Nová Kia Ceed oficiálně. Kompletní informace o vozu konstruovaném pro Evropany

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. února 2018, 09:37 Google+

Společnost Kia Motors včera odhalila svůj nový model Ceed. Nová Kia Ceed (nyní již třetí generace) – navržená, vyvinutá, zkonstruovaná a vyráběná v Evropě – posiluje zastoupení značky Kia v evropském kompaktním segmentu, kam přináší nové pokrokové technologie, nový vyzrálý a sportovní design i atraktivnější jízdní vlastnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Kia Ceed

Nová Kia Ceed | foto: Kia Motors ČR

Sdílejte článek

Od prosince 2006, kdy Kia zahájila produkci první generace modelu cee’d ve svém závodu v Žilině, bylo vyrobeno přes 1,28 mil. těchto vozů. Nové označení – cee’d se mění na Ceed – vyjadřuje upevnění pozice vozidla pro „Community of Europe, with European Design“ (pro evropskou veřejnost s evropským designem). Od zahájení produkce druhé generace v roce 2012 se vyrobilo přes 640 tisíc těchto vozů. Nový Ceed, reprezentující třetí generaci modelu, by měl přispět k ještě výraznějšímu zastoupení značky Kia na evropském trhu.

Nová Kia Ceed byla navržena v evropském návrhářském studiu Kia ve Frankfurtu pod taktovkou Gregoryho Guillauma, evropského šéfa designu, resp. Petera Schreyera, prezidenta pro design a vedoucího návrháře. Nový Ceed, navazující na sportovní a emotivní design modelu Stinger, přináší nový sebejistější vzhled – evokující emoce a zároveň preciznější svým provedením.

Nižší a širší silueta nového Ceedu s delším zadním převisem a kabinou posunutou více vzad než u předchůdce vyjadřuje vyzrálý dynamický charakter. Zakulacené hrany předchůdce byly nahrazeny ostrými linkami; na přídi zaujme širší ‚tygří‘ maska chladiče a níže posazené otvory přívodu vzduchu, stejně tak jako přesné a lineární tvary rámující přední partii. Nový model standardně používá LED diody pro denní svícení ve stylu ‚kostek ledu‘, čímž odkazuje na vzhled předchozích modelů GT a GT-Line. Při bočním pohledu je kapota opticky prodloužena pomocí ostrých a rovných křivek, které vozu propůjčují vzpřímenější postoj. K vyzrálému a silnému charakteru přispívá boční linie, která nyní výrazněji ubíhá v horizontální rovině. Nový model používá široký zadní C-sloupek, který se v posledních letech stal charakteristickým znakem vozů Kia a současně zvýrazňuje postoj s kabinou posunutou směrem vzad. Tento designový prvek zároveň propůjčuje horní lince oken nový elegantní tvar ve tvaru ‚půlměsíce‘. K lepší viditelnosti při pohledu zezadu a snadné rozpoznatelnosti modelu Ceed napomáhají nová LED světla denního svícení. Ta ve spojení s rovnými křivkami karoserie a subtilním spoilerem na výklopné zádi propůjčují modelu Ceed celkově stabilnější postoj.

Pro nový pětidveřový hatchback Ceed bude od počátku prodeje k dispozici 12 různých odstínů karoserie. Zákazníci budou moci vybírat z různých provedení kol; v nabídce budou 15" ocelové disky, 16" ocelové nebo lité disky, resp. 17" kola z lehkých slitin ve dvoubarevném provedení s broušenými povrchy.

V kabině pak Ceed nabídne nejvyšší úroveň ergonomie ve své historii a přinese též vysoce kvalitní materiály v rámci celého interiéru. Kabina vychází z uspořádání známého z nejnovějších vozů Kia, zde upraveného pro nový Ceed, včetně horizontální přístrojové desky s plastičtějším, hladším a štíhlejším vzezřením. Toto provedení zároveň účinně evokuje pocit prostornosti a otevřenosti z pohledu předního spolujezdce, ale přináší i více prostoru pro nohy a lepší výhled směrem vpřed.

img-responsive

Nová Kia Ceed | foto: Kia Motors ČR

Přístrojová deska je rozdělena na horní část – zahrnující ‚plovoucí‘ dotykový systém palubního infotainmentu – resp. spodní část, kde se nachází ovládací prvky audiosystému, vytápění a klimatizace. Středový panel je v zájmu lepší ergonomie a snadného ovládání během jízdy mírně natočen směrem k řidiči. V celém interiéru najdeme vyšší podíl propracovaných měkčených materiálů, zdůrazňujících kultivované a luxusní prostředí kabiny. Povrchy zkrášlují dekory v lesklém nebo matném chromu; zákazníci mohou rovněž volit mezi několika různými typy čalounění, ať již z látky, umělé kůže nebo pravé kůže. Volitelně je k dispozici i kožené obšití volantu a hlavice řadicí páky.

Nový Ceed, postavený na nové podvozkové platformě Kia ‚K2‘, je o 20 mm širší (1800 mm) a 23 mm nižší (1447 mm) než končící model. Rozvor zůstává nezměněn (2650 mm), přičemž přední převis se zkrátil o 20 mm (na 880 mm) a zadní převis prodloužil o 20 mm (nyní 780 mm). Nová platforma nového modelu Ceed přispívá k efektivnějšímu obestavění prostoru. Kia Ceed nyní nabízí větší zavazadelník o objemu 395 litrů a rovněž větší šířku v úrovni ramen pro cestující na zadních sedadlech, více prostoru pro hlavu vpředu a nižší pozici za volantem.

Nový Ceed byl navržen výhradně pro evropské silnice se zohledněním požadavků evropských zákazníků. Jízdní chování a charakter nového modelu byl odladěn tak, aby Ceed svojí dynamikou a zapojením řidiče překonal svého předchůdce. Nová soustava nezávislého zavěšení kol nabídne řidičům agilnější a bezprostřednější odezvu od řízení, kde se uplatní i upravená charakteristika pružin a tlumičů nebo rychlejší převodka řízení. Jízdní vlastnosti byly odladěny na nejrůznějších typech evropských cest, aby vůz nabídl pohodlné cestování a současně dodal řidiči potřebnou jistotu vyplývající z lepší kontroly pohybů karoserie při průjezdu zatáčkami a stability za vyšších cestovních rychlostí.

img-responsive

Nová Kia Ceed | foto: Kia Motors ČR

Pro novou řadu Ceed bude k dispozici širší nabídka hnacích ústrojí, vyvinutých s ohledem na různorodé požadavky zákazníků. Zájemci o benzínový pohon se mohou rozhodnout pro modernizovanou variantu oblíbeného agregátu Kia 1,0 litru T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu) o výkonu 120 koní, resp. nový motor 1,4 litru T-GDi. Nový agregát ‚Kappa‘ 1,4 litru T-GDi (nahrazující motor 1,6 litru GDI) i přes nižší zdvihový objem disponuje výkonem 140 koní, tedy o 4 % více než předchůdce. Díky přeplňování se nový motor chlubí plošší křivkou točivého momentu než někdejší jednotka 1,6 litru, což v praxi znamená lepší odezvu v širším spektru jízdních podmínek – při současném snížení emisí. V nabídce též bude pohonná jednotka 1,4 litru MPi s vícebodovým vstřikováním o výkonu 100 koní.

Pro nový Ceed bude dále k dispozici zbrusu nový naftový motor Kia ‚U3‘. Nová jednotka ‚U3‘ 1,6 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection – rozvod paliva typu common rail, přímé vstřikování), navržená v souladu s přísnějšími emisními limity dle nejnovější normy Euro 6d TEMP, využívá aktivní systém selektivní katalytické redukce (katalyzátor SCR) k výraznému snížení objemu škodlivých emisí. Nový motor tak produkuje méně oxidu uhličitého, pevných částic a oxidů dusíku než dříve používané vznětové motory Kia. Nová jednotka 1,6 litru ve dvou výkonových variantách (115 nebo 136 koní) nabídne točivý moment 280 Nm. S novým motorem by měl Ceed produkovat emise CO2 pod 110 g/km – dle nové metodiky měření WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) po převodu na hodnotu NEDC (New European Driving Cycle).

Všechny motory bude možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou; pro nové motory 1,4 litru T-GDi a 1,6 litru CRDi bude k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka Kia DCT.

Kabina nabízí širokou škálu nových technologií ke zvýšení praktičnosti vozu a pohodlí cestujících. ‚Plovoucí‘ systém palubního infotainmentu může zahrnovat buďto audiosystém s dotykovým displejem o velikosti 5,0 nebo 7,0", nebo audiosystém s navigací a dotykovým displejem o velikosti 8,0". Zákazníci budou moci zvolit i výkonný audiosystém JBL Premium s technologií Clari-Fi pro zvýšení kvality komprimovaného zvuku. Již v základní výbavě najdeme připojení pro chytré telefony přes Bluetooth, automatické světlomety a systém bezklíčového vstupu.

img-responsive

Nová Kia Ceed | foto: Kia Motors ČR

Díky systému Drive Mode Select pro přepínání jízdních režimů může majitel ještě znásobit požitek z jízdy prostřednictvím režimů Normal a Sport. Systém Drive Mode Select upravuje účinek posilovače řízení a v jednotlivých režimech se též jemně modifikuje charakter motoru. V režimu Normal se vůz snaží maximálně zužitkovat technologie pro úsporu paliva a nabízí uvolněnější reakce od řízení. V režimu Sport se naopak zostřuje odezva škrticí klapky a zlepšují parametry akcelerace – rozjezd z místa i pružné zrychlení – a upravuje se charakter řízení s tužší zpětnou vazbou a přesnějšími reakcemi na pokyny od řidiče.

Na přání dodávané vyhřívání čelního skla – s prakticky neviditelnými drátky zatavenými do skla – usnadňuje život s novým Ceedem za zimních měsíců. Tato technologie – nabízená v rámci značky Kia vůbec poprvé – umožňuje pouhým stiskem tlačítka snadno zbavit čelní sklo případné námrazy, ledu či mlžného závoje. V nabídce prvků na přání najdeme i bezdrátové nabíjení chytrých telefonů či vyhřívaná a odvětrávaná přední a zadní sedadla.

Při pohledu zvenčí pak nový Ceed zaujme standardními LED diodami pro denní svícení ve stylu ‚kostek ledu‘ v novém grafickém provedení. V minulosti jsme tato světla vídali pouze u provedení GT a GT-Line, zapuštěná do předního nárazníku – ‚kostky ledu‘ pro denní svícení jsou nyní začleněny do jednotek světlometů u všech verzí modelové řady Ceed. Na přání jsou k dispozici i full LED světlomety.

Součástí paketu ECO pro model Ceed (výbava na přání) je aktivní aerodynamická clona, která se otevírá a zavírá podle požadavků na chlazení motoru, čímž zlepšuje aerodynamiku ve prospěch nižší spotřeby paliva. Paket ECO dále zahrnuje zakrytování spodní části karoserie a snížený podvozek pro hladší proudění vzduchu pod vozidlem, stejně tak jako pneumatiky Michelin se sníženým valivým odporem.

img-responsive

Nová Kia Ceed | foto: Kia Motors ČR

Kromě standardně montovaných sedmi airbagů přispívají k ochraně cestujících propracované technologie na podporu řízení, zahrnující systémy aktivní bezpečnosti ke zmírnění rizika dopravní nehody. Standardní nabídka bezpečnostních technologií obsahuje asistent dálkových světel, systém rozpoznávání únavy řidiče, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu a prediktivní varování před čelní srážkou s asistentem pro zamezení čelním kolizím.

Nový Ceed bude jako první model Kia prodávaný v Evropě rovněž vybaven technologií sledování vozidla v jízdním pruhu (Lane Following Assist), představující systém autonomního řízení ‚2. úrovně‘. Uvedená technologie sleduje vpředu jedoucí vozidla za dané dopravní situace a rozpoznává volné mezery v sousedních pruzích pro bezpečné přejetí a rychlejší postup vpřed v hustém provozu. Systém rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování vozidla v daném pruhu na rychlostní komunikaci a zároveň ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vozidel vpředu. Technologie za rychlostí od 0 do 130 km/h udržuje pomocí externích senzorů bezpečný odstup od vozidla vpředu.

Z dalších technologií na přání jmenujme inteligentní tempomat (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go, systém pro sledování mrtvých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem, inteligentní parkovací asistent a rozpoznávání chodců s hmatovou zpětnou vazbou na volantu u asistenta pro zamezení čelním kolizím.

Každá nová Kia Ceed je standardně vybavena stabilizačním systémem VSM (Vehicle Stability Management), jenž zajišťuje stabilitu při brzdění a průjezdu zatáčkami díky automatické regulaci elektronického řízení stability vozu (ESC) po zjištění horších záběrových schopností vozidla.

Nová Kia Ceed se začne v průběhu 2. čtvrtletí 2018 vyrábět ve slovenském závodu Kia v Žilině. Na model Ceed, který se na evropských trzích objeví v průběhu třetího čtvrtletí 2018, se bude vztahovat tradiční příslib kvality Kia v podobě jedinečné sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.

Vytisknout

Diskuze: Nová Kia Ceed oficiálně. Kompletní informace o vozu konstruovaném pro Evropany

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio v předprodukční verzi se rozhodla vypovědět službu na rušné křižovatce v Los Angeles

Slavná automobilka měla další špatný den. Maskované SUV zastavilo dopravu v Los…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud