DISKUZE K ČLÁNKU Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Ředitel závodů Formule 1 Charlie Whiting vyjádřil svůj názor na kolizi o kolo zpět jedoucího Estebana Ocona s průběžným lídrem Velké ceny Brazílie Maxem Verstappenem. Podle něj byl manévr pilota Force Indie zcela nepřijatelný.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 75, poslední 19.11.2018 17:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» juras (Hlasovalo 8 lidí) 12.11.2018 18:03
Charlie si dela zas pr del... Z pohledu… »
» Mr.B (Hlasovali 5 lidé) 13.11.2018 07:56
1. Ocon byl rychlejší cca o 1s/kolo, už dvě kola… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 12.11.2018 14:23
Klasický Charlie no. Ono jde vidět že ten… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Jeste dodam ze Saward, Brawn a Damon Hill se vyjadrili k incidentu podobne jako ja...Ocon byl moc hrrr, je otazka jestli to bylo nutne predjizdet vedouciho zavodnika...ale pak uz je to same negativum pro Verstappena....vedel o Oconovi, vedel ze ma v tu chvili vetsi rychlost, byl to on kdo se tvrde branil...byl to on kdo to zavrel.
    A hlavne...v podstate vubec Verstappen nevzal potaz strategickou situaci...jinymi slovy vubec nepremyslel.

    To ze prisel trest pro Ocona a ze ze strany FI neprisla zadna obrana? A co by FI ziskala? Nic...
    Naproti tomu Verstappen se potrestal vic nez dost...kdyby vyhral, jeste dlouho by chodily na jeho adresu jen same superlativy...takhle si vyslouzil nalepku hlupaka.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Porad me prekvapuje jak nekdo muze hajit Verstappena a psat ze Charlie a sportovni komisari maji pravdu a rozhodli spravne (o nejake spravedlnosti uz vubec nemuze byt zadna rec).

    Tak jak rozhodli sportovni komisari a jak argumentuje Charlie je sporne...protoze zohlednuji zjevne jen pohled na prava vedouciho pilota...a v podstate zcela ignoruji fakt ze Ocon zadne pravidlo sportovnich radu neporusil naprosto neoddiskutovatelne.

    To co tady nekteri stale dokola opisuji je jen stale se opakujici souhrn subjektivnich nazoru...myslim ti co souhlasi s rozhodnutim a trestem pro Ocona.

    Vetsina fanousku se totiz neumi oprostit od sympatii a antipatii. Coz pokladam za pochopitelne.

    Problemem je ze Charlie a sportovni komisari by meli rozhodovat bez emoci...a snazit se mit stejny metr. Ano, at pouzivaji selsky rozum a pristupuji k situacim citlive...kolize se stanou ve zlomku vteriny a piloti nastesti nejsou stroje a maji sve emoce.

    Jediny co tvrdim naprosto neoblomne je...ze rozhodnuti sportovnich komisaru jsou prilis casto kontroverzni.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      90.177.218.XXX
      Mimochodem...kdyz se bavime o selskem rozumu...pro me ho nejvic vystihuje to jak stuaci komentoval Hamilton.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        Po zavode jsem si toho vubec nevsiml, ale potom z toho videa musim rict, ze je to parada, jak ho Hamilton setrel a na to jeho breceni mu jasne rekl, kdo mel v danou chvili pouzit mozek 11

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.225.72.XXX
    Ti co se odvolávají striktně na psaná pravidla, by si měli uvědomit, že dle pravidel je povinností jezdce uvolnit stopu pokud je za ním v bezprostřední blízkosti jezdec s vyšším počtem ojetých kol. Tedy pokud by Ocon předjel Maxe, tak striktně dle pravidel by ho měl v zápětí ihned opět pustit zpět před sebe. 03
    Z toho důvodu se odvolávat na psaná pravidla je ze strany Ocona nesmysl a je potřeba se řídit těmi nepsanými, tak jak je pospal Charlie. Tedy Ocon mohl předjet Maxe, ale rozhodně ne pozdním a agresivním útokem na brzdy a následným bojem o ideální stopu v zatáčce.
    Podle mého Ocon navíc zaútočil na Maxe dost pozdě. Každý tady doporučuje, že mu Max měl nechat místo ale už neřeší, zda měl Ocon právo se do té druhé zatáčky vecpat, když musel počítat s tím, že Max mu uhýbat nebude.
    Kdo zná trať Interlagos např. ze simulátorů, tak ví, že pokud si v těchto esíčkách člověk nenajede před rovinkou dost zprava, tak i metrový dostup od pravého obrubníku způsobí, že bude na další rovince strašně pomalý a rozhodně to jezdec bojující o vítězství nebude podstupovat kvůli jezdci, který je v pořadí hluboko za ním. Max přece závodil s Hamiltonem a ne s Oconem a byl by hlupák, aby ztrácel čas kvůli jezdci, který ho vůbec nezajímá a který nemá právo si v zatáčkách dělat nárok na svou stopu.
    Podle mého si Ocon mohl ještě jedno kolo počkat, dostat se blíž na výjezdu na cílovou rovinku a pak by Maxe v pohodě objel a aniž by ho zdržel mohl se pokusit mu na čerstvých gumách ujet.

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      To pravidlo platí pro situaci kdy dojedete pomaleji jedoucího jezdce o kolo. V této situaci to bylo naopak, jezdec o kolo pozadu dojel pomalu jedoucího lídra. Krom toho tam podle videa blikala modrá vlajka, a Ocon měl otevřené DRS. Na koho asi blikala? Vzhledem k tomu že signaluzuje pusť rychlejšího jezdce s kterým nezávodíš tak musela blikat na Maxe. Už to mě příjde zábavné.

      Ano Ocon mohl ještě kolo čekat, stejně tak Max se nemusel bránit a Ocona normálně pustit. Takto na tom prodělali oba, Ocon přišel o možnost bojovat o body, Max přišel o vítězství.

      PS: se současnými formulemi je problém dostat se dostatečně blízko, aniž by jste nepřišli o přítlak. Ocon jezdil o sekundu rychleji na kolo, to může být na předjetí málo, zvláště když předjíždějící nespolupracuje.

      PS2: na pravidlech F1 mě vadí že jezdec neví co může a co nemůže. Současný stav kdy se něco stane, a teprve pak komisaři namalují mantinely je pro mě nepochopitelný.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      A pritom stacilo, aby Max pro jednou pouzil mozek a nebyl by tady rekordni pocet prispevku v diskuzich za cely rok 13

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      "...Max přece závodil s Hamiltonem a ne s Oconem a byl by hlupák, aby ztrácel čas kvůli jezdci, který ho vůbec nezajímá a který nemá právo si v zatáčkách dělat nárok na svou stopu."

      A proto se zachoval jako chytrák a tím pádem přišel o vítězství. Protože Hamilton byl daleko za ním.
      Porovnání "chytrosti a hlouposti" může být relativní. Každý to holt vidíme tou svojí "chytrostí". 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        90.177.218.XXX
        To neni o chytrosti...to je o tom zjednodusene komu fandis.

        Chytrost je jen jedna...stejne jako vychcanost.

        Kdyz si vezmes fakta...

        Ocon neporusil pravidla...pravo na predjeti Verstappena mel...v pozici pilota o kolo zpatky se ale jedna o manevr ktery vyzaduje vetsi odpovednost...coz je uz hure meritelne....a stalo se celkem logicky duvodem sporu.

        Pri kolizi to byl Verstappen ktery nerespektoval soupere...a nikde v pravidlech neni napsano ze vedouci pilot se muze chovat jinak v primem souboji a v souboji s pilotem o kolo zpet.
        Takze jedinym podle me opravdovym faktem je ze jezdecky udelal chybu Verstappen.

        A pak je tady spousta moznosti k sporum a hadkam, tam kde neco neni presne vymezeno.

        Takze dal bych to shrnul asi tak jako to udelal Hamilton po zavode...kdyz Verstappeno rekl ze on byl tim kdo mohl neco ztratit...ne Ocon.

        Takze at chces nebo ne, Verstappen doplatil na svoji hloupost...nebo taky mozna "ego"... protoze vsichni vime ze s respektem k souperum je na tom spatne.

        Moc dobre si vzpominam jak kdyz se resily jeho kolize nekteri z nas fanousku rikali...jo pockejme az bude Verstappen v opacny situaci a nekdo zkazi jemu zavod.

        Podle me lidove receno " sklizi co zasel".

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Co jsi napsal, nemám problém podepsat.
          Já jsem reagoval na mi88ki-ho argument o hlouposti Verstappena, v případě, že by Ocona pustil bez boje. 03 18

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            90.177.218.XXX
            Tak já to špatně pochopil...tys citoval část cizího příspěvku...na mobilu se člověk v diskuzích přece jen hůř orientuje.

            No divil jsem se že jsi obhajoval "chytrého" Verstappena...

            :-)

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Bohužel i ten blbej fotbal má jasnější pravidla, Formule 1 nemá pravidla, to je bramboračka.

    Formulace tipu "Rozhodně má právo dostat se zpět do stejného kola. Očekáváte, že to udělá bezpečně, čistě a absolutně bez boje" mě pobavila.

    A jak si to jako Charlie představuje u aut, která jedou na rovince 350 km/hod a 5 km ujedou za minutu třicet? A jak si to představuje v situaci, kdy se ten vpředu jedoucí nechce nechat předjet, podobně jako Max v Brazilii?

    V podstatě nám Charlie řekl, že potrestání tohoto incidentu (ale i mnoha dalších v minulosti) je jen na libovůli komisařů, prostě sedět tam předevčírem jiní komisaři, dostal by třeba černou vlajku, a nebo by odešel úplně bez trestu, a nebo by trest dostal Max za to že ho zavřel.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Nesrovnával bych F1 zrovna s fotbalem. F1 je ve všech ohledech složitější sport.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      V tomhle ( v této situaci) stačí používat hlavu, selský rozum, jenže pro Ocona a některé zde je to viditelně problematická záležitost. 13

      + 1 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    95.82.135.XXX
    Situs... O co mi jde...

    1. Od začátku mi je proti srsti, že jezdec o kolo zpátky kolidoval s lídrem závodu. Ti by dle mého neměli ovlivňovat boj na čele...

    2. Chtěl jsem vysvětlit na základě čeho Ocona potrestali... Protože to co konkrétně Charlie říka skutečně v pravidlech oporu nemá... Je to jen vysvětlení konkrétního potrestání... Příště to může být naopak, protože v pravidlech je jen, že v připadě kolize rozhodují komisaři... A něco jako precedent v F1 nefunguje...

    3. Vede to k ne konzistencím... Ano to mi vadí už spoustu let, našel bych x případů, které si vzájemně odporují... Ale současně jsem smířený s tím, že to nejde dělat jinak... Možná to jednou bude posuzovat UI na základě vstupů všech možných dat a učení se z minulosti, ale do té doby tam budou lidi... A ti se budou rozhodovat na základě citů a pocitů... Zamysli se nad tím, jak bys ty pravidla definoval, aby platila obecně...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      "Jezdec který se chce dostat před jiného jezdce a má kolo či více ztráty si musí počínat s nejvyšší opatrností a musí udělat vše proto aby zamezil případnému incidentu"

      ... jistě to jde vymyslet i lépe, ale jako základ abych věděl že se nejedná o rovnocenný souboj to plně postačí. Ocon neměl právo na prostor, když to má být trestné je dobré definovat proč. Nevidím na tom nic zlého a jak jsem psal, fakticky nevím jak měl Ocon vědět že tam nemohl takto bojovat. Já to tak cítím že by ten jezdec měl mít maximální respekt a břemeno je čistě na něm, ale tohle by nemělo být o pocitech.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        95.82.135.XXX
        Jenže tohle je jen text, nic uchopitelného / měřitelného... Ocon by se mohl bránit tím, že udělal maximum, ale MV ho absolutně nerespektoval, takže mu neměl v dané chvíli kam uhnout... Nesmíš zapomenout, že vždy tam jsou dva... A někdo by stejně jako v tomto případě musel rozsoudit, zda nemohl udělat víc...

        Aby to fungovalo, tak jak si představuješ, tak musíš říct jasně za těchto a těchto okolností můžeš, za těchto a těchto ne... A musíš být co nejkonkrétnější, abys předešel tomu, že to komisaři musí posuzovat...

        Nebo pokaždé když dojde k takové kolizi, tak za to bude moc jezdec o kolo zpět ?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama