"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Pavel Mandát, 24. ledna 2020, 00:22 Google+

Šéf motorového oddělení Renaultu Rémi Taffin věří, že jeho tým vládne druhou nejlepší pohonnou jednotkou ve startovním poli. Zároveň popisuje, kde se Francouzi za uplynulé období nejvíce zlepšili.

Počet komentářů:  70 komentářů (Poslední 27.01. 09:32) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renault RE17

Pohonná jednotka Renault RE17 | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek

Nová hybridní éra Formule 1, která přinesla do popředí revoluční šestiválcové pohonné jednotky započala psát svůj příběh v roce 2014. Přepracovaný agregát tehdy představili tři motoráři, protože japonská Honda se do této společnosti přidala až o rok později.

Ze zmíněného tria Ferrari, Mercedes a Renault na tom byli nejhůře právě Francouzi. Asi není třeba připomínat, jak nelibě nesl jejich (ne)formu Red Bull. Celá situace nakonec dopěla až do bodu, kdy se úspěšné partnerství, které Formuli 1 mezi lety 2010 až 2013 dominovalo rozpadlo.

Renault hledal pověstnou půdu pod nohama dlouho. V určitých momentech se dokonce zdálo, že už jej v relativní výkonnosti překonala i Honda, což vzhledem k tomu, kde se Japonci nacházeli ještě před dvěma lety, rozhodně nepředstavovalo dobrou vizitku

img-responsive

Pohled pod Renaultu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Během roku 2019 však měl nastat kýžený průlom. Tvrdí to alespoň šéf motorového oddělení Renaultu Rémi Taffin.  Podle něj se právě tehdy zaskvěl jeho tým výrazným výkonnostním skokem. Ten měl být patrný zejména co se týče efektivity spalovacího motoru.

Na závod máte omezené množství paliva. Čím efektivnější v jeho využívání jste, tím lepší výkonnost vám to poskytuje,“ říká Taffin. Efektivitu spalování měl Renault podle jeho slov zvýšit od začátku hybridní éry až o deset procent . V řeči čísel by se mělo jednat o pokrok ze čtyřiceti na padesát procent.

A proč si motoráři z Francie myslí, že největší pokrok učinili před ročníkem 2019?  „Nejde o nějakou konkrétní věc. S tímto motorem se učíme šest let. Mezi lety 2018 a 2019 jsme dali všechny naše poznatky dohromady, díky čemuž se nám podařilo dosáhnout skoku, který by vám normálně zabral tři roky,“ hlásí šéf vývoje pohonných jednotek.

Taffin je přesvědčen, že nejlepším motorem disponuje momentálně Ferrari, Renault s Mercedesem jsou kousek pozadu, přičemž Honda prý ztrácí o něco více. „Vidíme velký souboj mezi Mercedesem a Ferrari. Myslím, že Ferrari má trošku náskok, pak následujeme my a kousek za námi je Mercedes. Honda ztrácí o krok více," líčí Taffin.

Nicméně se už nejedná o žádné 50 kW rozestupy. Mezi Ferrari, Mercedesem a námi jde o 5 - 10 kW. A Honda je možná o 15 či 20 kW zpět," vysvětluje současné rozdíly ve výkonnosti pohonných jednotek v poli.

S rostoucím počtem závodů se zároveň zvyšují také nároky na spolehlivost jednotlivých agregátů. Některé motory Renaultu, jenž byly nasazovány během pátečních jízd, měly mít údajně natočeno přes šest tisíc kilometrů.

Ve vývoji budeme pokračovat rovněž letos. Zaměřujeme se na výkonnost a stejně tak na spolehlivost. Je to o tom, jak chytře zabudujeme motor do vozu, tak, abychom vytvořili co nejkomplexnější balík,“ uzavírá Taffin s tím, že pozornost Renaultu už se z velké míry upíná k sezoně 2021 a revoluční změně pravidel.

Vytisknout

Diskuze: "Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 70, poslední 27.01.2020 09:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 70 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud