Malá XC90 je na světě. Volvo XC60 je opět před Audi, BMW i Mercedesm

ar6, 7. března 2017, 23:40 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Volvo XC60 je už od svého představení v roce 2008 nejprodávanějším prémiovým středně velkým SUV. Za krkolomným spojením se skrývá velký úspěch, na který by ráda navázala druhá generace stejného modelu. Té vyšlapala cestičku větší XC90 a je to na ní pořádně vidět.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové Volvo XC60 chce být opět na vrcholu segmentu.

Nové Volvo XC60 chce být opět na vrcholu segmentu. | foto: Volvo

Sdílejte článek

Když dáte do pračky XC90 a vyperete ji na čtyřicet, dostanete XC60. S trochu kulatější zádí, jinými zadními světly, ale pořád XC90. Prozrazují to hlavně přední světlomety s takzvanými Thorovými kladivy. Mezi příplatky nebude chybět ani panoramatická střecha. Na délku má novinka 4688 milimetrů, na šířku 1999 milimetrů a na výšku 1658 milimetrů. Rozvor náprav o délce 2865 milimetrů prozrazuje mnohé o velkorysém vnitřním prostoru, vzadu je kupříkladu 965 milimetrů pro nohy a 988 milimetrů pro hlavy cestujících. Kufr má základní objem 505 litrů. Slušná je rovněž světlá výška 216 milimetrů.

img-responsive

XC60 navazuje na úspěšného předchůdce, nebude chybět plug-in hybrid. | foto: Volvo

Uvnitř nechybí velká obrazovka multimediálního systému Volvo Sensus s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, nejzajímavější inovací je ale čtyřzónová automatická klimatizace se systémem CleanZone. Ten očistí vzduch nasávaný zvenčí od škodlivých látek a částeček. Hodně pozornosti věnovalo Volvo bezpečnosti, proto má nová XC60 systém City Safety, rozšířený o funkci Steer Assist. Tu využívají také systém ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu a sledování mrtvého úhlu, kterému pomáhá snížit riziko kolize při změně jízdního pruhu. K dispozici jsou také asistent pro jízdu v kolonách a semiautonomní řízení Pilot Assist druhé generace. To se při jízdě rychlostí do 130 km/h postará o řízení, akceleraci a brzdění.

Podvozek má vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu nápravu s kompozitovými listovými pery, za příplatek může XC60 dostat také vzduchové odpružení. Nic nového nečekejte pod kapotou, pouze čtyřválce známe již z řady 90. Benzíny i turbodiesely jsou dva – T5 o výkonu 187 kW (254 k) s točivým momentem 350 Nm a T6 o výkonu 235 kW (320 k) s točivým momentem 400 Nm, respektive D4 o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm a D5 o výkonu 173 kW (235 k) s točivým momentem 480 Nm. Osmistupňový automat a pohon všech kol jsou standardem.

Na vrcholu nabídky stojí plug-in hybrid T8 Twin Engine o systémovém výkonu 300 kW (407 k) s točivým momentem 640 Nm. Lithium-iontový akumulátor s kapacitou 10,4 kWh (elektrický dojezd 45 kilometrů) je ve středovém tunelu, na všechna kola přenáší sílu automat. Stovku takové auto pokoří za 5,3 sekundy a rozjede se na 230 km/h, to při spotřebě 2,1 l/100 km. Zahájení výroby je v továrně Torslanda naplánované na polovinu dubna.

Vytisknout

Diskuze: Malá XC90 je na světě. Volvo XC60 je opět před Audi, BMW i Mercedesm

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG GT Concept ukazuje možnou konkurenci Porsche Panamera.

Formule 1 pro čtyři je od Mercedesu. Panamera se třese strachy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud