Nové Polo boří hranice. Rozměry do třídy Golfu, sportovnim designem proti nudě Němců

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. června 2017, 11:36 Aktualizováno 16.6.2017, 12:30 Google+

Po dlouhých měsících čekání jsme se konečně dočkali představení nového kompaktního Volkswagenu, modelu Polo již šesté generace. Nakolik byly naše odhady a předpoklady správné se dočtete níže

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Polo

Nový Volkswagen Polo | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Předpoklady o použití nové platformy MGB se potvrdily. Nové Polo tak stojí na stejné platformě, jako například nový Seat Ibiza. Volkswagen se z toho však rozhodl vytěžit maximum. Vůz narostl do délky a překročil hranici 4 metrů, do šířky narostl o 7 cm a zvětšil se i rozvor, který je nyní o 94 mm delší. Aby automobilka podpořila dynamický vzhled, snížila výšku vozu.

Díky tomu nové Polo nabídne nevídaný prostor pro posádku i zavazadla. Kromě očividného nárůstu do šířky a délky se zvětšil i prostor nad hlavou cestujících v obou řadách. Prostor pro zavazadla byl zvětšen o 25% na 350 litrů. Díky tomu už Polo takřka přesahuje do světa Golfu.

Novinky se však neodehrávaly jen u platformy, ale také v interiéru. Ten dostal nový infotainment systém i zcela novou generaci digitálního přístrojového štítu.

Mimo to se dočkáme i velkého množství bezpečnostních systémů. Už v základu se tak můžeme těšit na systémy jako Front Assist s funkcí emergency brake nebo pedestrian monitor. Tento systém tedy sleduje dopravu před vámi a upozorní vás na možnost kolize, s vozidlem nebo chodcem před vámi. Pokud nezareagujete, vůz dokáže sám zastavit, nebo alespoň zpomalit natolik, aby minimalizoval škody.

Vyšší verze výbavy budou zahrnovat i systémy jako adaptivní tempomat, který udržuje rychlost i nastavenou vzdálenost. Blind spot monitor, který vám nedovolí přejet do vedlejšího pruhu, pokud by hrozila srážka s jiným vozidlem, nebo Rear Traffic Control, který kontroluje provoz za vámi, pokud couváte a v případě potřeby dokáže váš vůz i zastavit

Nabídka motorů zahrnuje celkem 9 pohonných jednotek. Šest Benzínových jednotek zahrnuje čtyři tříválce 1.0TSI o výkonu 65 až 150 koní. V nabídce se objeví i nový čtyřválec o objemu 1,5 litru o výkonu 150 koní a na vrchol se postaví motor o objemu 2.0 litru o výkonu 200 koní, který bude pohánět vrcholný model GTI.

Dieselové motory jsou zastoupeny dvěma jednotkami 1.6 TDI o výkonu 80 a 95 koní. Novinkou pod kapotou Pola bude motor na zemní plyn TGI, který nabídne výkon 90 koní, spotřebu 3,1 kg plynu na 100 kilometrů a emise pouhých 87g CO2. Tato edice však vznikla hlavně na popud Itálie, kde je o tyto vozy enormní zájem.

Zajímavou novinkou je i představení nové stylové edice "Polo Beats", která byla vyvíjena společně se společností Beats. Díky tomu nabídne Audio systém o výkonu 300W a mnoho stylizačních prvků, díky kterým bude váš vůz působit skutečně jedinečně

Představení ostré verze GTI jsme se bohužel nedočkali, to by se však mělo napravit ještě před koncem tohoto roku. GTI se však ukázalo alespoň v krátkém záběru.

Pokud vás zajímá cena, v Německu by měl být základní model dostupný za cenu 12,975 Euro, tedy cca 341,000 Kč

Vytisknout

Diskuze: Nové Polo boří hranice. Rozměry do třídy Golfu, sportovnim designem proti nudě Němců

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Golf VII GTI Clubsport S

Volkswagen končí se sporťáky. Další už nebudou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud