Nejrychlejší Audi se stává ještě ostřejší. Podívejte se, co všechno sdílí nová R8 se závodními speciály

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 24. října 2018, 09:33 Google+

„Zrozen na závodním okruhu, vyráběn pro silnice“. Po světové premiéře závodního vozu R8 LMS GT3 na Pařížském autosalonu 2018 následuje nyní sériově vyráběný model. Kromě ještě sportovnějšího designu obdrží modely Audi R8 Coupé a Spyder výkonnější motory. Prodej v Evropě bude zahájen začátkem roku 2019.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi R8

Audi R8 | foto: Audi

Sdílejte článek

„R8 zaujímá pro Audi v každém ohledu výjimečné postavení,“ říká Michael-Julius Renz, jednatel společnosti Audi Sport GmbH. „Nyní je ještě výkonnější a rychlejší.“ Oliver Hoffmann, technický ředitel společnosti Audi Sport GmbH, k tomu dodává: „Motoristický sport máme ve své DNA. S 50 procenty shodných dílů se závodním vozem R8 LMS GT3 a dokonce s 60 procenty v porovnání s verzí R8 LMS GT4 nemá žádný jiný vůz tak blízko k motoristickému sportu jako R8.“

Ještě výkonnější motory

Srdcem modelu Audi R8 je atmosféricky plněný motor V10 se spontánními reakcemi, mimořádnou chutí po vysokých otáčkách a jedinečným zvukem. Zákazníci mají na výběr dvě výkonové verze. Vidlicový desetiválec téměř shodné konstrukce nalézá uplatnění také na závodních okruzích v závodních vozech R8 LMS GT3 a R8 LMS GT4. V10, vyráběný v maďarské motorárně Győr, je mimořádně kompaktní. Mazací soustava se suchou klikovou skříní disponuje vlastním chladičem motorového oleje.

Tato konstrukce, používaná v motoristickém sportu, umožňuje extrémně nízké uložení motoru, což snižuje těžiště vozu. Čerpadlový modul pracuje s několika výkonovými stupni a zajišťuje spolehlivé mazání za všech podmínek – včetně příčného zrychlení cca 1,5 g, jehož může R8 dosáhnout. Oba agregáty mají filtr pevných částic pro zážehové motory.

Precizní podvozek s velmi pohotovými reakcemi

Modifikace podvozku zajišťují ještě vyšší úroveň stability a preciznosti. Posilovač řízení má novou charakteristiku, a to jak u dynamického řízení, dodávaného na přání, tak i u řízení s elektromechanickým posilovačem. Reakce vozu na řízení i přenášené informace o stavu povrchu vozovky jsou díky tomu v celém rozsahu rychlostí ještě preciznější.

V závislosti na motoru jsou důvěrně známé režimy systému Audi drive select s módem Performance doplněny třemi doplňkovými jízdními programy dry, wet a snow, které přizpůsobují nejdůležitější parametry jízdní dynamiky adhezi povrchu vozovky. Díky zdokonalenému elektronicky řízenému stabilizačnímu systému je brzdná dráha vrcholného modelu ze 100 km/h až o 1,5 metru kratší, z 200 km/h postačuje k zastavení dokonce až o pět metrů kratší vzdálenost – vždy v závislosti na vnějších provozních podmínkách.

Nové Audi R8 je sériově vybaveno 19“ koly. Na přání se dodávají mimořádně lehká 20“ kola v dynamickém designu s pěti paprsky ve tvaru písmene V a novými letními a sportovními pneumatikami, které zajišťují ještě preciznější ovladatelnost. Jako alternativu sériových ocelových brzdových kotoučů nabízí Audi brzdovou soustavu s keramickými brzdovými kotouči. Příčný zkrutný stabilizátor na přední nápravě může být na přání vyroben z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny a hliníku, což sníží jeho hmotnost o cca dva kilogramy.

Ještě ostřejší a vytříbenější design

Ostřejší charakter nové modelové řady R8 je patrný i vizuálně. Maska chladiče Singleframe je širší a nižší. Velké otvory pro přívod vzduchu jsou rozděleny masivními příčkami. Nízké štěrbiny v předním víku připomínají první model Audi quattro, ikonu značky. Také nový přední spoiler je širší, stejně jako markantní mřížka ventilačních otvorů na zádi ve spodní části difuzoru, protaženého vysoko vzhůru. To umocňuje sportovní vzhled modelu Audi R8. V motorovém prostoru je čistič vzduchu umístěn pod novým třídílným krytem – volitelně z plastu nebo uhlíkového kompozitu.

V závislosti na motoru mají zákazníci pro R8 na výběr tři exteriérové pakety s různými ozdobnými prvky na předním spoileru, prahových lištách a difuzoru. Na přání jsou kruhy a další loga na karoserii lakovány leskle černou barvou. Paletu barev rozšiřují metalické odstíny šedá Kemora a modrá Ascari. Prostřednictvím programu Audi exclusive mají zákazníci možnost individualizovat si své Audi R8 mnoha detaily vnější a vnitřní výbavy.

V průběhu prvního čtvrtletí 2019 se objeví nové modely R8 u prodejců v Německu a dalších evropských zemích. Prodej bude zahájen na začátku roku 2019.

Vytisknout

Diskuze: Nejrychlejší Audi se stává ještě ostřejší. Podívejte se, co všechno sdílí nová R8 se závodními speciály

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Škoda Scala

Škoda prozradila detaily o dosud nepředstavené novince Scala

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud