V boxech nejrychlejší Ferrari, Vettel s nejdelším stintem. Jak vypadaly strategie?

Sebastian Vettel při své zastávce, která byla v Bahrajnu ze všech nejrychlejší

Sebastian Vettel při své zastávce, která byla v Bahrajnu ze všech nejrychlejší | foto: Scuderia Ferrari

ŠÁKHÍR - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy v průběhu Velké ceny Bahrajnu 2018 své jezdce a s jakými strategiemi ji odjely?

Ferrari sice Vettela zdrželo jen parádních 2,24 s, ale v boxech udělalo velkou chybu, když Räikkönena poslalo na trať, zatímco mechanik ještě pracoval na jeho voze. Nešťastník to odnesl zlomenou nohou, italská stáj slušnou pokutou ve výši 50 tisíc Eur.

Druzí nejrychlejší dnes byli u Williamsu, Sirotkin si užil jen 2,4 vteřinovou přestávku. Třetí příčka patří Mercedesu, jehož mechanici v 26. kole odbavili Hamiltona za 2,5 sekundy, ovšem u Bottase o 6 kol dříve se jim moc nepovedla - 4, 2 s.

Výborně dnes v boxech pracoval Renault, který Hülkenberga přezul za 2,68 a za 3,0 sekundy, čímž jej udržel před zle dotírajícím McLarenem Alonsa.

Trvání zastávek v boxech v Bahrajnu

Trvání zastávek v boxech v Bahrajnu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do závodu startovalo 12 pilotů na super-měkké směsi, pro pomalejší, ale trvanlivější měkkou se rozhodli Alonso, Ericsson, Hamilton, Leclerc, Pérez, Sirotkin, Stroll a Verstappen.

Většina dnes vsadila dle našich předpokladů na 2 zastávky, s jednozastávkovou strategii si z klasifikovaných jezdců vystačilo jen duo Mercedesu, Ericsson a Vettel. Třikrát se v boxech objevil pouze Grosjean.

Grafický přehled pneumatikových strategií v Bahrajnu

Grafický přehled pneumatikových strategií v Bahrajnu | zdroj: Pirelli

Strategie byly dnes pestré, z prvních osmi pilotů jich 7 zvolilo odlišný přístup k pneumatikám, několik jich také použilo všechny tři dostupné směsi.

Nejdelší stint předvedl Vettel, jenž až do samotného závěru trnul, zda se dokáže ubránit Bottasovi. Ferrari předvedlo kus odvahy, když ho na jedné sadě měkkých pneumatik nechalo 39 kol (68,4 % závodu), což jsme o víkendu ještě neviděli. Bottas na středně-tvrdých pneumatikách vydržel 37 kol, Pérez na super-měkkých 24 kol.

Infografika: nejdelší stinty a nejrychlejší časy dosažené na jednotlivých směsích pneumatik

Infografika: nejdelší stinty a nejrychlejší časy dosažené na jednotlivých směsích pneumatik | zdroj: Pirelli

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu