Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Petr Hlawiczka, 11. prosince 2019, 06:25 Google+

Týmy včera jednomyslně hlasovaly proti původnímu plánu jít do nové sezóny s nově vyvinutými pneumatikami pro rok 2020. Nakonec se rozhodly zůstat u těch "starých" (letošních), což je podle šéfa Formule 1 Rosse Brawna chyba.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 12.12. 15:21) Napište svůj názor
Letošní pneumatiky Pirelli

Letošní pneumatiky Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Týmy s nově vyvinutými pneumatikami nebyly spokojeny ani v dvoudenním testu v Abú Zabí. Ty jim nabízely širší provozní rámec, větší stabilitu, nižší teplotní degradaci, byť na úkor špičkové výkonnosti.

Problém pro ně byla i odlišná konstrukce a trochu jiný tvar pneumatiky, kvůli němuž by musely upravovat aerodynamiku svých vozů pro příští sezónu. A ty už jsou v pokročilých fázích vývoje.

Brawn je nicméně jejich rozhodnutím zklamaný, podle něj to je zkrátka "velmi jednoduché kritizovat" práci, kterou Pirelli odvádí pro Formuli 1. "Odvedli dobrou práci v sérii jednoho výrobce, protože když vyhráváte, tak nemůže vyhrát nikdo jiný, ale když se objeví problém, tak jste středem pozornosti. Proto si myslím, že to je trochu nefér je příliš kritizovat, protože podle mě odvádějí hodně dobrou práci."

img-responsive

Charles Leclerc s Ferrari při testu nových pneumatik minulý týden v Abú Zabí | foto: Scuderia Ferrari

"Pneumatiky jsou spolehlivé. Nikdo nikdy neřekl: 'Ou, tentokrát mám špatnou sadu pirellek, tak předchozí byla lepší.' Konzistence je pozoruhodně dobrá. U většiny sérií s jedním výrobcem si pořád stěžovali na to, že jedna sada pneumatik je lepší než jiné. Tohle v F1 nikdy neslyšíte. Proto bych Pirelli nekritizoval," říká šéf F1.

Nové pneumatiky připravené pro rok 2020 podle něj byly lepší, ale týmy je zavrhly kvůli jejich zmíněnému odlišnému tvaru, aby nemusely přerušovat vývoj svých monopostů.

"Nešťastnou věcí byl cíl pro rok 2020, aby se piloti mohli více naklonit na pneumatiky, což jim mělo pomoci v těchto závodních pneumatikách. Nebylo to proto, aby byli rychlejší. Mohli být pomalejší - nebylo řečeno nic o tom, že by nemohli být pomalejší než nyní," vysvětluje Brawn.

img-responsive

Pneumatiky pro rok 2020 byly trochu hranatější, což narušovalo aerodynamiku monopostů | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Ale potřebovali více vyhovět tomu, co požadovali piloti, což byla pneumatika, o kterou by se mohli více opřít a jezdit tvrději, aniž by ztráceli výkonnost. A rozhodně máme známky toho, že se jim [Pirelli] to povedlo," upozorňuje na úspěšnost vývoje italského výrobce.

"Jenže se zdá, že změna konstrukce, díky níž toho dosáhli, měla dopad na aerodynamiku některých týmů. Jelikož bočnice a deformace pneumatiky byla odlišná, tak to některá auta rozhodilo. Nemyslím si, že to některé týmy chtěly řešit, protože šlo tak trochu o neúmyslný následek změny konstrukce," zdůvodňuje včerejší hlasování týmů.

"Já byl dal přednost tomu, aby se setrvalo a zůstalo u pneumatik 2020 a aby se tyto potíže vyřešili, protože podle mě Pirelli cíle splnilo. Jenže šlo o rozhodnutí týmů, proto je to pryč," dodává 65letý šéf skupiny Formule 1, jenž dříve pracoval u Benettonu (1991 - 1996), Ferrari (1997 - 2006), Hondy (2008), Brawnu GP (2009) a Mercedesu (2010 - 2013).

Vytisknout

Diskuze: Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 12.12.2019 15:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud