„Nesmysl. Proč by nemělo jít ohlídat rozpočtové stropy?“ diví se šéf Toro Rosso

Petr Hlawiczka, 18. října 2018, 06:25 Google+

Ředitel stáje Toro Rosso nevěří, že by mělo být s hlídáním rozpočtových stropů nějaké potíže. Někteří lidé v padoku se totiž obávají, že týmy jednoduše najdou chytré cesty, jak případná pravidla obcházet a nezahrnovat do svých rozpočtů vše.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 19.10. 07:17) Napište svůj názor
Formuli 1 vládnou díky svým rozpočtům tři týmy, zbytek je bez šance na vítězství

Formuli 1 vládnou díky svým rozpočtům tři týmy, zbytek je bez šance na vítězství | foto: Pirelli

Sdílejte článek



„Již léta bojuji za rozpočtové stropy, snad se toho teď dočkám. Myslím, že to je uskutečnitelné. Vždy se našly argumenty, že je nedokážete kontrolovat, což je nesmysl. Kontrolovat můžete všechno. FIA a FOM, kdokoliv – jen musíte začít pěkně od počátku při tom, jak je kontrolovat,“
uvádí Tost.

„Pokud by bylo na mně, tak bych do každého týmu poslal osobu, která by každý týden nebo každý měsíc kontrolovala všechny finanční výkazy. A je to! Podobné je to teď po technické stránce – můžete vše kontrolovat, ne? Nemůžeme testovat, aniž bychom prošli nárazovými testy a všemi věcmi kolem. Proč byste tedy nedokázali ohlídat rozpočty? To je nesmysl, vše se dá pohlídat, pokud chcete,“ tvrdí šéf Toro Rosso.

Podle něj se z Formule 1 staly závody ve zbrojení mezi automobilkami, omezení rozpočtů je tedy pro konkurenceschopnost nezávislých týmů nutností. „Když týmy patřily soukromníkům, tak jsme je nepotřebovali, protože soukromníci tolik peněz nikdy neutratí. Důvodem, proč náklady v F1 tak dramaticky stouply, jsou automobilky.“

img-responsive

Franz Tost již léta usiluje o zavedení rozpočtových stropů | foto: Red Bull Content Pool

„Pro velkého výrobce je 500 milionů dolarů hodně peněz, ale pořád to není příliš. Nesmíte totiž zapomínat, že F1 je nejlepším marketingovým nástrojem, který můžete mít. Jenže soukromé týmy jednoduše tolik peněz nemají, na takové částky se nemohou dostat,“ upozorňuje Tost.

Bez radikálních změn se podle něj F1 neobejde, jinak se promění v šampionát dvou tříd: „FIA a FOM musí nalézt způsob, jak náklady omezit, protože jinak budeme mít ve Formuli 1 společnost o dvou třídách: týmy automobilek a zbytek. K tomu nyní dochází. Máme tři špičkové týmy, a zbytek je v jiné lize. Když se podíváte na výsledky, tak jejich vozy za špičkou zaostávají o 20, 30 až 40 sekund. A držitel komerčních práv musí přijít na to, jak zajistit zajímavé závody.“

„Loni a Letos naštěstí Vettel bojuje v šampionátu proti Hamiltonovi, jinak by totiž lidé F1 už nesledovali, protože by byla nudnou. Musíme to mít na vědomí a dosáhnout toho, aby o titul bojovali minimálně tři či čtyři piloti a pět nebo šest týmů. A aby se šampionát rozhodoval v posledním závodě, ne o několik závodů před koncem,“ dodává Tost.

Vytisknout

Diskuze: „Nesmysl. Proč by nemělo jít ohlídat rozpočtové stropy?“ diví se šéf Toro Rosso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 19.10.2018 07:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLarenu svědčí spíše pomalé okruhy, na těch rychlých s dlouhými rovinkami kvůli neefektivní aerodynamice propadá

"Hodně se soustředíme na příští auto," potvrzuje sportovní šéf McLarenu. Jak…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud