Boullier padl u McLarenu jako obětní beránek neprávem, říká Coulthard

Petr Hlawiczka, 19. července 2018, 06:30 Google+

Eric Boullier doplatil na neúspěchy McLarenu, podle Davida Coultharda ovšem neprávem. Schopný manažer dělal vše, co mohl, aby závodní tým z Wokingu pozvedl, konstrukci monopostů ale neměl na starosti.

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 21.07. 10:28) Napište svůj názor
Eric Boullier ve svém posledním závodu s McLarenem

Eric Boullier ve svém posledním závodu s McLarenem | foto: McLaren

Sdílejte článek



Britský tým oznámil 4. července před svým domácím závodem, že mění a zjednodušuje svou vedoucí strukturu poté, co výkonný ředitel Zak Brown "přijal rezignaci Erica Boulliera na jeho pozici závodního ředitele." Novým sportovním ředitelem se stal Gil de Ferran a Andrea Stella byl jmenován ředitelem výkonnosti.

McLaren letos doufal, že po přechodu na motory Renault dosáhne významného pokroku, jenže na tratích zaostává za očekáváními, byť nasbíral více bodů a mezi konstruktéry je na tom lépe než loni touto dobou (v roce 2017 byl po Silverstone se 2 body poslední, letos mu patří se 48 body sedmá příčka).

Zatímco loni jeho šasi nebylo nejlepší ze všech, ale patřilo ke špičce, letos je na tom MCL33 po přestavbě na novou pohonnou jednotku ve srovnání s ostatními mnohem hůře. Dokonce produkuje méně přítlaku než jeho předchůdce!

img-responsive

Loňské šasi MCL32 patřilo ke špičce, na rozdíl od soupeřů mělo více přítlaku než to letošní | foto: McLaren

"Musíte s Ericem Boullierem trochu soucítit, protože jsem si nevšiml, že by navrhoval auto, že by ho konstruoval nebo že by ho řídil. Přesto odstoupil, protože někdo musí být obětním beránkem," popisuje pro Crash.net Coulthard, jenž za McLaren devět let závodil.

"Je to velké zklamání vidět, jak se dva skvělé britské týmy [McLaren a Williams], jež hrály velkou roli v mé kariéře, potácejí v takových potížích," pokračuje 47letý rodák ze skotského Twynholmu.

Dostane se McLaren z problémů? "Ano, to rozhodně. McLaren bude zpět. Cítím, že výkonnost v budoucnu bude z hlediska McLarenu lepší vzhledem k tomu, jak jsou jako větší skupina společností a investorů rozjeti. Nejde o nekonečné množství peněz, podle mě je ale důležité, aby zainvestovali do struktury nezbytné pro to, aby lidé přinášeli výsledky. Lidé očividně v poslední době nepodávali patřičné výkony," myslí si Coulthard.

img-responsive

Zak Brown (vpravo) pracuje na stabilizaci týmu a udržení Fernanda Alonsa | foto: McLaren

A jak vidí šance na setrvání Fernanda Alonsa ve Wokingu příští rok? "Doufám, že zůstane, ale věřím, že to je v této fázi kariéry padesát na padesát vzhledem k tomu, čeho by rád dosáhl. Dá mu McLaren příští rok vítězné auto? To je možné, ale nepravděpodobné. Musí se soustředit na návrh, korelaci se závodní tratí, stavbu a provoz auta. Když to všechno děláte správně, pak nemusíte mít ty nejlepší jezdce, abyste byli ve vítězné situaci," odpovídá.

"Stává se však to, že když máte nejlepší produkt, tak ti nejlepší piloti v něm chtějí být a dochází na okamžiky velkých úspěchů, jak to v minulosti zažili. Budou potřebovat finance, budou potřebovat novou strukturu. A pokud to dají vše dohromady, pak budou mít úspěch," dodává Coulthard.

Současný ředitel McLarenu Brown si uvědomuje, že bude třeba vybudovat novou strukturu a že jeho týmu něco schází: "V této dekádě máme velký nedostatek stability. Šéf týmu přišel, šéf týmu odešel, výkonný ředitel přišel, výkonný ředitel přišel, akcionář přišel, nakoupil, odešel atd. Myslím, že to je v každé společnosti těžké přinést stabilitu a směr, kterým se ubírat, když se věci neustále mění. Proto si myslím, že tuto kapitolu uzavřeme a že teď se při budování odrazíme od toho, jak na tom jsme dnes."




Vytisknout

Diskuze: Boullier padl u McLarenu jako obětní beránek neprávem, říká Coulthard

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 21.07.2018 10:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ztráta Renaultu na špici se žel nemění

Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud