Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Petr Hlawiczka, 13. srpna 2018, 06:40 Google+

Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul připustil, že podcenili své soupeře v oblasti vývoje pohonných jednotek. Zapůsobil na něj zejména letošní pokrok Ferrari, proto jsou odhodlaní jít v budoucnosti do většího rizika.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 15.08. 12:54) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renault RE17

Pohonná jednotka Renault RE17 | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek



Formule 1 se nachází v páté sezóně po poslední velké změně pravidel, kdy přešla na přeplňované hybridní V6 motory s vyspělým systémem pro rekuperaci kinetické i tepelné energie. Na počátku měl obrovský náskok Mercedes, nyní jej předstihlo Ferrari. Renault je až třetím v pořadí, o kousek za ním zůstává japonská Honda.

"Řekněme to takto: jsem opravdu přesvědčený o tom, že jsme podcenili potenciál současných motorových pravidel. Máme za sebou čtyři roky těchto pravidel a po čtyřech letech byste mohli očekávat, že se vývojová křivka vyrovná," uvádí Abiteboul.

"Něco takového jsme viděli u Mercedesu. Aniž bych chtěl otevírat jinou debatu, tak jsme ohromeni nedávným zlepšením Ferrari, které ukazuje, že to je možné. Nevíme jak, ale je. Není to nic, co jsme v tomto časovém období čekali," pokračuje šéf Renaultu.

img-responsive

Ferrari dosáhlo se svou pohonnou jednotou velkého pokroku, v oblasti výkonu už předčí i dříve dominantní Mercedes | foto: Scuderia Ferrari

Ten nyní bude muset trochu změnit svůj přístup, aby se na špičku dotáhl a naplnil své mistrovské ambice. "Musíme přijmout větší kroky, více riskovat, ale to riskování musí být zmírněno, jelikož si nemůžeme dovolit přijít s produktem kompromitujícím spolehlivost," uvědomuje si Abiteboul.

Od příštího rok získávají cennou jezdeckou posilu v podobě Daniela Ricciarda, jenž opustí Red Bullu, který letos vyhrál tři velké ceny. Před sezónou sice pomýšlel na titul, nyní ale trochu propadá za Mercedes a Ferrari, které v průběhu sezóny nasadili významná vylepšení.

Šéf Renaultu přiznává, že mu neschopnost se dotáhnout na soupeře "působí skutečné starosti" a uznává, že svůj deficit i přes nasazování novinek spíše jen udržují poté, co v předchozích letech byli po stránce šasi a motoru "ohromně pozadu."

img-responsive

Renault musí ve vývoji šasi i motoru přidat, náskok soupeřů i přes veškerou snahu nestahuje | foto: Renault Sport F1

"Motor se zlepšuje, stejně jako šasi, ale žel se žádná z těchto ztrát nezmenšuje. Máme prostor pro zlepšení, zvýšení výkonu, přítlaku, přilnavosti a čehokoliv jiného, jenže to děláme stejným tempem, jako špičkové týmy, což zas není tak špatné," uvažuje Abiteboul, jehož tým podle něj na Ferrari a Mercedes v oblasti zdrojů ztrácí kolem "30 %."

Má je však Renault navyšovat, když od roku 2021 mají do hry vstoupit nová pravidla omezující rozpočty? "Bylo by to těžké je ohromně zvýšit, pokud byste je měli zase snížit. Rozpočtový strop bude klást důraz na efektivitu organizace. Ta je klíčem pro zrychlování toho, co musí Enstone učinit po stránce šasi. U motoru to je trochu jiné, je to spíše o zrychlení tempa, kterým ho vyvíjíme," dodává Abiteboul.



Vytisknout

Diskuze: Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 15.08.2018 12:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Hondy

"Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud