ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton s dalším rekordem, Ferrari je ale po odložení novinek mnohem blíže + VIDEO

Petr Hlawiczka, 21. října 2018, 13:00 Google+

AUSTIN - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si piloti vedli v jednotlivých částech Okruhu Amerik, jak se chovaly pneumatiky a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Spojených států? Podívejte se na pár čísel a také na on-board video rekordního kola lídra šampionátu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.10. 13:44) Napište svůj názor
Sebastian Vettel běhm tréninku v Austinu

Sebastian Vettel běhm tréninku v Austinu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Hamilton vyhrál po překonání rekordu okruhu (nyní 1:32,237 min) 81. kvalifikaci své kariéry jen o 61 tisícin sekundy před Vettelem, jenž se kvůli penalizaci posune na startovním roštu o tři místa zpět.

Je to trochu škoda, že největší rivalové spolu nebudou bojovat v první zatáčce kolo na kolo, ale komisaři v rámci zachování konzistence rozhodování neměli jinou možnost, než Seba potrestat.

Mapa závodního okruhu v texaském Austinu

Mapa závodního okruhu v texaském Austinu | zdroj: Formula1.com

Pilot Ferrari byl v Q3 nejrychlejší v 1. sektoru, lídr šampionátu kontroval v 2. a zejména v 3. sektoru, kde byl Vettel příliš pomalý v poslední zatáčce (viz video dole). Räikkönen s druhým vozem na svého týmového kolegu ztratil jen 9 tisícin.

Zlepšit jejich konkurenceschopnost podle Vettela pomohlo to, že zahodili své poslední novinky a "vrátili se celkem hodně zpět" ke starší konfiguraci. V pátek zkoušeli velké vylepšení podlahy, ale to nakonec do kvalifikace nenasadili.

Pokud podle Vettela Hamilton nepokazil své nejrychlejší kolo v Q3, jak ho podezříval (Lewis to ale popřel), tak by mohl být v závodě až o půl sekundy rychlejší. Dráha ke konci zrychlovala a pět pilotů dokázalo dát dohromady ideální kola: kromě první trojice také výborný Ocon a Hülkenberg.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Austinu

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Austinu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Red Bull je v Austinu hodně pozadu, na nejrychlejší ztrácel přes 1,2 s. Verstappen si poškodil zavěšení po průjezdu oranžového obrubníku, toho se pak raději vyvaroval i Ricciardo, přesto ve své konkurenceschopnosti zaostávají za očekáváními.

Silnou stránkou Ferrari je rychlost na rovinkách - Räikkönen dosáhl 327,8 km/h, Mercedes ztrácí kolem 4 km/h - s obranou v závodě by tedy mohl mít problémy.

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti založené na nejrychlejších sektorech kvalifikace

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti založené na nejrychlejších sektorech kvalifikace | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Hartley s Hondou na rovinkách zaostával o 7 km/h, Gasly o 8 km/h. Honda přivezla opět nové motory, jde o mírně upravenou výkonnější specifikaci, kterou nasadila v Suzuce. Oba piloti kvůli výměně spalovacího motoru, turba a obou motorgenerátorů putují na konec startovního roštu.

Japonský výrobce ale dosáhl dalšího pokroku a v kvalifikačním režimu je už před Renaultem. Jeho tovární piloti byli na rovinkách o 11 km/h pomalejší než Ferrari, Verstappen nenastoupivši v Q2 ztrácel až 18,2 km/h. Francouzský tým přesto dosáhl proti minulé kvalifikaci v Japonsku největšího relativního zlepšení (stáhl 0,67 % na Mercedes)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie

Hamilton, Bottas, Ricciardo, Vettel odstartují do závodu na trvanlivější super-měkké směsi pneumatik, což poskytuje větší flexibilitu v oblasti strategií, zbylých 6 jezdců z elitní desítky na ultra-měkké, která jim zase může poskytnout výhodu při rozjezdu během několika prvních metrů.

Týmy budou cílit na jednozastávkovou strategii, ale kvůli nedostatku kilometrů na hladkých směsích po deštivých trénincích nemají k dispozici moc dat. V neděli bude navíc tepleji a nikdo přesně neví, jak tuto strategii odjet. Rychlostní rozdíl mezi jednotlivými směsmi se pohybuje kolem půl sekundy na kolo.

Počet zbývajících sad pneumatik pro GP USA 2018

Počet zbývajících sad pneumatik pro GP USA 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Dle simulací vychází nejrychleji tato jednozastávková strategie: start na super-měkkých pneumatikách s přezutím na měkké mezi 18. - 24. kolem. Po začátku na ultra-měkkých bude nutné přezouvat o cca 4 kola dříve, tato varianta je ale už o něco pomalejší.

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton s dalším rekordem, Ferrari je ale po odložení novinek mnohem blíže + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.10.2018 13:44 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes chce jet na jistotu a možná dojde i na týmové příkazy pro jejich svěřence

Mercedes je odhodlán sáhnout po týmové režii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud