, joysticky, zrcátka a průhledový displej. Činnost systému je založena na lékařsky ověřených informacích.

img-responsive

Stojící vůz se má u studie Hyundai Prophecy využívat jako zábavní zóna po přepnutí do odpočinkového režimu | foto: Hyundai

Odpočinkový režim promění vozidlo v zábavní zónu
Informační a zábavní systém je integrován do velkého displeje, který se rozkládá přes celou přední část interiéru vozidla. Stojící vůz lze využívat jako zábavní zónu po přepnutí do odpočinkového režimu. V tomto případě se opěradla sedadel sklopí a přístrojová deska se natočí vzhůru. Tím vznikne optimální poloha pro sledování zábavy na displeji. Díky nepřítomnosti volantu nejsou řidič ani cestující omezeni prakticky žádnými vizuálními překážkami – vidí pouze horizontální displej mezi oběma střešními sloupky a křídlovitou přístrojovou desku. S postupujícím vývojem techniky autonomní jízdy bude vzrůstat význam používání vozidel k odpočinku a relaxaci.

Čištění venkovního vzduchu i vzduchu v interiéru
Nejenže je Prophecy elektromobilem s nulovými emisemi, který neznečišťuje ovzduší, ale Prophecy vzduch dokonce čistí. Vozidlo je totiž vybaveno jedinečným filtračním systémem s integrovaným senzorem jemného prachu. Jakmile překročí koncentrace jemných částic v interiéru stanovenou hranici, začne ventilační soustava přivádět do interiéru čerstvý vzduch zvenku, který je filtrem zbavován nečistot. Čistý vzduch následně cirkuluje uvnitř vozu. K tomu navíc nedochází pouze za jízdy. Prophecy pokračuje v čištění vzduchu i během stání nebo nabíjení, a to i v případech, kdy uvnitř vozu nikdo nesedí.

Ve většině automobilů si řidič nebo cestující stáhnou okno, pokud chtějí dýchat čerstvý vzduch. V interiéru studie Prophecy je vzduch vždy čerstvý, proto nelze dvouvrstvá skla oken stahovat. Jakmile kvalita vzduchu uvnitř vozidla poklesne, je čerstvý vzduch přiváděn prostřednictvím otvorů na přídi. Není-li další čerstvý vzduch v interiéru zapotřebí, je filtrovaný vzduch vypouštěn do ovzduší dvěma ventilačními otvory na spodním okraji bočních dveří. Tento systém je výrazně energeticky hospodárnější než tradiční ventilační soustava.

img-responsive

Ladný design studie Hyundai Prophecy ve stylu kupé je inspirován klasickými automobily z 20. a 30. let 20. století | foto: Hyundai

Platforma a poháněcí ústrojí
Prophecy je po studii 45 druhým vozidlem Hyundai zkonstruovaným na základě platformy „E-GMP“ (Electric Global Modular Platform). Jedná se o první platformu značky Hyundai určenou výhradně pro elektromobily. Speciální platforma pro elektromobily otevírá řadu nových možností pro realizaci dosud nevídaných stylistických a komfortních prvků. Elektrické pohony jsou mnohem kompaktnější než spalovací motory. To znamená, že není zapotřebí široká kapota, ani středová konzola zabírající mnoho místa. Automobiloví designéři tak mohou využít více prostoru pro cestující a rozšířit repertoár zážitků z cestování automobily.

VIDEO 1

VIDEO 2

Vytisknout

Diskuze: Nové detaily o Hyundai Prophecy. Sexy čtyřsedadlové kupé ovládané joysticky zaměřené na zábavu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Prototypy Škoda Sagitta (1936 – 1938) se vzduchem chlazeným dvouválcem připravily půdu nejdostupnější verzi sériového modelu Škoda Popular 995 „Liduška“

Málo známý prototyp Škoda Sagitta vyšlapal cestu cenovému šlágru Škoda 995…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud