Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

Petr Hlawiczka / Pavel Mandát, 20. února 2020, 07:00 Google+

Druhý den předsezónních testů skončil. Nejrychlejší čas si v něm připsal Kimi Raikkonen s Alfou. Mercedes zaujal velmi zajímavým trikem.

Počet komentářů:  182 komentářů (Poslední 21.02. 21:26) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11

Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

- Na trať dnes ráno i po obědě jako první vyjel McLaren.
- Nejrychlejší čas dopoledne předvedl Pérez s Racing Pointem, který okopíroval loňský Mercedes, odpoledne Räikkönen s Alfou Romeo.
- Grosjean v závěru havaroval, zastavil Räikkönen poté, co mu záměrně došlo palivo. 
- Hamilton kroužil jako divý, ujel nejvíce kol (106). Mercedes předvedl zajímavou technickou vychytávku: piloti mohou pohybem volantu k sobě pomocí přední nápravy ovlivnit aerodynamiku (video níže).

Výsledky 2. dne testů

Výsledky 2. dne testů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Odjeté stinty ve čtvrtek a čas zajetí nejrychlejších kol v průběhu dne (od 9 do 18 hod)

Odjeté stinty ve čtvrtek a čas zajetí nejrychlejších kol v průběhu dne (od 9 do 18 hod) | zdroj: Formula1.com

Počet ujetých kilometrů 2. den

Počet ujetých kilometrů 2. den | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Maximální rychlosti 2. dne testů

Maximální rychlosti 2. dne testů | zdroj: Formula1.com


Průběh dne:

18:01 Je konec druhého dne předsezónních testů. Nejrychlejší čas si připsal Räikkönen, který byl ale v závěru nucen svůj vůz odstavit. 

17:55 Pokračujeme. Na trati se okamžitě objevil Renault a Alpha Tauri. 

17:51 Räikkönen stojí na trati. Červené vlajky. 

17:35 Na trati krouží Gasly, Norris a Pérez. 

17:25 Grosjean dostal hodiny a zezadu narazil do zdi v zatáčce číslo 4. Ale červenou vlajku to nezpůsobilo, Francouz odjel do boxů, další kola však už dnes nejspíš nenajede. Mechanici zakryly vchod do garáže a čeká je kus práce.

17:23 Mercedes potvrzuje, že Bottas už se dnes na trať nevydá. Jedná se prý o elektronický problém.

17:20  1:17,091 min na sadě C5, takovým časem se může pochlubit Räikkönen, který si tak připsal nejrychlejší dnešní čas a jde do čela.

17:14 Svůj dnešní nejrychlejší čas právě zajel Albon (řadí se na čtvrté místo, 1:17,912 min.) i Vettel. Pro Ferrari je čas 1:18,154 min zároveň prozatím nejlepším časem testů. Němec se tak zařadil na šesté místo.

17:05 A máme tu změnu v tabulce časů. Na druhé místo jde Kimi Räikkonen s časem 1:17,535 min.

17:00 Grosjean odjel už 140 kol a je jedním ze šesti jezdců na trati. I druhý den je spolehlivost vozů ohromující. Dnes je však hlavním tématem Mercedes a jeho nová vychytávka, o které jsme již informovali. 

16:55 Blíží se nám poslední hodina dnešního barcelonského testování. Na trati je Vettel s C4. 

16:48 Po delší době krouží Gasly a Alpha Tauri. 

16:35 Bottas stále třináctý. Fin se evidentně soustředí na jízdy, které mají za cíl, aby správně vyhodnotily funkčnost aerodynamiky. 

16:06. Na monopostu Haasu se pracuje v garáži. 

15:54 Vettel se posouvá na šestou příčku. Tedy i před Leclerca. S pneumatikami C3. 

15:48. Momentálně krouží Russell na žlutých. 

15:27 Nyní v hodinách i Raikkonen. Fin se roztočil v závěrečné pasáži okruhu.

15:18 Bottas se dostal do hodin.

14:56 Vettel zrychluje. Nyní ztrácí na první místo 1.3. Stále je však jedenáctý. 

14:47 Christian Horner se nechal slyšet, že po konci první třetiny letošního šampionátu se pozornost Red Bullu přesune k revoluční sezoně 2021.

14:35 Vettel začíná pozvolněji. Jeho první čas je o 2.5 sekundy pomalejší, než v případě lídra Péreze. Němec jede na bílých gumách. 

14:26 Sebastian Vettel vyjíždí na trať. 

14:19 Na trati krouží Raikkonen s Alfou. Nazuty má žluté pneumatiky. 

14:00 Přestávka končí, pokračujeme, McLaren opět jako první na dráze.

13:50 Mercedes svým řešením způsobil v padoku velký rozruch. James Allison ho na technické konferenci během oběda označil jako dvojosé řízení (DAS: dual-axis steering). "Jde o nový systém, nazýváme ho DAS. Otevírá další možnosti a vytváří novou dimenzi řízení. Budeme z něj těžit během sezóny. Jak funguje a proč jej máme, to si necháme pro sebe."

S FIA vše bylo konzultováno, v této oblasti by tedy týmy měly mít jasno, co mohou a co ne. Mercedes má na voze podle šéfa Tota Wolffa ještě další dvě vychytávky, které se v F1 ještě nikdy neobjevily.

Dvojosé řízení (DAS) v podání Mercedesu

Dvojosé řízení (DAS) v podání Mercedesu | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

13:20 Omlouváme se za technické problémy, které jste většina z nás měla s našimi stránkami.

13:00 V Barceloně začíná hodinová přestávka, týmy jdou obědvat. Mercedes potvrzuje, že používá fintu s volantem i to, že nejde o záležitost pouze pro testy. Podle nich jde o mód řízení, neporušují tedy pravidla. Geniální.

12:55 Před obědem krouží Gasly, Grosjean, Leclerc, Russell a Räikkönen. Doposud jsme se nesetkali s žádným přerušením, týmy jsou zatím 100% spolehlivé.

12:40 Norris vyráží na trať, dnes toho ujel poměrně málo - jen 48 kol.

12:30 Hamilton zajíždí své 100. kolo.

12:15 Třičtvrtě hodiny před polední přestávkou a Hamilton už má na kontě 90 kol. Slušné!

12:00  Norris zrychlil na 1:18,537, i přesto zůstává poslední.

11:50 Albon posouvá Red Bull na třetí místo: 1:18,155 min.

11:40 Mercedes používá zajímavý trik: piloti na rovinkách potáhnou volant k sobě, čímž se změní sbíhavost kol. To má pozitivní vliv na aerodynamiku: nižší odpor vede následně k vyšším maximálním rychlostem, ovlivňuje i zahřívání pneumatik. Tuto vychytávku nebude tak snadné zkopírovat, konkurenci to může trvat i půl roku, dokonce může být zapotřebí vyměnit šasi.

Trik Mercedesu na rovinkách

Trik Mercedesu na rovinkách | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

11:20 Grosjean si polepšil na 1:18,496 min. McLaren pokračuje, střídá rychlé-pomalé kolo na nejtvrdší směsi.

11:05 Norris je jediný bez času, na kontě má ale 24 kol. McLaren se rozjížděl pomaleji, vždy po jednom okruhu mířil do boxů. Hamilton jich zvládl už 40.

10:55 Racing Point předvedl znovu nejrychlejší čas na C3 pneumatikách. Jeho nový vůz je loňskou kopií Mercedesu, podle Szafnauera to je přirozené, když od něj odebírají spoustu dílů včetně převodovky a motoru: "Přece nebudeme kopírovat Red Bull." Podobně to činí i Haas a Alfa Romeo s Ferrari. Na pomoc velkých týmů si včera stěžoval Carlos Sainz, McLaren si vše vyvíjí sám.

10:25 Ricciardo se prosazuje do čela: 1:17,749. Za něj se posouvá AlphaTauri: 1:18,749

10:13 Ferrari na výsluní - 1:18,355 na C3 pneumatikách.

10:05 AlphaTauri před Mercedesem - Gasly zvládl kolo za 1:18,563 na C3 směsi.

9:55 Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si hodně pochvaluje spolehlivost: ta je podle něj lepší než kdykoliv dříve. Pokud jde o auto RB16, je o něco kritičtější: "Balík ještě není tak přesvědčivý." Inženýry tedy čeká nějaká práce jak v oblasti aerodynamiky, tak i mechaniky.

9:50 Ricciardo jde na druhé místo (1:19,140), Leclerc je mu v patách (1:19,202).

9:45 Vettelovi je dnes lépe, odpoledne by měl podle Ferrari vystřídat ve voze SF1000 Leclerca. Ten si včera dělal poznámky o chování vozu, ty se díky fotografům dostali na veřejnost: "Kdysi jsem si je dělal jinak, s tablety, ale teď jsem se vrátil k osvědčené klasice, protože se mi párkrát stalo, že jsem o všechny své poznámky přišel a na schůzku jsem po 150 kolech dorazil bez nich, což bylo trochu nešikovné. Jsem zpět u sešitu a pera, což je příjemné. Odjedeme tolik kol, že to ke konci dne může být matoucí. Psaní mi pomáhá si připomenout, abych byl na schůzkách preciznější."

9:30 Leclerc má na kontě šest kol, zatím žádné měřené. Ferrari své pomalejší časy obhajuje změnou přístupu k předsezónním testům, větším množstvím paliva v autě a málo výkonným módům pohonné jednotky - jde tedy o záměr. Loni testům kralovalo, v Melbourne ale překvapivě ztrácelo. Letos by se takovému šoku chtělo vyhnout.

9:15 Hamilton dále zrychluje na 1:20,933 min.

9:08 Pilot AlphaTauri dostává smyk, bez poškození míří do boxů. Mercedes na C3 pneumatikách 1:21,978 min.

9:05 První čas si připisuje Gasly - 1:37,755 min. Hamilton pohodlně před ním 1:30,978 min.

9:00 Začíná druhý den, na trať vyráží Norris následovaný Russellem.

Vytisknout

Diskuze: Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 182, poslední 21.02.2020 21:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 182 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc při předsezonních testech s vozem Ferrari SF1000 v Barceloně

„Časy z prvního dne testů odrážejí nový přístup Ferrari,“ uklidňuje Leclerc

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud