Chcete tahat jachtu nebo tank? Ford má řešení

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 29. září 2019, 20:05 Aktualizováno 30.9.2019, 12:47 Google+

Před nedávnem si kamarád pořídil trošku větší motorový člun. Aby ho mohl převážet za svým Mercedesem GL, které má tažné zařízení na 3,5 tuny, musí mít člun prázdnou nádrž a kotva včetně řetězu se veze v kufru auta. V Americe takové problémy nemají. Ford nyní přišel s novou řadou F Super Duty, která je opravdovým králem v tažení těžkých přívěsů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford F-Series

Ford F-Series | foto: Ford

Sdílejte článek

Fordův pick-up poháněný dieselovým Power Stroke V8 6,7 litrů nabízí výkon 354 kW (480 koní) a točivý moment vrcholí hodnotu takřka lokomotivních 1423 N.m. Na takzvaném "husím krku" je Ford schopen tahat návěs o celkové váze 16 782 kg, což stačí na malý tank (bojové vozidlo pěchoty BVP-2 váží 14 300 kg), popřípadě nemalou jachtu. Při použití konvenčního tažného zařízení klesá váha na 10 976 kg. Což je stále 3x více, než jakékoliv osobní auto prodávané v České republice.

Komu nafta nevoní, může sáhnout po benzínové V8 6,2 litru s výkonem 287 kW (390 koní) a točivým momentem 583 N.m. Ten zvládne přívěsný vozík o hmotnosti 3 560 kg. K dispozici je i silnější benzínová jednotka V8 o obsahu 7,3 litru s výkonem 320 kW (435 koní) a točivým moment 644 N.m. U něj maximální zatížení přívěsu Ford neudává. Ale méně, než u slabšího benzínového motoru to pravděpodobně nebude.

U nás si musíme v drtivé většině případů vystačit s tažnou váhou do 3 500 kg. Pokud potřebujete tahat vyšší váhy, ale nemůžete, popřípadě nechcete řídit nákladní automobil, nezbývá, než se spolehnout na šedý dovoz automobilů vyráběných za velkou louží.

Vytisknout

Diskuze: Chcete tahat jachtu nebo tank? Ford má řešení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW S 1000 RR

Mnichovští připravují divizi M v "jedné stopě"

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud