Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Petr Hlawiczka, 25. září 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn se při formulaci budoucích pravidel zabývá návrhy na snížení nákladů. Ve kterých oblastech, které nejsou moc viditelné, by chtěl ušetřit?

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 01.10. 11:28) Napište svůj názor
Převodovka Renaultu

Převodovka Renaultu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

"V technických pravidlech chceme udělat několik změn v oblastech vozu, jež podle nás netvoří v konkurenceschopnosti rozdíl, který by fanoušci oceňovali. Hovořím o konkurenčních prvcích mezi týmy, jež zkrátka neposkytují hodnotné soutěžení," vysvětluje Brawn.

"Chceme postoupit o krok dále a říci: 'Proč nemůžeme mít všichni stejná převodová ústrojí?' Alespoň jejich jádrové součástí - stejné hřídele, stejné diferenciály. To by mělo celkem významný ekonomický vliv. A dopad na vnímání soutěžení ve sportu by byl přitom zanedbatelný," pokračuje bývalý technický ředitel Benettonu, Ferrari a Mercedesu.

"Náklady vynakládané týmy na drobné zisky jsou velké. Pokud vyvíjíte své vlastní převodové ústrojí, tak bych je odhadl na 5 - 10 milionů dolarů ročně - a nikdo to nevidí," poukazuje Brawn spoustu peněz, které týmy stojí díly, jež mají velmi malý dopad na rozdíly v jejich výkonnosti - navíc jsou před fanoušky ukryty.

img-responsive

Brawn chce týmům ušetřit peníze pomocí standardizace dílů, které stejně nepříspívají k velkým rozdílům ve výkonnosti | foto: Red Bull Racing

"Existuje několik dalších oblastí, kde sledujeme podobný záměr - brzdové systémy, zavěšení, omezení aerodynamiky - to vše, abychom snížili náklady.  I když chcete udělat změnu z dobrého důvodu, musíte si promyslet následky - jak to ovlivní závody, jak si je vyloží týmy. Protože by to nebylo fér představit fanouškům návrh, aniž byste chápali, jako to může či nemusí mít důsledky," říká Brawn stojící před nelehkým úkolem.

Snaží se vylepšit sport tak, aby to přispělo "ke zlepšení show a fanouškům poskytlo vzrušující zážitek bez obětování DNA, které z F1 tvoří tu nejlepší závodní podívanou na planetě. Není to jednoduché, ale máme pár nápadů." Uvidíme tedy, jestli se F1 od roku 2021 vydá cestou větší standardizace.

Vytisknout

Diskuze: Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 01.10.2018 11:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo v Singapuru pokračoval se specifikací C motoru Renault

Ricciarda pokrok Renaultu s novou specifikací motoru před jeho přestupem…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud