Nové BMW M2 Competition: Radost z jízdy zajistí 410 koní a technika z motorsportu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 18. dubna 2018, 08:38 Google+

Již v dříve BMW M2 Coupé stanovilo ve svém segmentu zcela nová měřítka v oblasti agility, radosti z jízdy, směrové stability, přesnosti řízení a ovladatelnosti na limitu, aniž by řidič trpěl při každodenním používání. Tyto vlastnosti podvozku byly v případě BMW M2 Competition nadále vylepšeny a upraveny tak, aby zohlednily zvýšený výkon motoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové BMW M2 Competition

Nové BMW M2 Competition | foto: BMW

Sdílejte článek

Nový motor s výkonem 410 k.
Hlavním prvkem nového BMW M2 Competition je nový motor, který vychází z pohonné jednotky BMW M3 a BMW M4. Zážehový řadový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, nabízí výkon 301 kW/410 k v rozmezí 5250 až 7000 1/min. Maximální točivý moment 550 Nm je k dispozici od 2350 do 5200 1/min. Pohonná jednotka se na přeplňovaný motor vyznačuje neutuchající touhou po otáčkách a nabízí mimořádně lineární nástup výkonu v širokém spektru využitelných otáček. Dvojitý výfukový systém s elektronicky ovládanou klapkou poskytuje charakteristický M zvuk, zatímco technologie M TwinPower Turbo je zárukou vynikající účinnosti motoru. Na některých trzích Evropské unie je BMW M2 Competition vybaveno také filtrem pevných částic (OPF), který dále snižuje obsah prachových částic ve výfukových plynech.

Nové BMW M2 Competition zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 s (s převodovkou M DCT, 4,4 s se šestistupňovou manuální převodovkou). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vozidlo však může být vybaveno paketem M Driver´s, který posune maximální rychlost na 280 km/h. To je o 10 km/h více než v případě BMW M2 Coupé. Pozoruhodné jsou také hodnoty kombinované spotřeby: se šestistupňovou manuální převodovkou činí kombinovaná spotřeba 9,9 – 10,0 l/100 km, kombinované emise CO2 dosahují 225 – 228 g/km. S volitelnou dvouspojkovou převodovkou (M DCT) klesne spotřeba pouze na 9,2 l/100 km a emise CO2 na 209 – 210 g/km.

Důmyslně navržený systém mazání motoru pochází přímo ze světa motorsportu, zatímco chladicí systém je s drobnými úpravami převzat z BMW M4 s paketem Competition. BMW M2 Competition je vybaveno závodními systémy mazání a chlazení, dlouhodobě testovanými na závodních tratích. Na vylepšený systém chlazení poukazují zvětšené ledvinky masky chladiče BMW a nový přední nárazník s většími nasávacími otvory. Ledvinky jsou standardně lakovány leskle černou barvou. To platí také pro boční ozdoby na předních blatnících a pro přepracovanou čtveřici koncovek dvojitého výfukového systému se dvěma elektricky ovládanými klapkami. Zadní část vozu zdobí tmavé logo M Competition. Konstrukce nových zpětných zrcátek zlepšuje aerodynamiku a jedná se o jeden z charakteristických prvků nového BMW M2 Competition.

Inženýři BMW M upravili s ohledem na vyšší výkon také jízdní vlastnosti BMW M2 Competition. V motorovém prostoru je na první pohled zřejmá vzpěra z uhlíkových kompozitů (karbonu), která má původ v BMW M3/M4. Tato vzpěra zlepšuje tuhost přední části vozu a zvyšuje přesnost řízení. Přepracované bylo také elektromechanické servořízení, Aktivní M diferenciál a stabilizační systém DSC.

Přepínače pro úpravu nastavení.

BMW M2 je prvním modelem, který je vybaven přepínači na středové konzole, umožňujícími okamžité přenastavení charakteristiky a režimu motoru, řízení a v případě, že je vůz vybaven převodovkou M DTC, tak i funkce Drivelogic. Konfigurace lze podle přání řidiče vzájemně kombinovat a nastavení je možné uložit do paměti prostřednictvím tlačítek M1 a M2 na volantu. Mezi standardní výbavu nyní patří červené tlačítko start/stop, adaptivní LED světlomety a přední parkovací systém Park Distance Control (PDC).

Fascinující nové prvky výbavy.

Nová, volitelná M sportovní sedadla jsou skutečným vrcholem, pokud jde o funkci a tvar. Skořepinový tvar pochází ze světa motorsportu a řidiči poskytuje optimální podporu těla. Hlavové opěrky jsou součástí opěradla. Opěradlo se vyznačuje osvětleným logem M2 ve výšce ramen. Černé kožené čalounění zaujme perforacemi na sedadle a opěradle a tyto designové prvky jsou k dispozici v modré nebo oranžové barvě. Standardní sportovní sedadla se nabízejí v černém koženém čalounění s modrým nebo oranžovým kontrastním prošíváním.

Mnohaleté zkušenosti BMW M GmbH v oblasti motorsportu se odrážejí také v možnosti objednat nové M sportovní brzdy, které díky větším brzdovým kotoučům (400 mm vpředu, 380 mm vzadu) a pevným brzdovým
třmenům (vpředu 6 pístků, vzadu 4 pístky) poskytují maximální brzdný výkon. Volitelná 19palcová kovaná kola z lehké slitiny (vpředu: 9J x 19, vzadu: 10J x 19) jsou k dispozici v designu Y-spoke. Pro BMW M2 Competition je nově v nabídce stříbrný metalický lak Hockenheim Silver

Pohon.

Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný řadový šestiválec, který vychází z pohonné jednotky BMW M3 a BMW M4, nabízí to nejlepší z obou světů: na přeplňovaný motor se ochotně vytáčí, nabízí výjimečně lineární nástup výkonu napříč širokým spektrem otáček a charakteristický zvuk. Technologie TwinPower Turbo poskytuje bezkonkurenční točivý moment, který je k dispozici v širokém spektru využitelných otáček. Motor se vyznačuje také mimořádnou hospodárností.

Motor kompaktního kupé odevzdává 410 k v rozmezí 5250 až 7000 1/min, špičkový točivý moment 550 Nm je k dispozici mezi 2350 a 5200 1/min. Díky tomu nové BMW M2 Competition zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za
4,2 sekundy (s převodovkou M DCT, za 4,4 sekundy se šestistupňovou manuální převodovkou). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vozidlo může být vybaveno paketem M Driver´s, který posune maximální rychlost na 280 km/h. To je o 10 km/h více než v případě BMW M2 Coupé. Hodnoty spotřeby jsou také pozoruhodné: se šestistupňovou manuální převodovkou je kombinovaná spotřeba 9,9 – 10,0 l/100 km, kombinované emise CO2 dosahují 225 – 228 g/km. S volitelnou dvouspojkovou M převodovkou (M DCT) klesne spotřeba pouze na 9,2 l/100 km a emise CO2 na 209 – 210 g/km.

Rychlé reakce motoru díky technologii M TwinPower Turbo.

Technologie BMW M TwinPower Turbo se skládá ze dvou rychle reagujících jednokomorových turbodmychadel, vysokotlakého přímého vstřikování paliva, proměnného zdvihu sacích ventilů VALVETRONIC a proměnného časování vačkových hřídelů Double-VANOS. Systémy proměnného zdvihu a časování pracují v tandemu s cílem nabídnout maximální variabilitu při otevírání sacích ventilů. Výsledkem jsou ostré odezvy motoru a optimální nástup výkonu. Snižuje se tak i spotřeba paliva a emise výfukových plynů. Konstrukce motoru s uzavřeným blokem (tzv. closed deck) zvyšuje tuhost bloku šestiválcového motoru a dovoluje zvýšit tlaky ve válcích pro maximální výkon. K výraznému snížení hmotnosti¨vedou také vložky válců s LDS povrchovou úpravou.

Poznatky ze světa motorsportu.

Zajistit řádné mazání motoru na závodním okruhu je kvůli extrémně dynamickým jízdním vlastnostem BMW M2 Competition mimořádně náročný úkol. Právě v této oblasti je možné nejlépe zužitkovat rozsáhlé poznatky BMW M GmbH ze světa motorsportu. Například dodatečné víko olejové vany omezuje přelévání oleje při náhlých změnách směru. Olejové čerpadlo a propracovaný systém zpětného vedení oleje, nacházející se v blízkosti turbodmychadla, pomáhá při extrémní akceleraci a deceleraci udržovat nepřetržitou cirkulaci oleje. Olej tak zvládá dostatečně mazat všechny komponenty motoru ve všech jízdních situacích, ať už se jedná o každodenní provoz nebo ostrou jízdu na okruhu.

Oproti motorům v předchozích modelech je BMW M2 Competition vybaveno množstvím technických opatření, která pomáhají s vysokými nároky na chlazení. Větší ledvinky masky chladiče a nový přední nárazník s upraveným prouděním vzduchu zlepšují nasávání vzduchu v přední části
vozu. Automobil také využívá závodní chladicí systém BMW M4 s paketem
Competition, který tvoří jeden centrální chladič, dva boční chladiče a dodatečný chladič oleje. Automobily vybavené volitelnou 7stupňovu dvouspojkovou převodovkou M DTC jsou rovněž vybaveny chladičem oleje
v převodovce. Tento propracovaný systém zaručuje ideální provozní teploty jak během každodenních cest, tak i na závodním okruhu.

Dvojitý výfukový systém se dvěma elektricky ovládanými
klapkami.

Kromě nového motoru se BMW M2 Competition vyznačuje zcela novým výfukovým systémem. Konstrukce se dvěma větvemi výfukového systému je vybavena novým tlumičem. Čtveřice koncovek výfuku v černém chromu je neklamným znamením toho, že se jedná o model BMW M. Dvě elektricky ovládané klapky zajišťují, že BMW M2 Competition nabízí výrazný BMW M zvuk, který si řidič může upravit volbou jízdního režimu prostřednictvím ovladače M Dynamic Performance Control na středovém tunelu.

Výběr ze dvou převodovek.

Nové BMW M2 Competition je standardně vybaveno 6stupňovou manuální
převodovkou, která vyniká kompaktní stavbou a nízkou hmotností. Použití nového typu třecího obložení z uhlíkových vláken zvyšuje komfort řazení. Funkce vyrovnávání otáček, která při podřazení lehce přidá plyn a při řazení nahoru sníží otáčky motoru, se postará o ještě plynulejší změny rychlostních stupňů. Díky tomu je vůz ještě stabilnější při jízdě na závodním okruhu. Vypnutím stabilizačního systému DSC se tato funkce vyrovnávání otáček deaktivuje. Mazání s mokrou skříní zabraňuje jakémukoli přelévání převodovkového oleje a stará se o to, aby všechny komponenty byly dostatečně mazány.

Volitelně je v nabídce 7stupňová dvouspojková převodovka M DTC s funkcí Drivelogic. Tento systém působivým způsobem kombinuje dvě převodovky, kdy každá z nich má vlastní spojku, a dovoluje extrémně rychlé změny převodových stupňů bez přerušení točivého momentu nebo velmi jemné přeřazení. Řidič může měnit převodový stupeň buď v automatickém režimu, nebo ručně pomocí páky voliče na středovém tunelu, případně páčkami na M koženém volantu. Funkce Drivelogic v automatickém a manuální režimu řidiči nabízí možnost volby mezi přednastavenými jízdními režimy: COMFORT, SPORT a SPORT+. V automatickém režimu má řidič možnost nastavit načasování změny rychlostních stupňů, jeho intenzitu a funkci automatického meziplynu při podřazování.

Přepínání mezi manuálními režimy převodovky mění dynamiku řazení, ovšem je to řidič, kdo určuje načasování změny rychlostních stupňů. Systém na základě otáček motoru, polohy akcelerátoru, úrovně zrychlení a režimu jízdy zjišťuje, jaký rychlostní stupeň řidič chce zvolit, a připraví si ho ještě dříve, než řidič zatáhne za řadicí páčku na volantu. Ve výsledku se tak pro dokončení procesu změny rychlostních stupňů musí pouze rozpojit a sepnout spojky. Proto změny převodových stupňů probíhají během zlomku sekundy.

Vytisknout

Diskuze: Nové BMW M2 Competition: Radost z jízdy zajistí 410 koní a technika z motorsportu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Kamera umístěná za čelním sklem automobilu

Chtěl dokázat, že on nehodu nezavinil. Policii předal video, díky kterému…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud